BChris

Scholl pads på Dodo Juice bakplate?

Hei!

Liker alt eg leser om Scholl sine produkter, polisher og pads er så lett og forstå hva som hører til hva, og hva man bør bruke til hver enkelt jobb :)

Har nå tenkt å kjøpe en Dodo juice Buff Daddy, men lurer på om Scholl sine pads vil funke med denne DA-maskinen og bakplater som hører til (75mm bakplate og 125mm bakplate). Eller vil ikkje padsene tåle dette og revne?

Har dere evt. en annen DA-maskin, i noe lunne lik prisklasse, hvor Scholl prodkuter vil fungere bedre?

Grunnen til DA-maskin er at eg ikkje har brukt maskin før, og ønsker ikkje kjøre roterende og lage MASSE holos som eg kommer til å slite med å få vekk :P Samtidig ønsker eg ikkje en veldig dyr maskin, siden dette er min første. Ønsker heller ikkje clas ohlson eller biltema sine 2-hode maskiner, da disse er tungvindt å jobbe med, og heller vanskelig å finne gode produkter som passer på vil eg tro :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo.

Jeg har en Buff Daddy selv og er egentlig godt fornøyd med den.

Denne er jo som mange andre basert på DAS-6.

Som nybegynner vil du like denne, men etter et par biler vil du nok ønske at den var sterkere.

Nå har jeg en roterende ved siden av som jeg bruker, så Buff Daddy fungerer fint for meg.

Men hvis jeg kun skulle investert i EN rimelig DA maskin så ville jeg vel kanskje snust litt på DAS-6 pro da denne er kraftigere og antakelig korrigerer bedre ved riktig bruk av pad og produkt.

På min roterende maskin bruker jeg stort sett Scholl pads og produkter, men før jeg kjøpte denne brukte jeg bare DA, og da mye i kombinasjon med orginal 125mm bakplate og Lake County CCS 5,5 pads.

Hvordan Scholl sine pads fungerer på DA vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd dette, men produktene til Scholl fungerer ihvertfall meget bra på DA i kombinasjon med CCS pads. Meguiars Ultimate Compound er også en sikker slager på DA!

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig bra ut dette :) Tenker å bruke denne en liten stund til eg blir litt mer kjent innen maskin polering og invisterer i en roterende. Tenker å gjøre som du, ha den til eg blir vant til det, kjøpe roterende og bruke denne DA maskinen til å ta evt. holos :) Dei bilane eg skal ta no før vinteren er egentlig veldig fine i lakken og trenger nok ingen stor korrigering, så denne maskinen får holde til eg er blitt flink nok til å kanskje ta resten av familien og venner sine biler :)

Blir ikkje den 125mm bakplata litt stor enkelte plasser? Er den god å jobbe med, ikkje for hard eller for myk? Må man bruke mye press for å kunne korrigere medium swirls eller bare moderat? vil ikkje slite meg ut med maskin heller, da poenget er å få et bedre resultat enn for hånd OG at det er tidbesparende :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker DoDo Juice Buff Daddy DA med liten DoDo Supernatural bakplate for DA og liten orange Scholl pad. Funker strålende det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker DoDo Juice Buff Daddy DA med liten DoDo Supernatural bakplate for DA og liten orange Scholl pad. Funker strålende det ;)

Knall! sånne råd eg liker, spesifike og enkle :P Er orange pad medium cut siden du bruker den eller er den lite cut? Eller bruker du flere? :P Kan finne ut av dette, men enklere å spørra deg sio du va no her og skreiv på tråden :) Padden henger godt på Supernatural bakplata og alt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange Scholl pad er allsidig og kan brukes med grov, medium og fin polish avhengig av lakkens hardhet. Den kan avslutte veldig fint og henger fint på bakplaten. Uansett må en prøve seg frem med ulike kombo'er på lakken man skal polere til man finner en kombo som gir ønsket resultat. Det finnes ikke ett enkelt fasitsvar siden lakk oppfører seg så forskjellig ;)

Jeg kan også anbefale hvit, grønn, gul og orange Cyclo pad med den Dodo Supernatural bakplaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen og for godt og uthevende svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive