Gå til innhold

Hvitt "dugglag" når vindusviskerne sveiper.


Zevs

Recommended Posts

Hei,

Opplever ett slags hvitt dugglag som legger seg over hele frontruta hver gang viskerbladene sveiper over. Noen som har opplevd lignende? Utrolig irriterende.

Bruker en random spylevæske, med P21s tilsetning. Er nesten helt nye Bosch-viskerblader.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, d er plagsomt!

Det er heldigvis borte på min bil nå, men er ikke sikker på om det var den meget grundige rengjøringen jeg gjorde, nye originale MB vindusviskere, eller nanoforseglingen som skal ha æren... foreslår at du forsøker med knallhard rengjøring først (hvis du ikke allerede har prøvd det.)

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med 50/50 iso-vann. Kan ikke huske at det ga særlig bra resultat. Kjørte da over med Powergloss, SIP og 106FF for hånd også.

Har forresten Diamondite Glasswork Shield på også ...

Har prøvd diverse vaskemidler for glass også, uten at det gir skikkelig resultat.

Er det vært ett forsøk med Chemical Guys Streak Free Glass Cleaner evnt. DP Krystal Vision Glass Cleaner? Hvilken er den sterkeste i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det er ikke bare noe silikon el noe som sitter igjen på viskerene dine da? Jeg pleier å tørke over viskere med spylervæske og papir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det problemet, men det var der også før jeg forsegla front ruta. Vurderer å prøve clay og et veldig fint polermiddel for å rense glasset helt. Men er redd det kan være slitasje/microporer i glasset som holder på vannet slik at pusserne ikke kommer odentlig i kontakt med glasset. Det eksisterte tidligere en polish som rensa glasset ordentlig, skulle jobbes grundig med, for der etter å ligge på til den var støv tørr. På 60-70 tallet når front rutene var av herdetglass (ikke laminet ) ble det brukt tannkrem til å fjerne riper i front rutene som var kommet fra vindus pusserne. men har hørt at det tok ganske lang tid. (Det er slipe midler i tannkrem men det vet dere sikkert :P )

Noen her som hvet om en mildt slipende glasspolish som eksisterer ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus
Har prøvd med 50/50 iso-vann. Kan ikke huske at det ga særlig bra resultat. Kjørte da over med Powergloss, SIP og 106FF for hånd også.

Har forresten Diamondite Glasswork Shield på også ...

Har prøvd diverse vaskemidler for glass også, uten at det gir skikkelig resultat.

Er det vært ett forsøk med Chemical Guys Streak Free Glass Cleaner evnt. DP Krystal Vision Glass Cleaner? Hvilken er den sterkeste i såfall?

Ja din diamondite er nok ved at være gammel og så lyder det som om dine viskere ikke kommer helt i bund.

Jeg tror ikke det hjælper at vaske ruten mere. Ikke med de du nevner der ihvertfald, da må du ha noget med lett slipene effekt som fjerner alt. Tror du skal konsentrere dig om viskerne :-)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Som jeg sa så er det mulig at viskerene dine fortsatt har silikon på seg, jeg har ny rute og nye viskere uten å ha tørket over de.. Akkurat samme saken der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...