Gå til innhold

BMW e39 520i - full detail


Simen

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

En av de mest intense dagene fikk jeg "varige men" etter maskinen. Pga voldsomt med press og vibrasjoner over lengre tid så har jeg mista endel følelse/styrke i venstrehånda faktisk. Det virker som at nervene ikke virker helt, eller at musklene har blitt hemmet på et vis. Håper dette er noe som går over?? Har gått et par uker med dette nå...

Jeg merket det samme etter å ha tatt min mors bil. Nummen i venstre arm i noen dager, og det kommer tidvis tilbake. Jeg håper det er noe annet, hvis ikke får jeg gaffa-teipe maskinen fast til skulderen og la det stå til :)

Jeg har brukt Biltema-DA en gang før, og jeg var mørbanket i kroppen etterpå og hadde ikke lyst å utsette meg selv for det en gang til... og da kjørte jeg ikke spesielt hardt heller, bare pusekjøring for å spre Biltema sin vokspolish (dask på lanken).

Gi deg selv litt pause og få slappet av, vent på Flex'en og Makitaen og gled deg til å bruke skikkelig utstyr :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det samme etter å ha tatt min mors bil. Nummen i venstre arm i noen dager, og det kommer tidvis tilbake. Jeg håper det er noe annet, hvis ikke får jeg gaffa-teipe maskinen fast til skulderen og la det stå til :)

Jeg har brukt Biltema-DA en gang før, og jeg var mørbanket i kroppen etterpå og hadde ikke lyst å utsette meg selv for det en gang til... og da kjørte jeg ikke spesielt hardt heller, bare pusekjøring for å spre Biltema sin vokspolish (dask på lanken).

Gi deg selv litt pause og få slappet av, vent på Flex'en og Makitaen og gled deg til å bruke skikkelig utstyr :)

Jupp. Det går seg nok til. Men man blir veeeldig sliten av å korrigere så mye med den maskinen. Den blir nok nedgradert nå. :D

Stooort løft av en sliten bil. Ble veldig bra :thumbup:

Writeup var også i toppklasse. Mange kan lære mye av denne.

cred er en selvfølge :)

Tusen hjertlig. Håper folk får noe ut av denne S&S'en ja. :)

Jeg synes det ble mye bilder, men fikk lasta ned alt ;) Kjempebra jobba! Smart den med å skjære opp flaska for å få med mere produkt :) Cred!

Mhm det har en tendens til å bli veeeldig mye - beklager det. :D Men tro meg, jeg har fjerna ganske mange også, til fordel for de bedre bildene. Ja det er begrensa hvor mye man får ut, hvis man ikke gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Mhm det har en tendens til å bli veeeldig mye - beklager det. :D Men tro meg, jeg har fjerna ganske mange også, til fordel for de bedre bildene. Ja det er begrensa hvor mye man får ut, hvis man ikke gjør det. :)

Jeg tok 190 bilder da jeg holdt på med Saab'en og det var langt fra alle som ble brukt... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helt vannvittig(!) forandring av denne bilen!

Cred for kjemperesultat, writeup, bilder og bruk av biltema maskin! :) Alt handler om den som står bak maskina:D

Ps, håper du tok deg godt betalt for denne jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Fantastisk S&S :thumbup:

Herlig med så mye bilder og grundig write-up. Jobben var det heller ikke noe å utsette på.

Fortjener cred i bøtter og spann det her :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Hjelpe og bevares, her har du lagt ned mange timer jobb! Både på bilen og sortere bilder og forfatte SS'n. Interessant lesning i alle fall, tusen takk. Jeg plukka også opp litt hint og triks underveis, blant anna Surfex til å rense gummilister - den skal jeg ta i bruk :)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT og kanskje ikke rett sted å spørre, men jeg kom på det når jeg så all treverket her; Kan man polere slikt? (gitt at man får tatt av delene seff) Særlig midtkonsoller er jo ofte litt slitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Litt OT og kanskje ikke rett sted å spørre, men jeg kom på det når jeg så all treverket her; Kan man polere slikt? (gitt at man får tatt av delene seff) Særlig midtkonsoller er jo ofte litt slitne.

Jeg bruker ihvertfall en liten pad og f.eks Scholl S17.Skal være nok til å dempe riper og få frem glans igjen.Vet ikke hvor tykkk sånn lakk kan være, så unngår å bruke maskin.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoleeksempel på S&S dette her. Og når resultatet blir så bra også så er det lett å trykke grønn-knapp samt lete fram synonym-ordboka mtp superlativer. Jeg nøyer meg dog med en "verry verry najs" samt :thumbs:

Og ja, 20-30-40 timers jobbing med Biltema DA gjør at nervebaner re-routes i kroppen, synapser kortslutter og muskel-krampene får selv kramper. Trippel-syn forekommer også. Nesten samme symptomer som en Tour de Shine med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helt vannvittig(!) forandring av denne bilen!

Cred for kjemperesultat, writeup, bilder og bruk av biltema maskin! :) Alt handler om den som står bak maskina:D

Ps, håper du tok deg godt betalt for denne jobben!

Takk takk! Joda, mye press må til, og til tider brukte jeg nesten alle mine 70 kilo. :D Fikk godt betalt ja, fikk faktisk 1500 mer enn jeg ba om, såpass fornøyd ble han. Det var veldig hyggelig. :)

Fy søren, Simen! :D Dette var en ren nytele å lese, cred cred cred! :)

Gleder meg til din neste S&S med makita'n :)

Hehe takk-o-takk! :D Blir spennende med Makitaen ja, men tror ikke jeg tørr å kjøre den på min egen bil før litt trening. Tror jeg skal teste den på et par andre først! :)

Fantastisk S&S :thumbup:

Herlig med så mye bilder og grundig write-up. Jobben var det heller ikke noe å utsette på.

Fortjener cred i bøtter og spann det her :)

Tusen takk. Herlig med sånne tilbakemeldinger også! :thumbup:

Hjelpe og bevares, her har du lagt ned mange timer jobb! Både på bilen og sortere bilder og forfatte SS'n. Interessant lesning i alle fall, tusen takk. Jeg plukka også opp litt hint og triks underveis, blant anna Surfex til å rense gummilister - den skal jeg ta i bruk :)

Bare hyggelig å kunne dele dette vettu. :) Ja ren Surfex på en fille eller papir som ikke loer funker gull, og gå gjerne over en ekstra gang for å være sikker på at det ble helt rent. :) På gummilister som går langs lakk så ville jeg brukt mikrofiber, da det er vanskelig å ikke komme borti lakken også. Men OBS: Da blir klutten temmelig stygg etterpå - husk det!

Skoleeksempel på S&S dette her. Og når resultatet blir så bra også så er det lett å trykke grønn-knapp samt lete fram synonym-ordboka mtp superlativer. Jeg nøyer meg dog med en "verry verry najs" samt :thumbs:

Og ja, 20-30-40 timers jobbing med Biltema DA gjør at nervebaner re-routes i kroppen, synapser kortslutter og muskel-krampene får selv kramper. Trippel-syn forekommer også. Nesten samme symptomer som en Tour de Shine med andre ord.

Tusen hjertlig takk. Hyggelig tilbakemelding fra en jeg vet har veldig god peiling! :thumbs:

Mhm det skal være sikkert. Har vart et par uker, kjenner det litt ennå, men har blitt mye mindre. Og nå trenger jeg kanskje aldri å voldta panelene med Biltema'en igjen - men jeg skal ikke hive den forde, til tross for at det har løsna litt lim under borrelåsen etter dette. :rofl1:

Flott s&s dette. :)

Takk. :)

...og Tommy: Nå er den i hus: Roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en flott utført S&S, veldig bra beskrevet og gode bilder.

Cred for denne.

Det blir artig å følge med på dine S&S framover. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en flott utført S&S, veldig bra beskrevet og gode bilder.

Cred for denne.

Det blir artig å følge med på dine S&S framover. :thumbup:

Takk for det cotte78! Godt å høre. :thumbup:

Sånne tråder som dette gir meg lyst til å gå ut å pleie bilen ;)

Fantastisk jobb, Creds avgitt.

Stilig, det er jo flott å kunne motivere andre også! :) Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Kjempe flott S&S dette Simen, var kjekt å lese å se din kunskap, håper på å levere min bil til deg en dag til våren også :)

Stå på! Ser veldig bra ut (selv med nybegynner øyne og at bilder ikke er som real life :) )

Ser du har dette som din lidenskap ja :):thumbup: Creds!

Endret av Stig R. Vormestrand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Flott SS... En ting jeg lurer på; når du sier at du presser for harde livet, hvordan roterer paddene da? Har selv samme maskin og har hele tiden sørget for at paddene har tålelig høy fart, innbiller at de ikke tar noe hvis det bare går saaaaaaakte rundt, if you catch my drift :)

Har ikke fått til samme resultater som deg med den maskinen så cred for deg, og naturligvis en flott SS. :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...