Gå til innhold

Høytrykk med skumkanon problem :S


MadsH

Recommended Posts

Hei, jeg fikk nettopp hjem skum kanonen til bilnerden

(link: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_50&products_id=46 )

Har en Kärcher høytrykkspyler fra 90tallet engang, fynker kjempe bra, men når jeg satte på skumkanonen (hadde fylt trykk på) gikk trykket av og på. Noen andre som har vært borti dette?

Skal du ta på skummet med lavt trykk?

Også gode skumblandinger mottas med takk kjøpte Bilt-Hamber Autofoam men følte ikke hang så godt værtfall alene (blandet 1/15 ish redd for å ta voks)

post-3320-0-32587500-1317239851_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da har du nok ikke noe gjennomslipp av såpe, du skal vri mot - for å få ut mer såpe.

Du kan fint kjøre ren Autofoam på skumkanonen uten at det fjerner voks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fylle så veldig mye i flaska.

Jeg bruker ca 1/5 av flaska på maks såpe når jeg dekker hele bilen med skum.

Har blandet ca 1:1 eller 1:2 og dette har ikke drept voksen på min, også kjørt 1:0 uten problem, men da ikke med skruen på maks såpe.

Dog lært at det er viktig med berøringsvask etter BH Autofoam ellers henger det igjen på lakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for svar, har det noen hensikt å blande med andre såper? noen gode tips?

Men høytrykkspyler problemet noen som har vært borti det?

Vasker såklart for hånd etter skumming..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte selv Bilt Hamber Autofoam i skumkanon for første gang i går. Blandet 1:4 i kanonen og kjørte justeringsskruen på maks såpe (dvs. helt over på minus) siden jeg har målt blandingen ut fra kanonen til ca. 1:25 i denne instillingen.

Resultatet ble et litt for tynt skum, dvs det hang dårlig sammenlignet med CGCWG såpa jeg har brukt før. Vaskeeffekten virket dog bedre med Bilt Hamber. Skal blande litt sterkere neste gang, eventuelt ha i en liten dash av CG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Kjører ren autofoam i beholder her og skruen sånn sirka midt på mht vanlig vask og mer mot maks når det er mer møkk.. Er ikke skummet alene som løser møkka, Bilt Hamber Autofoam er en av de bedre såpene mht prewash syntes jeg, den og Orange Prewash er gode såper, ikke de som skummer aller mest, men de gjør en god jobb :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Hei!

Har Karcher spyler selv, og den har vel en slags softstart funksjon. Har du sjekket av kanonen sitter skikkelig i lansen? :) Hvis den gjør den, skal spyleren først skyte en "kule" deretter begynne å spyle med høyttrykk. Kan se om jeg får tatt bilde imorgen, eventuelt en video hvis det er ønskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Nilfisk HT her. Tok med kanonen til en som hadde en større modell (ca160 bar) og opplevde samme problem som du beskriver (trykket gikk av og på). Kansje det rett og slet blir for mye trykk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er med på den Christian, men tror min er litt over gjennomsnitt kraftig..

kan stemme det da Jkart.. men hadde vært greit å fått en bekreftelse på det.. skal se om jeg finner noe modell navn på min, men som sagt gamle greier som fynker bra..

Den er værtfall godt over 20kg å forholdsvis liten å kompakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nilfisk P150 og samme foam canon og såpe som deg og ingen problemer med dette.

Trykket er fint hele tiden, og er ingen justering på trykket på maskina så er her er det full spiker ;)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at HT får nok "flow" på vannet, eg hadde ikkje nok trykk (åpnet for lite på uttaket på veggen) og da oppførte min seg slik også :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte skumkanona ein gang på ein (ca) 90talls Kärcher høytrykkspyler. Da gjekk bare trykket av og på . Forsøkte og justere trykket uten noe hell. Løsnet til slutt litt på koblingen ut fra høytrykkspyleren for å få ein liten lekkasje for å få opp vannforbruket. Da fekk eg høytrykkspyleren til og levere hele tiden. Er vel ikkje akkurat ein permanent løsning dette men kan jo testes for og finne ut om det er dette som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...