Gå til innhold

"Oljermerker" på vinduene etter surfex-HD?


Leizureman

Recommended Posts

Vel, jeg sprayet på surfex-hd på vinduene mine, bare for å ha det moro..og nå ser man "olje-merker" der det har rent nedover vinduet. :shocking2: Det er ikke veldig synlig, men når man ser litt i vinkel på vinduet ser det ut som det er olje på vinduene der.

Det er akkurat samme mønster som man får når man sprayer det ut og det renner nedover. Er tydelig Surfexen som har gjort det...men skader det vinduer altså? Og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da brukt surfex på en haug med biler, der det sikkert har sprutet på vinduer også, uten at det har blitt merker.

Men så går jeg over alle vinduer etter vask med egnet vindusrens, da jeg ikke syns det holder med vanlig vask på de.

Jeg er utrolig pirken på vinduer, og tåler ikke streaks eller dritt på vinduene mine. :ph34r:

Har brukt mye Scholl Ice siste ukene, og den er gull siden den ikke renner og rester blir fort tørre etter litt tørking med Torky; papiret som ikke loer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skal jeg gå skikkelig over rutene senere i dag. Mulig blandingen min var vel sterk altså, men det eneste ejg ikke bestilte fra shinearama var jo selvsagt vindusrens da. Så da blir det Meguiars lakkrens i stedet, takk for tipset Todleif! :) Skal se om jeg får tatt noen bilder fra før og etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. kan du gå over på nytt med surfex og f.eks nanosvamp, og skylle før det tørker.

Har brukt surfex både svak og sterk på vinduer uten å merke noe lignende, det var vel ikke relativt ny bil med vannavvisende ruter fra fabrikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt ganske "hardt" med roterende og skumpad på flere frontruter uten problem, men det beste er å være på den sikre siden, var tross alt litt eldre biler som fikk gjennomgå. Men å fyke kjapt over uten for mye press og turtall burde ikke være så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen maskin tilgjengelig, så skal ikke bekymre meg for varmeutvikling. Så rask er jeg ikke. :lol:

Trogha: Nei, det er nok en 2002 passat, men det tok lang tid å få skyllet det av..så det er nok derfor ja.

Simen: Skal stikke innom Meca eller Tools etter jobben, tror en av de har 3M produkter? 3M vet hva de driver med.

Bjerha: Jeg har ikke råd til noe Swisswak-produkter, så det utgår glatt...

Det regnet i går, så fikk ikke gjort noe vasking. like greit det, så jeg får kjøpt 3M glassrens og brukt det i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen maskin tilgjengelig, så skal ikke bekymre meg for varmeutvikling. Så rask er jeg ikke. :lol:

Trogha: Nei, det er nok en 2002 passat, men det tok lang tid å få skyllet det av..så det er nok derfor ja.

Simen: Skal stikke innom Meca eller Tools etter jobben, tror en av de har 3M produkter? 3M vet hva de driver med.

Bjerha: Jeg har ikke råd til noe Swisswak-produkter, så det utgår glatt...

Det regnet i går, så fikk ikke gjort noe vasking. like greit det, så jeg får kjøpt 3M glassrens og brukt det i dag. :)

Hvis ikke DC1 fjerner de merkene kan jeg nesten garantere deg at en glassrens vil ha tilnærmet null effekt, likt løser likt så jeg har mer tru på å påføre (omså) ren surfex og "jobbe" litt med den å skylle av. Evt. en forseglingsrens (som faktisk har litt slipemidler) og nanosvamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tilslutt fikk jeg testa glassrens, og det hjalp ikke.

I dag derimot fikk var været så varmt og fint, så satte i gang med full rens, polish og voks. La på rens på vinduet (Megs, steg 1) og gnidde godt. Det var synlig forskjell etter fjerning, så la på en gang til og gnikket lenge og da ble det borte gitt. :)

Deilig å ha rene vinduer og ren bil også forsåvidt. :D

Takk for all hjelp og tips!

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...