Gå til innhold

hologram etter lakkrens og forsegling.


Tonyl

Recommended Posts

Hei.

Jeg er fersk ifaget og trenger veiledning fra dere experter. Igår kveld fikk vasket og gjort klart bilen for høsten. Tok lakkrens 1 lag cg vertua bond over hele bilen og 2 lag lakkforsegling cg jetseal 109. Ble jo blank og fin på svart metalic lakk. Alt ble gjort for hånd på selvvask hall. Har ikke mulig for å gjøre jobben med maskin. Ble jo ganske fornøyd da jeg la meg etter at jeg kom hjem.

Idag tok jeg bilen ut i sola for se over arbeidet mitt fra igår kveld. Jeg litt meg... Over hele bilen var det merker etter trykket der håndbevegelser mine slutter. Det ser ut son hologram i forskjellige vinkler. Har jeg gjort noe galt? Ikke brukt jevnt trykk da jeg tok av lakkrens og forsegligng? Lakkrens tok jeg et panel omgang. Smørte på.med pad, ventet et par minutter før jeg brukte microfiber klut til å fjerne det av. Lakkforsegling ventet jeg i ca 15 minutter før jeg tørket over med microfibe klut også.

Håper dere kan gi meg litt råd her. Tusen takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Sjekk etter vask også, alternativt en qd om bilen ikke er brukt etter sealer, kan være noe rester som sitter igjen. Om det ikke blir borte test enten en testspott med jetseal og om ikke så test en spottmed vertua bond..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags bil og lakk har du?

Er antagligt rester etter produktene, Kan og være gammelt morro. (kva har du gjort før med bilen?) Tviler litt på at du har klart å lage dette med dei produktene du har brukt no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er vertua bond som er brukt som lakkrens

Ahh...tolket det slik at det ble brukt lakkrens før VB.

Da er det nesten garantert produktrester/oljer eller gamle hologrammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags bil og lakk har du?

Er antagligt rester etter produktene, Kan og være gammelt morro. (kva har du gjort før med bilen?) Tviler litt på at du har klart å lage dette med dei produktene du har brukt no.

Det er A6 2012 mod ny fra fabrikk og Havannasort. Kjørt i overkant av 4000 km nå. Det er ikke blitt gjort noe med bilen siden den ble kjøpt ny.

Kanskje jeg har brukt litt for mye av Vertua Bond og Jetseal. Jeg var usikker for hvor mye jeg skal bruke da jeg la på de forskjellige produktene. Hvor mye er riktig mengde i følge dere som har erfaring med dette. Da jeg smurte Vertua Bond / jetseal på bilen så kan det ses et tynt lag med Vertua bond / jetseal før jeg tørket over med microfiber.

Utifra innspillene deres da er det sikkert produktrester. Mulig jeg har brukt litt for mye og ikke ha tørket godt nok med microfiber for fjerner rester.

De stegene jeg har gjort er:

- avfetting

- høytrykk spyling med shampo

- høytrykk renspyling

- vasket for hånd (microfiber vaskehanske) med CG citrus wash and gloss

- høytrykk renspyling

- tørk

- brukte litt clay (turtles merket) på nederste delen av dørene foran nær dekkene. Siden det var litt nupper på dem.

- skyllet med vann der jeg brukte clay og deretter tørking med microfiber igjen.

- 1 lag med vertua bond. Tørket vertua bond av etter ca 3 minutter.

- 1 lag med jetseal. Ventet 15 minutter før jeg tørket av. 20 minutter etter på la jeg på lag nr 2 med jetseal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var i ein garasje? Temperaturen var bra? Er litt skummelt å claye når du ikkje skal polere med maskin. (clayen kan lage litt merker)

Produkter som ikkje skal beskytte lakken, skal vanligvis ikkje tørke på lakken. disse skal brukes på eit lite område og tas av med ein gang. Eg rekner at det er sånn med vertua bond og.

Vertua bond har nok litt oljer i seg, som sikkert kan ligge att på lakken.

Kva slags mf brukte du?

Kvar i landet bur du? Er kanskje noken som kan ta ein kikk på bilen din ifra dcn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at forhandler har "klargjort" bilen før du fikk den?

Med "klargjort" mener jeg egentlig "laget hologrammer" slik som forhandlere ofte gjør.

Tviler på at lakken er så sinnsykt myk at VB lager merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Det er ikke helt uvanlig at ved enkelte tilfeller kan jetseal legge igjen "voks" hollogrammer....

Har ikke studert eller testet noe på hva dette kommer av, men har hatt en teori om at hvis MF er feil eller en buffer for hardt av det blir "riper" i jetseal laget... eller at det ikke har fått nokk tørk før det blir buffet av. og det ligger igjen rester som herder..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt uvanlig at ved enkelte tilfeller kan jetseal legge igjen "voks" hollogrammer....

Har ikke studert eller testet noe på hva dette kommer av, men har hatt en teori om at hvis MF er feil eller en buffer for hardt av det blir "riper" i jetseal laget... eller at det ikke har fått nokk tørk før det blir buffet av. og det ligger igjen rester som herder..

Hei

Takk for innspillet. Etter å ha tenkt nøye gjennom. Så har jeg ikke jobbet nok med å "smøre" inn lakkrens og lakkforseglingen samtidig tok jeg kanskje for mye av hver produkten. Da vet jeg dette til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at de kommer av dine håndbevegelser? Og ikke som det nevnes over hologrammer fra klargjøring når bilen ankom Oslo? De kjører klargjøring på alle VW og Audi på Bekkelagskaia før de sendes til forhandler.

Har du prøvd å gnikke litt på "hologrammene" med en tørr mikrofiber for å se om de forandrer utseende?

Har du prøvd å vaske bilen, så tørke og inspisere på nytt?

Det kan fort se ut som om det er holos, men etter litt testing oppdager mange at de kanskje ikke har gjort noe feil likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at de kommer av dine håndbevegelser? Og ikke som det nevnes over hologrammer fra klargjøring når bilen ankom Oslo? De kjører klargjøring på alle VW og Audi på Bekkelagskaia før de sendes til forhandler.

Har du prøvd å gnikke litt på "hologrammene" med en tørr mikrofiber for å se om de forandrer utseende?

Har du prøvd å vaske bilen, så tørke og inspisere på nytt?

Det kan fort se ut som om det er holos, men etter litt testing oppdager mange at de kanskje ikke har gjort noe feil likevel.

Hei.

Jeg brukte en ren microfiber klut og gnikker på noe av de stedene jeg så. Og de forandret seg. Men de syns som sagt kun når sola skinner direkte på bilen. Ellers så ser man ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...