Gå til innhold

Nye ekstralys på børsa, og litt støydemping spm.


Maarten

Recommended Posts

Heisann folkens!

Nå har jeg lest litt rundtom å lagt inn inlegg rundtomkring, men det skjer jo fint lite. Så da våger jeg meg til å legge ut ett inlegg om ekstra lys, det er helt sikkert mange av dere som har god kompetanse på akkurat dette området.

Jeg har sett for meg å kjøpe Hella Rallye 3003 med blankt glass, for å så konvertere til xenon i enten 55w eller 75w.

Noen som har synspunkter på dette?

En liten ting til som ikke omhandler lys, men lyd demping.. Er det noen som har en idè til hvordan jeg kan støydempe en hiace billigst mulig? Hvor jeg kan kjøpe produkter osv?

Håper dere kan brilliere med gode forslag, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støydemping får du væl kjøpt for en ok pris på biltema!?:) når det gjelder ekstralys så er det bare å peise på! Kjører sjøl med 3x luminator compact(med spiss reflektor) med 70w xenon i mørketia:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart gått for xenonkonvertering av ekstralys, har selv kjørt med 75W HID, og når hver pære gir ca 7500 lumen så sier det seg selv at det blir helt rått mye lys av ett par-tre sånne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kamerat har nyligt montert Hella Rallye 3003 med 35w xenonkit på bilen. eg var med på slutten på monteringen. (xenonpærene var monterte ved kjøp)

Det var laga hull rett bak pæra pga at xenonpærene bygger litt bakover. Originalt på 3003 lysa er at ledningene går ut litt ned og på side på plastbakhuset.

Vart ein del bedre lys på bilen, men eg har ikkje sittet på med bilen for testing.

Eg har sjøl NBB Alpha 225 med 60w xenonkit på min bil. Dette lyser bra!

Kjøp lys med lågt referansetall. F.eks. 17,5 på 3003. Disse sprer lysa meir enn f.eks. 37,5.

Lysa lyser langt nok uansett, er greit at dei sprer litt og, so du ser hjort og elg ved siden av vegen.

Det kan være greit med forlengelseskabel for xenonkitet, so du kan ha litt avstand ifra lykta til der du plasserer ballasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang lyddemping fikk jeg noen gode tips i en denne tråden :)

Den hjalp meg veldig godt, ikke feil at det var tilbud i tilegg! Så nå har jeg bestilt 4m2 med dempemateriale. Har du/dere en anbefaling hvor det kan være lurt å isolere mest mot støyen?

Ein kamerat har nyligt montert Hella Rallye 3003 med 35w xenonkit på bilen. eg var med på slutten på monteringen. (xenonpærene var monterte ved kjøp)

Det var laga hull rett bak pæra pga at xenonpærene bygger litt bakover. Originalt på 3003 lysa er at ledningene går ut litt ned og på side på plastbakhuset.

Vart ein del bedre lys på bilen, men eg har ikkje sittet på med bilen for testing.

Eg har sjøl NBB Alpha 225 med 60w xenonkit på min bil. Dette lyser bra!

Kjøp lys med lågt referansetall. F.eks. 17,5 på 3003. Disse sprer lysa meir enn f.eks. 37,5.

Lysa lyser langt nok uansett, er greit at dei sprer litt og, so du ser hjort og elg ved siden av vegen.

Det kan være greit med forlengelseskabel for xenonkitet, so du kan ha litt avstand ifra lykta til der du plasserer ballasten.

Kjøpte inn Hella 3003 med klart glass og park i dag. Så nå er det innkjøp av xenon kit til konverteringen!

Jeg ser at 60w xenon konvertering ligger på 699 mot 75w til 1595, er 75w virkelig SÅ bra at det kan koste over det dobbelte?

Endret av Maarten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg bitumen matter på mekonomen, eneste ulempen er at det er noe tungt og trenger varme pistol eller hårføner før du prøver å forme det hvis ikke knuses det i mange biter :) Har det over hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om xenonkitan er verd pengene kan jo diskuteres... Men jeg kjørte før med "billigsett" var plaget med disse! Tålte vibrasjon dårlig,bynte å blinke, av og til fungerte de ikke.. Så fleska til med nye sett (70w til 1995kr settet,tre stk.) disse har vært helt rå!:) men tørr ikke tenke på hva jeg har brukt av penger på ekstralys:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om xenonkitan er verd pengene kan jo diskuteres... Men jeg kjørte før med "billigsett" var plaget med disse! Tålte vibrasjon dårlig,bynte å blinke, av og til fungerte de ikke.. Så fleska til med nye sett (70w til 1995kr settet,tre stk.) disse har vært helt rå! :) men tørr ikke tenke på hva jeg har brukt av penger på ekstralys:s

Ser den, hvor handlet du settet ditt fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hjalp meg veldig godt, ikke feil at det var tilbud i tilegg! Så nå har jeg bestilt 4m2 med dempemateriale. Har du/dere en anbefaling hvor det kan være lurt å isolere mest mot støyen?

Om det er det lureste veit jeg ikke, vanskelig å bli klok på synes jeg, man leser jo så mye forskjellig. Så mine valg er et slags gjennomsnitt av det jeg har lest pluss litt hva jeg anser for å være "lettest" ;) Mot vei/hjulstøy har jeg tenkte jeg skulle begynne med alle hjulbuer og dører fremme og så får jeg se hvor lett deler av gulvet er tilgjengelig.

Skal prøve å få målt litt underveis, morro å kunne ha tall på hva som skjer ;)

Keep me posted hvis du finner ut noe nyttig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...