Gå til innhold

Voks på trevirke på interiør?


Are G

Recommended Posts

Er det noen som vil anbefale noe å ha på trevirke inne i bilen?

Har en Victoria Concours Wax som jeg kunne brukt kanskje?

Eller er Swissvax Wood Polish overlegen?

Noen erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Sant det. Sjelden noe ordentlig treverk i bil, men med cleaner fluid regular og hånd pad etterfulgt av ett tynt lag SV wood polish så vil du få en drøy blankhet i panelet.

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ekte trevirke i Mercedesen i alle fall.

Det burde det strengt tatt være i A8n også, ellers blir jeg litt skuffa over Audi.

Men i så tilfelle, så er det klarlakk oppå, så da er det bare å legge på voks av eget ønske.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet å tørke over med naonsvamp før håndpolish og en Victoria Mayhem Wax på toppen.

Det ble ganske fint og blankt :) Tok noen bilder, men det var kun med mobil og de ble lite brukbare dessverre :/

Men skal det gjøres ordentlig bør vel hvert enkelt panel tas ut av bilen og poleres med maskin, da jeg ikke fikk bort mye med håndpolishen selv om jeg la litt tid og masse energi i det.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har kun prøvd å pusse det med GTechniq P1, ettersom det var eneste jeg hadde.

Om det er samme lakken inne i bilen som på utsiden er den vel ikke akkurat myk..

Mercedes pleier jo å ha harde lakker, og jeg har vel egentlig planlagt å selge bilen, så tenker at skinner det litt, så er vel Ola mer enn fornøyd.

Selvfølgelig litt surt å selge en "middelmådig" bil, men om kjøper blir kjempefornøyd er det vel også viktig...?

Kommer jeg til å beholde den til neste sommer tror jeg nok at det blir gjort litt mer etter eksamensperioden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er nok ikke samme type lakk inni bilen nei. :P

Skjønte ikke spørsmålet helt, hva er viktig? Er viktig at kjøper blir fornøyd ja?

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte vel at det viktigste er om kjøperen blir fornøyd og ikke jeg.

Er vel en detaljist store problem, hvem skal tilfredsstilles, eget ego eller kunden.. :)

Uansett så blir det ikke gjort allverdens med den bilen inntil videre, kjenner eksamensperioden tynger allerede... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng, det er jo egentlig kunden som skal tilfredstilles. Personlig har jeg så høye krav til meg selv, at jeg nesten aldri blir 100% fornøyd med meg selv - selvom det kanskje ikke går å få det helt bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
mattis2010

Men hvorfor bruke sv wood polish når det er klarlakk over??eller hva det nå er... Ser ut som plast i min a6 hvertfall. Så det funker å bruke vanlig cleaner fluid regular og kjøre på med en voks etterpå terje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...