Gå til innhold

Test av Scholl Concepts Skin.


Sindre A A

Recommended Posts

Sindre A A

God kveld folkens.

Scandicshine etterlyste for en stund tilbake "testere" av Scholl`s nye skinnkrem.

Dette var jeg så heldig å få være med på, så her kommer min lille test av Scholl Skin.

De siste kundene ble låst ut fra jobben og endelig kunne helgekosen starte...

Testobjekt ble min egen privatbil. En 2008 BMW 118i Cabriolet M-sport med sort fullskinninteriør.

Slik ser den ut :

post-3061-0-03533600-1317502794_thumb.jp

Produktene som ble brukt var:

Scholl Skin selvfølgelig.

Swissvax skinnbørste.

CG Leather Cleaner. (I mangel av Scholl Spam)

+ Diverse microfiberkluter.

post-3061-0-59141300-1317502903_thumb.jp

Jeg kjøpte bilen rett før påske i år og har i tiden etter kjørt uten tak så fort været har gitt meg muligheten til det.

Satte inn setene med CG Leather Conditioner da jeg fikk den, men etter en sommer med mye kjøring og parkering med taket av i sola er setene begynt å bli litt matte og tørre igjen:

post-3061-0-10930200-1317503011_thumb.jp

For at testen skulle blitt komplett hadde selvfølgelig det beste vært å bruke Scholl Spam som rens, men som nevnt i mangel av den måtte jeg over på CG Leather Cleaner i stedet.

Dette er dog en rens jeg har meget god erfaring med fra tidligere, så da var det bare å spraye på :

post-3061-0-45819700-1317503055_thumb.jp

Skrubbe, skrubbe og skrubbe med SV sin lærbørste :

post-3061-0-78924200-1317503135_thumb.jp

Og så tørke av med microfiber :

post-3061-0-50567600-1317503197_thumb.jp

Så kommer dagens høyde punkt........

Fra før av har jeg testet litt forskjellige skinnkremer, blandt annet Autoglym og CG.

Har egentlig en forkjærlighet for CG, så skal bli veldig morsomt å prøve Scholl.

Skinnkremer kan jo påføres med både applikatorer og kluter, men selv liker jeg best å bruke hendene.

Føler at jeg kommer mye bedre til i kriker og kroker av setet, pluss at jeg slipper problemet med at kremen blir absorbert inn i applikatoren under påføring.

At hendene beader etterpå er jo også bare en bonus.....

Kanskje litt uheldig med det bildet her men, hehe....

post-3061-0-67061800-1317503255_thumb.jp

Sjåførstolen ferdig knadd!

Skal nevnes at passasjersetet og baksetet fikk samme behandling.

post-3061-0-75897800-1317503356_thumb.jp

Lot kremen få sitte en god stund før jeg tørket av det som ikke var trukket inn i skinnet.

Resultatet ble en friskere og dypere sortfarge med naturlig silkematt glans.

Skinnet ble mykt igjen, men ikke for glatt, samtidig som det føltes godt beskyttet ut.

Skin har en mild og behagelig lukt. Ikke den typiske lærlukten mange andre har, men

en mere søtlig honningaktig lukt......

Påføringsmessig vil jeg vel si at Scholl var en anelse mere tyntflytende enn CG og Autoglym, men jeg slett litt med at den noen ganger ble veldig sticky under påføring og avtørking uavhengig om jeg hadde smurt tykt eller tynt.

Skin krevde derfor litt mere jobb en kremer jeg har prøvd tidligere.

På den andre siden tror jeg Skin har bedre holdbarhet enn de andre nevnte på bakgrunn av dette da skinnet føltes "tykkere ut etter avtørking.

Kort oppsummert er Scholl Skin så absolutt et konkurransedyktig produkt, og er særskilt å anbefale for de som liker et naturlig utseende.

Skal bli veldig morsomt å følge med på holdbarheten på dette produktet!!!

Ferdig tørket sete :

post-3061-0-70710500-1317503688_thumb.jp

Takk for titten og fortsatt god helg!

Tusen takk til Scandicshine!

  • DCN Poeng 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 10 months later...
Øyvind G

"Svaret" finner du i S&S tråden min linket til over her :)

Se der ja. Da ser det ut som at jeg klarer meg med SV milk. Noen områder av setene mine kjennes fortsatt litt tørt ut, så jeg må nok kjøpe meg en flaske med SV leather softner og prøve den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Da ser det ut som at jeg klarer meg med SV milk. Noen områder av setene mine kjennes fortsatt litt tørt ut, så jeg må nok kjøpe meg en flaske med SV leather softner og prøve den :)

Jeg synes SV sin er bedre på tørt skinn. Men ellers bruker jeg Skin, den er konge å jobbe med, lukter digg og etterlater en silkematt overflate :)

Endret av Oluf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...