Gå til innhold

Hvor mye tåler klister?


AcciDabbi

Recommended Posts

Har fått inn en noe spesiell bil som har noen klister-detaljer rundt om.. Noen som har erfaring med slike klister? Er det best å holde seg langt unna med maskinen?

Usikker på hvor mye disse tåler.. Tenkte om jeg kansje skulle maskere når jeg går rundt, for så å ta av maskeringen og bare gå lett over etterpå?

2011-09-29221238.jpg

2011-09-29221152.jpg

2011-09-29221132.jpg

2011-09-29221122.jpg

2011-09-29221112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

En kompis har tutet ørene mine fulle om hvor utrolig rå den bilen er, og det er en av få Volvoer med den "innsvingen" på dørene jeg faktisk kunne tenkt meg...

Men tilbake til merkene - hvis du går raskt og forsiktig over dem med maskinen skulle det gå bra, men hvis du er paranoid kan det være lurt å maske dem som du sa og evt gå over dem etterpå for hånd. Jeg vil tro Volvo skal klare å få tak i nye merker, men da den bilen der ikke akkurat er vanlig å se tviler jeg på at det er lagervare...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh, gamle bilen til en kompis av meg jo.

Da har du kansje polert denne bilen tidligere? :P Den var ganske fin i lakken når jeg fikk den, kun lette swirls over hele bilen og noe få småriper enkelte plasser.. :)

Kjør over merkene på lavere turtall og uten press. Kjør heller fler korte omganger.

Ja, maskerer litt slik at jeg kan kjøre litt hardt rundt merkene, så kjører jeg lett over etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

fett bil:) kjør forsiktig og uten press med fin polish på merkene.

Denne bilen kom garantert ikke slik fra fabrikk.. så mye kan jeg si.

Evolve er et USA basert selskap som lager trim og styling til volvo. BSR er et svensk "tuning" selskap som lager chiptuning/omprogramering til de fleste bilmerker.

BSR merker er lett å skaffe, evolve er det vel "real car" som fører i norge.

Hjula er fra en tysk tuning produsent som heter Heico.

Så her er det litt av det meste, men utgangspunktet S60R AWD er jo orginalt med 300Hk 5syl turbo og går nok helt greit ;)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Da har du kansje polert denne bilen tidligere? :P Den var ganske fin i lakken når jeg fikk den, kun lette swirls over hele bilen og noe få småriper enkelte plasser.. :)

Ja, maskerer litt slik at jeg kan kjøre litt hardt rundt merkene, så kjører jeg lett over etterpå :)

Har nok ikke polert denne desverre. Bodde i mosjøen når jeg kjente til den. Der den ble bygd. Etter denne har han hatt 2 til med lik styling og store hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

better safe than sorry. Masker opp hvis du er usikker. Jeg bruker jo vanligvis varme for å løse opp klistremerker og lim, og vil tro hvis du er uheldig kan du løsne noe og dratt litt av det opp med padden.

Forøvrig, veldig stilig volvo - men jeg var ingen fan av alle klistremerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...