Tommy

Morgan Aeromax Detailed by TCS

35 innlegg i emnet

MORGAN AEROMAX

Har tatt noen biler for eieren av denne tidligere, og han ønsket også å få en skikkelig shine på denne bilen.

Eieren hentet selv bilen på fabrikken i england, og kjørte den via frankrike, tyskland, danmark, og sverige hjem, å det er nok der de fleste av de 4500km den har på telleren kommer fra.

Bilen er en Morgan Aeromax, som er en coupe versjon av Aero8, å den er bare laget i 100 eksemplarer. Dette eksemplaret er i fargen Maroon, med sort skinn, og sort pianolakk innvendig.

Bilen har en 4,8L BMW v8, med tilhørendes automatkasse, å med denne pakken, så gjør den 0-100 på 4,1 sek, og nåla stopper på ca 270km/t, å med AP racing 6 pot calippere foran, så er den rimelig raskt nede på 0 igjen. Dette er rett å slett en "Sofistikert racerbil"

Dette er nok den mest utfordrendes bilen jeg har polert, mtp alle former og konturer, og ikke minst adkomst i coupe.

Produktliste:

Prickbort

OPW

Iron x

MG APC

MG #80 speed glaze

MG Final inspection

P21s felgrens

CG Fabric guard

CG c+wg

3M sitrus rens

SV Car bath

SV Leather milk

SV leather cleaner

SV cfp

SV crystal rock

SV metalpolish

SV Paintrubber blå

SV crystal

SV pneu

SV autobahn

SV opaque

SVquick finish

SV protection matt

SV sealfeed

Utstyr:

Gritguard bøtter

Metabo roterendes

Festool roterendes

Flex DA

Paint detective

Trustfire lykt

Karcher steamer

Foma HT med foam canon

Karcher støvsuger

MG sort finishing pad 6,5"

MG gul polishing pad 6,5"

MG gul polishing pad 4"

Canon S95 kamera, med gorillapod

Div børster, aplicatorer, og microfiber

CG detailstics

Her er noen bilder av bilen ved ankomst, den blir ikke så mye brukt, men litt støv og smuss var det.

IMG_1503.jpg

IMG_1504.jpg

IMG_1505.jpg

IMG_1506.jpg

IMG_1507.jpg

IMG_1508.jpg

IMG_1509.jpg

IMG_1510.jpg

IMG_1511.jpg

IMG_1512.jpg

IMG_1513.jpg

IMG_1514.jpg

IMG_1515.jpg

IMG_1516.jpg

IMG_1517.jpg

IMG_1518.jpg

IMG_1519.jpg

IMG_1520.jpg

IMG_1521.jpg

IMG_1522.jpg

Begynte med å spraye på prickbort på nedre paneler, og P21s på felger

IMG_1523.jpg

Så ble det lagt et skumlag av c+wg og opw på bilen og motorrom.

IMG_1524.jpg

IMG_1525.jpg

IMG_1526.jpg

P21s virker

IMG_1527.jpg

Så ble bilen avspylt.

IMG_1529.jpg

Felgene fikk litt iron x

IMG_1528.jpg

Så var det en runde med detailbrush og MG apc 1:5 på trange steder (å de var det en del av på denne)

IMG_1530.jpg

IMG_1531.jpg

IMG_1532.jpg

IMG_1533.jpg

Så var det å finne frem gritguard bøttene, og fylle på med vann og SV carbath, sammen med SV washpudel.

IMG_1534.jpg

Og en runde med steameren i bøtta for å blande såpe, og skumme opp vannet.

IMG_1535.jpg

Washpudel in action

IMG_1537.jpg

Felgene ble tatt en runde med EZ brush

IMG_1538.jpg

Motoren fikk også en runde med detailbrush

IMG_1536.jpg

Sjekket litt med SV paint rubber, men det var lite og ingenting igjen å plukke opp. Her etter venstre side.

IMG_1539.jpg

Så ble bilen tørket (fikk handlet med meg dette tørkehånkleet fra Svissvax, å det fungerer meget bra)

IMG_1540.jpg

Så ble bilen trillet inn i garasjen, og jeg begynte med å støvsuge interiøret.

IMG_1541.jpg

Dekslene i "bagasjerommet" ble tatt ut for letter å behandle

IMG_1542.jpg

Å uder der så sjulte det seg en fuelcell, 8" kicker sub og forsterker.

IMG_1543.jpg

Detailsticks ble brukt på trange plasser.

IMG_1544.jpg

Det lille av coupe'en som ikke var kledd i skinn, ble vasket med MG apc og microfiber

IMG_1545.jpg

Det var en del chrome deler i interiøret, og disse ble polert med SV mertal polish. Her er et 50/50 bilde.

IMG_1547.jpg

Skinnet ble renset med SV leather cleaner

IMG_1548.jpg

Her er resultatet etter sitteputa i førerstolen

IMG_1549.jpg

Dørsider og tak var også i skinn, å alt ble renset

IMG_1550.jpg

Det så ut som det var en liten skade i skinnet i passasjerstolen

IMG_1551.jpg

Men etter en runde med SV leatercleaner, så var det borte

IMG_1552.jpg

Så ble alt skinn behandlet med SV leather milk, som fikk stå over natten og trekke inn.

IMG_1553.jpg

IMG_1554.jpg

IMG_1555.jpg

Bilen har et "skelett" innvendig, som er lakkert i sort pianolakk, dette ble tatt for hånd, med SV cfp

IMG_1556.jpg

Et 50/50

IMG_1557.jpg

Det lille som var av tepper i bilen fikk en runde med CG fabric guard

IMG_1558.jpg

Vinduer ble vasket med SV crystal

IMG_1559.jpg

Pianolakk listene inne i bilen fikk et lag med SV crystal rock

IMG_1560.jpg

IMG_1561.jpg

Så var det tid for felger, å disse ble tatt av bilen for en skikkelig jobb.

Bilen hadde blitt behandlet med et slags blankt sticky stoff på undersiden, å dette hadde også havnet på innsiden av felgene.

IMG_1565.jpg

Felgene ble vasket med 3M sitrus rens på innsiden, før de fikk en runde med SV cfp, og et lag med SV autobahn.

IMG_1566.jpg

IMG_1569.jpg

Hjulhus bak før og etter (her var det beskyttelsesmasse over alt, så det var ikke så mye å gjøre, men det ble litt bedre.

IMG_1562.jpg

IMG_1564.jpg

Calipperene ble behandlet med SV autobahn.

IMG_1563.jpg

IMG_1574.jpg

Hjulmutterene ble også behandlet.

IMG_1571.jpg

Så ble hjulene påmontert igjen, og selfølgelig med momentnøkkel.

IMG_1572.jpg

Det var en utfordring å få jekke denne bilen, ettersom den var lav, og med jekkepunkter langt inne under bilen. Ikke mye klaring her.

IMG_1575.jpg

Så ble bilen maskert opp for korrigering.

IMG_1576.jpg

Så en inspeksjon av lakkens tilstand, og det var for det meste swirls og hologrammer.

IMG_1577.jpg

IMG_1578.jpg

IMG_1579.jpg

IMG_1580.jpg

IMG_1581.jpg

IMG_1582.jpg

IMG_1583.jpg

IMG_1584.jpg

IMG_1585.jpg

Lakktykkelsen var ganske normal

IMG_1586.jpg

IMG_1587.jpg

IMG_1588.jpg

IMG_1589.jpg

IMG_1591.jpg

Så tapet jeg opp en testspot, å prøvde min favoritt combo, beståendes av MG #80 speedglaze på MG gul pad.

IMG_1592.jpg

Å det ga et tilfredstillendes resultat.

IMG_1593.jpg

Hele bilen bla så kjørt med denne comboen, som også pleier å etterlate seg et holofritt resultat. Lakken på denne vil jeg nok karakterisere som medium hard. Startet o spre ut på 600 o/min, å gikk så opp til 15-1800, for så å avslutte på 600 igjen. Kjørte 2-3 pass.

Her er noen 50/50

IMG_1594.jpg

IMG_1595.jpg

IMG_1599.jpg

IMG_1600.jpg

Det var enorme variasjoner i former på denne bilen, så en god del ble kjørt med spotpad, og noe måtte taes for hånd.

Noen action shots.

IMG_1598.jpg

IMG_1601.jpg

IMG_1604.jpg

IMG_1605.jpg

Tar en wipedown med MG Final inspection, og sjekker over etter hologrammer, men finner ikke noen.

IMG_1606.jpg

Men for å være helt sikker, å for prevoks, så lader jeg Flex DA med sort MG pad, med SV cfp, og kjører over hele bilen med denne ( brukte en liten pad for hånd på trange steder)

IMG_1607.jpg

IMG_1608.jpg

Så var det tid for en runde på chrome med SV metalpolish

IMG_1609.jpg

50/50 på tanklokk

IMG_1610.jpg

Eksosanlegget fikk også en runde.

IMG_1612.jpg

Så var det klart for LSP, og valget var enkelt, SV crystal rock, i 2 lag med 4 timers mellomrom.

IMG_1614.jpg

CR påføres

IMG_1615.jpg

Innsidene av motordekslene var matt lakk, og ble behandlet med SV Opaque

IMG_1617.jpg

Voksen buffes av med SV microfluffy

IMG_1618.jpg

Plast i motorrommet ble behandlet med SV protection matt.

IMG_1619.jpg

IMG_1620.jpg

IMG_1621.jpg

Gummilister fikk SV seal feed

IMG_1622.jpg

Tanklokk og eksos behandles med SV autobahn.

IMG_1623.jpg

IMG_1624.jpg

SV pneu på dekksider, og rainx på vinduer.

IMG_1625.jpg

IMG_1626.jpg

Så til ferdigbildene.

IMG_1627.jpg

IMG_1628.jpg

IMG_1629.jpg

IMG_1630.jpg

IMG_1631.jpg

IMG_1632.jpg

IMG_1633.jpg

IMG_1634.jpg

IMG_1635.jpg

IMG_1636.jpg

IMG_1637.jpg

IMG_1638.jpg

IMG_1639.jpg

IMG_1640.jpg

IMG_1642.jpg

IMG_1643.jpg

IMG_1654.jpg

IMG_1644.jpg

IMG_1645.jpg

IMG_1646.jpg

IMG_1647.jpg

IMG_1648.jpg

IMG_1649.jpg

IMG_1651.jpg

IMG_1652.jpg

IMG_1653.jpg

Så er den trillet tilbake i garasjen, i påvente av at eier skal komme å hente den.

IMG_1655.jpg

Tidsforbruk lå vel på ca 40 timer.

Takk for oppmerksomheten.

**BILDER FRA DENNE SIDEN TILLATES IKKE BRUKT ANDRE STEDER UTEN FORFATTERS SAMTYKKE**

Endret av Tommy
57

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannvittig bra jobbet på en vannvittig flott bil :) du er i særklasse når det gjelder detailing.

:thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven, du er heldig som får lov å shine så mange flotte biler! Utrolig fint resultat nok en gang!

En liten historie jeg hørte fra en bekjent som har en Aero 8, var at vinduene etterhvert gikk tregere og tregere. Det viste seg at de går i tre-skinner, og etter hvert som disse ble våte så svellet de. Så da var det å demontere og file utav litt av treet ;) Uansett, spesielt design på disse, men personlig syns jeg det er kule biler!

Cred gitt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hellige kartoffel for en bil...

Knalljobb igjen Tommy, standarden din er virkelig prima..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott jobb det her..rå bil :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fantastisk fin S&S som dukka opp akkurat når jeg hadde fått henta meg en øl :) Bilen er ren kunst og fikk den beste behandlingen!Kred :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannvittig bra jobbet på en vannvittig flott bil :) du er i særklasse når det gjelder detailing.

:thumbup:

Takker

Dæven, du er heldig som får lov å shine så mange flotte biler! Utrolig fint resultat nok en gang!

En liten historie jeg hørte fra en bekjent som har en Aero 8, var at vinduene etterhvert gikk tregere og tregere. Det viste seg at de går i tre-skinner, og etter hvert som disse ble våte så svellet de. Så da var det å demontere og file utav litt av treet ;) Uansett, spesielt design på disse, men personlig syns jeg det er kule biler!

Cred gitt!

Er i grunnen ikke mye tre i denne, fant bare noen små plater øverst i de bakre hjulhusene, og litt i "bagasjerommet"

Endret av Tommy
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommy.Du er kongen på forumet!!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hellige kartoffel for en bil...

Knalljobb igjen Tommy, standarden din er virkelig prima..

Takker Truls, ja må si et dette er en bil jeg godt kunne hatt ståendes i garasjen permanent, å det har en vanvittig flott lyd.

flott jobb det her..rå bil :thumbup:

Thnx

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert som alltid Tommy :-)

Cred selvfølgelig :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fantastisk fin S&S som dukka opp akkurat når jeg hadde fått henta meg en øl :) Bilen er ren kunst og fikk den beste behandlingen!Kred :thumbup:

Takker, nyt øllen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hever stadig lista, og hopper uten å rive en eneste gang. Rett og slett überlekkert detail av en helsprø bil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommy.Du er kongen på forumet!!!

Takker

Vakkert som alltid Tommy :-)

Cred selvfølgelig :-)

Takk for det Ole Gunnar.

Du hever stadig lista, og hopper uten å rive en eneste gang. Rett og slett überlekkert detail av en helsprø bil.

Takker, å ja det er en "helsprø" bil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har virkelig fått med deg alle detaljene. Dette er en jobb og S&S det står stor respekt av.

Kred for nydelig utført detail, på en spesiell bil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har virkelig fått med deg alle detaljene. Dette er en jobb og S&S det står stor respekt av.

Kred for nydelig utført detail, på en spesiell bil.

Takker, ja det var litt detaljer på denne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gromt!!!

Meget høy klasse innen detailing på en veldig grom bil :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norges svar på Paul Dalton dette her :D

Tar av meg hatten Tommy for jobbene du utfører:-)

Endret av AlienDetailing
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt utrolig Tommy, en vanvittig detaljert og flott detail. Og fin farge på den bilen, fikk jo en syk dybde i lakken - med kanskje verdens beste voks? ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

You have done it again Tommy :) Super jobb som alltid :) Cred i masse vis :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nokk en utmerket detail :)

Var deilig å nyte denne, passet perfekt til morgen kaffen. Jeg liker alle detaljene du er flink til å få med deg. (ikke nødvendigvis i jobben da det er klinkeneklart at du har et bra øye for detaljer) men at du også er mye flinkere en meg til å klare å få det med deg på bilder og i writeupene dine.

klasse arbeid :)

keep it up, and keep em comming

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive