Gå til innhold

Skvettlapper


Bjørgvin

Recommended Posts

Har liggende skvettlapper til min passat 08mod. Originalvare foran og bak.

Lurer på å montere disse til vinteren, men hva er folks erfaringer angående skvettlapper? Hjelper det?

Disse skal monteres slik at det er en lippe som legger seg utenfor hjulbuen. Denne ligger da rett på lakken. Ser jo på negativsiden at det kan samle en del drit som da ligger å godgjør seg mellom her.

Så må vel av med disse når det er hjulskift for å rengjøre. (Må av med hjul for å monteres/demonteres)

Ellers lånte jeg en bil sist vinter som hadde skvettlapper foran. Merket at det pakket seg mye snø her, kontra en bil uten. Når dette frøs over natten var det umulig å svinge :o

Kjør debatt!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt mindre sprut på sidene og sparker du vekk snøen før den fryser så er ikke det noe problem.

Ulempen er som du sier at sand o.l. som legger seg mellom lakken og skvettlappen sliter på lakken så det blir et tydelig spor der den har sittet. Så når man først smeller på skvettlappene så er det bare å la dem sitte. Har hatt det i 7 år på bilen min og det har blitt et spor i klarlakken, men ikke noe særlig mer enn det. Er også mulig å bøye dem litt forsiktig ut så det går an å spyle bak dem. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte Rallyarmor på Imprezaen min.. Bilen er på langt nær så skitten som den var før + at bilen fikk ett litt rally look. Syns jeg da..

Blir spennde og se på vinteren hvordan det blir med is og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M leverer en fin, tykk beskyttelsesfilm på rull som jeg skal ha under mine skvettlapper. Fulgte med film i settet også, men syns de var litt små.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine originale til BMW, så kom de med dobbelsidig tape på innsiden, slik at det blir tett mellom karrosseri og skvettlapp. Jeg har montert en del hundre skvettlapper på VW i mine år som klargjører hos Møller, å du trenger ikke ta av hjulene, de er bare å legge helt om, så kommer du til.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...