BChris

Anbefalte 1-stegs produkter + pads til DA maskin

Hei!

Fått med meg at Scholl og noen av MG sine produkter er noe av det beste som er. Men for en vanelig 1-stegs jobb hvor det er ingen/lite til medium swirls og RDS. Hvilken produkter og pads anbefales til dette? Eller med andre ord; Hvilken produkter og pads går sammen? Alt dette, til DA-maskiner (DAS-6 baserte).

Spør veeeeldig masse her på forumet, men er usikker på hvordan forholdet mellom div. pads, produkter og lakk type som passer sammen funker. F.eks bruke Dodo Juice DA masking og bakplate, med en anne type pad (Dodo pad, CG pad, 3M pad eller Scholl pads?) og f.eks Scholl produkter. Lurer som sagt på alt dette spesielt isammenheng med DA maskin.

Finnes jo oversikter of div. produkter. Sett scholl har dette, hva som passer med hvilken pad osv. men står ingen ting om det er til DA eller roterende. Og finner og lite om hvilken pads som er gode på DA sammen med div Scholl produkter.

Håper eg ikkje spør og graver formye rundt mye av det samme her på forumet. Men er veldig forvirra og vil helst bestille gode produkter med en gang istedenfor å "kaste bort" penger på produkter som ikkje virker sammen eller som ikkjer virker i det hele tatt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange scholl pad og Scholl S30 er meget bra på flex DA ihvertfall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG 80 og MG lilla pad fungerte fint for meg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå Scholl pute sammen med Scholl S17+ etterlater en god finish og tar godt unna..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl s17+ er også et meget bra 1-stegs produkt både på roterende og DA.

Resultatet er selvfølgelig avhengig av lakk type.....

På roterende korrigerer og avslutter den meget bra med Scholl sort pad.

DA har jeg pleid å bruke Lake County CCS 5.5 orange pad og dette fungerer også meget bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg 205 og gul pad synes jeg er ålreit i tillegg til scholl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere favoritter hos meg:-)

3M gul polish på gul pad på en del lakker

Scholl S30+ på orange Scholl pad

Scholl A15 på lilla eller orange Scholl pad

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

h

Blå Scholl pute sammen med Scholl S17+ etterlater en god finish og tar godt unna..

hei har du brukt s30+ det er et bra midel.OG s3 og s40. er for nye biler.w6 er et bonevåks

4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

h

hei har du brukt s30+ det er et bra midel.OG s3 og s40. er for nye biler.w6 er et bonevåks

Hehehehe.... (sorry O.T)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er svar eg liker! :D Takk for all tilbakemelding ! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tar mest av UC og S17 ? :thumbup:

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kommer jo helt an på lakken! Har kjørt noen japsebiler nå, f.eks svart Subaru Forester, Scholl S40 på orange Scholl og DA tok jo både swirls og det meste av RDS!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kommer jo helt an på lakken! Har kjørt noen japsebiler nå, f.eks svart Subaru Forester, Scholl S40 på orange Scholl og DA tok jo både swirls og det meste av RDS!

Meeeeget myk lakk med andre ord? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som at det meste av japselakk er så myk at den får riper hvis man nyser i generell retning av bilen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

h

Har vel såvidt testet de ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive