AkselM

Vinterprep.

Skal gjøre bilen klar for vinteren.

Har prøvd å lese litt på forumet, kan hende jeg har oversett liknende innlegg.

Spør likevel om hjelp.

Jeg har ok med basisutstyr som (vaskebøtte, hanske, mikrofiber osv.)

I sommer brukte jeg prickbort, lakkrens (CG EZ Creme Glaze) og la voks (SW Onyx) på en nybil.

Har liten erfaring og kunnskap om bilpleie. Ønsker gjerne tips til vinterprep. av lakken=) Kjører med pigg.

Har sett for meg denne rekkefølgen:

1. Prickbort

2. CarPro IronX

3. Clay

4. Lakkrens

5. Sealer + voks

Har ikke mulighet til å legge på skum.

Er komboen IronX, Clay og lakkrens overflødig?

Kanskje det mangler nødvendige opplysninger om utstyr jeg har/ikke har.

Hilsen

Aksel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår sv cleanerfluid,sealer og voks :) Når bilen ikke er maskinpolert vil cleanerfluid gjøre at sealeren/voks vil få bedre heft. Såvidt jeg vet.Kanskje creme glace er en prevoks/cleanerfluid?Husk vask etter trinn 2.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glaze er ikkje ein lakkrens. Det er jo ein Glaze!

So kjøp ein lakkrens. F.eks. Cleaner Fluid Regular

Iron-x er overflødig viss du ikkje har jernpartikler i lakken.

clay er overflødig viss det ikkje er dritt på lakken etter vask.

Har du sett litt på show og shine her inne, so er ingen av delene overflødige. Og lakkrens er iallefall ikkje overflødigt!

Eg rekner med at du har oppvarma garasje sia du skal ha lakkforsegling + voks på bilen.

Kva slags lakkforsegling tenkte du på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper du en voks/"forsegling" fra Collinite trenger du ikke å tenke på noe lakkforsegling.. 476s er god, det samme er 915, men 845 har vel "alt" for å si det enkelt. Bra vannegenskaper, utrolig enkel å bruke og den er ekstremt holdbar :)

Ikke er voksene veldig kresene mot underlaget de skal på heller ;) Det kan være kjekt enkelte ganger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår sv cleanerfluid,sealer og voks :) Når bilen ikke er maskinpolert vil cleanerfluid gjøre at sealeren/voks vil få bedre heft. Såvidt jeg vet.Kanskje creme glace er en prevoks/cleanerfluid?Husk vask etter trinn 2.

Takk for svar!=) Står på pakningsvedlegget at den er en "fast acting paint restorer".

Glaze er ikkje ein lakkrens. Det er jo ein Glaze!

So kjøp ein lakkrens. F.eks. Cleaner Fluid Regular

Iron-x er overflødig viss du ikkje har jernpartikler i lakken.

clay er overflødig viss det ikkje er dritt på lakken etter vask.

Har du sett litt på show og shine her inne, so er ingen av delene overflødige. Og lakkrens er iallefall ikkje overflødigt!

Eg rekner med at du har oppvarma garasje sia du skal ha lakkforsegling + voks på bilen.

Kva slags lakkforsegling tenkte du på?

Takk for svar!=)

Får vurdere hva som blir nødvendig, handler inn utstyret uansett. Kjekt å ha.

Ja, har tilgang på det etter litt rydding=)

Har foreløpig ikke sett på lakkforsegling, har du noen anbefalinger i kombinasjon med SW Onyx?

Kjøper du en voks/"forsegling" fra Collinite trenger du ikke å tenke på noe lakkforsegling.. 476s er god, det samme er 915, men 845 har vel "alt" for å si det enkelt. Bra vannegenskaper, utrolig enkel å bruke og den er ekstremt holdbar :)

Ikke er voksene veldig kresene mot underlaget de skal på heller ;) Det kan være kjekt enkelte ganger

Takk for svar!=) Virker som et interessant produkt. Bør vel prøve å bruke den jeg har litt først;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive