Gå til innhold

Flex DA og andre DA


Matti

Recommended Posts

Det sies at Kestrel og den type DA maskiner overfører mye varme ned til paden, ja de blir ganske varme ja. Og det er bra eller ikke så bra?

Også når det kommer til Flex DA, den overfører ikke så mye varme til paden, men så har jeg også hørt at det ikke finnes noen mindre bakplate til de, at de har en fast en? Stemmer det?

Og hvilket andre DA maskiner som kan anbefales enn Flex, som ikke overfører så mye varme ned til paden (om det er ikke bra) og som er event bedre enn Kestrel DAS-6??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Maskinen kommer med en 145mm bakplate montert som standard. Scandicshine og Swissvax selger mindre bakplate til Flex DA; denne er 4 3/8" i størrelse og byttes enkelt med en umbrakonøkkel.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord 5,5" Hex-logic pads fra CG vil ikke passe på den standard bakplata til Flex...

Hmmm... Ender jeg med den, må jeg kjøpe inn nye pads, men er det noen andre DA enn Flex som er bedre enn Kestrel og kanskje like god som Flex DA??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Joda, 5,5" Hex-Logic pads passer på den standard bakplaten. De stikker dog ikke veldig mye utenfor kanten, så man må passe litt på når man nærmer seg tilstøtende kanter for å ikke gnage bakplaten nedi, men med litt forsiktighet går det problemfritt. Jeg kjører medium pads fra både CG og Scholl på Flex DA'en min uten veldig mye angst. Maskinen er så lett å kjøre at det ikke er noe problem å kontrollere den på trangere steder.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei... Den mindre bakplaten, den blir kanskje litt for liten for de 5,5", eller? Skal lese litt mer om Flex og andre, så få vi se hvor jeg ender hen. Men har veldig lyst på Flex... Den 3401, er en DA ike roterende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Krauss" er jo samme maskiner som kestrel, så om den ene har et problem med noe så har den andre det også. Jeg har dog aldri hatt noe problem med varme verken på DAS-6 eller DAS-6 pro.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Vi har solgt 30 maskiner på noen uker, prisen er så lav at det er ikke poen i å kjøre gruppekjøp på den desverre ;)

Er ikke tvil om at det er beste kjøp rett over tusenlappen... ;)

Jeg har jo selv brukt maskinen, har ikke hatt trøbbel med varme på denne, blir en lunk bare...bruker ofte UBER pads på denne maskinen. Kan også korrigere masse med en slik maskin :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sort Landcruiser på to-do-lista her, og gruer meg til den. Forrige jeg tok var en sant H mht kjørespor / hologrammer (kjørte kun roterende på den) men fikk den bra til slutt (selv om det gikk med 10 timer ekstra...)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tidligere skrevet at das6 og das6-pro er kjempemaskiner om man bare tar en bil i ny og ne, feks sin egen bil noen ganger i året.

For de som tar 1-2 biler i uka blir det for lite sprut, for høy støy og for mye vibrering mener jeg.

Man har mulighet til 100% korrigering også med en slik maskin, men det tar lengre tid enn med roterende.

Folk flest trenger mao ikke noe annet enn en das6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere klart meg fint med kun roterende, men etter å ha "klønet" i timesvis med å få en Phantomsort A6 fullstendig holofri, beit jeg på og gikk til anskaffelse av en Krauss. Lang historie kort, så er problemene med holo'er borte.

Nå korrigerer jeg med roterende og benytter DA'n til å rydde opp i eventuelle kjørespor. Mer effektiv jobbing!

Når det er sagt, så er det en viss varmeproblematikk med Kraussen også. Litt overivrig testing førte til at en orange shollpute begynte å "smelte" i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...