Gå til innhold

Fikse lakkbobler, Mercedes 190


Exposito

Recommended Posts

Hei, jeg har en kompis som skal kjøpe bil. Han har funnet en mercedes 190 1990 mod.

Bilen ser veldig bra ut, men det er et problem, den har lakkbobler på panseret. Hvordan kan dette fikses på billigste og beste måte?

Eieren informerer om at bilen er blitt lakkert i ettertid, og resultatet av det er at lakken er matt.

legger ved et dårlig bilde av skaden.

Bilde0134.jpg

Hvordan er det å lakke opp dette med tanke på at den er blitt lakkert opp med dårlig resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe problem å lakke opp dette. etter bildet som er utrolig dårlig ser det ut som fargekode 199.. en farge med tre nyanser. ville flekket ut med fargen og lagt ny klarlakk på hele panseret. er vel rust under der, så sandblåsing, syregrunning sparkel er vel veien å gå før lakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med fargeforskjell på resten av bilen? regner med man polere endel på skjermene for å få bort skillet.

om du får flekket ut fargen skikkelig, og ny klarlakk på hele panelet vil det ikke syns noe særlig. men det er ikke noe man gjør med sprayboks da... Men du må nok polere hele bilen for å få det bra om den ikke er nypolert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusta burde sandblåses, og utifra bildet er det rust som går rundt kanten, og inn i fugen som er på innsia av pansret.

Er nok endel steinsprang og div snacks i hele pansret, så det må slipes ned, hakk og steinsprang må slipes ut, det må legges slipegrunning/fyller på, slipes, så lakkes opp. Er ikke noe problem og lakke ett panser uten og må lakke resten av bilen mtp fargeforskjell, kun i ekstrem tilfeller man flekker farge på ett panser, da panser og frontfanger er mest utsatt for steinsprang, og er ikke pent og lakke rett over steinsprang.

Så om du ikke har god peiling ville jeg anbefalt og satt bort den jobben til noen som kan det, du sparer penger, hodebry og det blir bedre, og mye penere ;)

mvh Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg hørte på pris på hellakk av panser inkl nedsliping og sandblåsing av litt rust var prisen 5000,- om jeg kom med panseret demontert og leverte. Det finnes mange som jobber med slikt på "si" som er dyktige og kan gjøre en slik jobb for betraktelig lavere summer enn et lakkverksted, og som leverer bra arbeid. Sjekk litt i nærområdet så er det sikkert noen som kan hjelpe deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det var 5000 jeg fikk som råpris på panseret til Yarisen, nedsliping, sandblåsing og sparkling av en djup steinskade.

Men da var litt av forutsetninga at panseret er jo så lite at det sannsynligvis får plass inni lakkboksen..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...