Gå til innhold

Rubbing av båt. Noen tips?


SurreSnurre

Recommended Posts

SurreSnurre

Prøver meg på en båt , men trenger noen tips fra erfarne folk her:-)

har prøvd mange forskjellige komboer med greit resultat, men sliter noen steder med flekkene som dere kan se på bildet. Hva er dette? Går dette vekk? Eller er det skader etter labert vedlikehold?

Komboer som er testet. Blå Scholl+Orange på DA med SV CFP(Til båt), Blå Scholl på DA med S3Gold, Orange Uber og Orange Scholl på roterende med s3Gold og SV CFP og Scholl Ull på roterende med S3Gold.

Tips please:-)

IMG_7748.jpg

Endret av AlienDetailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med å kjøre med veldig grov pad (gul) av en type som ikke får komme i nærheten av noe som er lakkert. Gelcoat er svært tykk sammenlignet med billakk, og jeg har hatt behov for å fjerne mya gammel og falmet gelcoat før jeg har fått opp glansen igjen. Paden er av den grove typen du får kjøpt i båtutstyrsbutikket. Av polish bruker jeg acryl-pasta fra MaxWax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt en stor tykk gul autoglym pad på gelcoat av en lakkerer en gang. Han mente det var den beste på gelcoat, og han bruker vanligvis 3M og leverer bra resultat!

Sikkert den samme padden Tom mener :P

Endret av Ælen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Sten Elias Torsen

Eg bruker Meguiars One Step Compund. Meguiars burgunder pute. Veldig fornøyd med den comboen.

Så har du Meguiars Power Cut Compund også, som er noe grovere.

Klarer eg ikkje få det blankt da, så går eg over med 1200 sandpapir, for så å rubbe den blank igjen. Fordel å prøve på en lite synlig plass først. Og ikkje puss for mye, sånn at man går igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...