Gå til innhold

Påføring av voks med (Kestrel) DAS 6 Pro


Magnus

Recommended Posts

Som emnet sier. Vil dette fungere tilfredsstillende? Blir noen ganger sliten av å påføre voksen for hånd, og Metabo'en er ikke egnet til dette formålet.

Bruker stort sett Blau-Weiss og Shield. Det medfører jo et annet problem; hvordan får jeg evt. voksen på pad'en? Filosoferer over "brødskivemetoden". Rett og slett smøre på tynt med en plastkniv..

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville likevell ha kjøpt meg en DA, benytt deg av gruppekjøpet av Flex DA`en! Du kommer ikke til og angre :thumbup:

Har DAS 6 pro, men har lånt en Flex DA for og teste-> den nye er på vei i posten nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende voks og sealer kan du legge med DA

Jau, DAS'en kan jo brukes til Jet Seal :)

Ville likevell ha kjøpt meg en DA, benytt deg av gruppekjøpet av Flex DA`en! Du kommer ikke til og angre :thumbup:

Har DAS 6 pro, men har lånt en Flex DA for og teste-> den nye er på vei i posten nå :thumbup:

Tror du jeg har lyst på en 3401, eller? JA! Dog ikke så lenge siden jeg plukket opp en Metabo, så kassa er litt slunken :( Får vel tenke på det tom. søndag.

Husk å at voksen bare skal legges på. Man skal ikke knikke å knukke slik at man blir sliten.

Neida, jeg gnukker ikke hardt, men blir litt sliten i håndleddet av de sirkulære bevegelsene. Tenkte så at DAS'en kunne avlaste litt.

Det hadde vært kjekt å kunne legge f.eks. Blau-Weiss med DAS. Føler at anbefalingen til Bernhard har drept den tanken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nå das-6 pro til å legge alt fra collinite 476 til swissvax shield og jeg synes det er helt genialt. Tynne jevne lag og voksen spres myye lettere. Selv harde vokser blir som smør. Man har ikke sjangs til å legge like tynt for hånd.

Jeg har alltid vokset for hånd og synes maskinvoksing var noe tull før jeg prøvde det. Men man sparer faktisk mye både voks og tid.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nå das-6 pro til å legge alt fra collinite 476 til swissvax shield og jeg synes det er helt genialt. Tynne jevne lag og voksen spres myye lettere. Selv harde vokser blir som smør. Man har ikke sjangs til å legge like tynt for hånd.

Jeg har alltid vokset for hånd og synes maskinvoksing var noe tull før jeg prøvde det. Men man sparer faktisk mye både voks og tid.

Det høres ut som om du har hatt suksess med DAS til vokspåføring. Å få til et jevnt tynt lag på en enkel måte er jo et godt argument.

Hvordan legger du SV-voks på pad'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skraper ut en liten dært med fingeren eller noe annet og gnir den ut på paden. Det holder som regel å legge voks på paden 2 ganger i løpet av en bil ettersom den oscillerende bevegelsen gjør at veldig lite voks kan spres veldig langt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skraper ut en liten dært med fingeren eller noe annet og gnir den ut på paden. Det holder som regel å legge voks på paden 2 ganger i løpet av en bil ettersom den oscillerende bevegelsen gjør at veldig lite voks kan spres veldig langt.

Det høres riktig så flott ut! Virker som om du klarer deg med lite produkt, og det er jo ikke feil!

Hvis du blir sliten av å legge Shield på en hel bil, ville jeg vurdert å starte å trene :P Evt slå opp med dama

Knegg! Jeg trener relativt greit, egentlig. Nå har jeg også problemer med musearm (og det er ikke samboeren sin skyld:) ).

Noen får tennisalbue, andre får vokshånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også "vokshånd". Hånda låser seg i posisjonen på ett vis, etter en stund, og må knekkes tilbake. :ph34r: Legger i rette linjer jeg da men. Hvem sier du må påføre i sirkulære bevegelser? Men har prøvd å kjøpe applikatorpads med finere porer. Jeg kjøpte sorte Swissvax puter som er beregna til vokspåføring, så får se om det hjelper. :)

Kanskje du også skal prøve noen andre pads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg får også "vokshånd". Hånda låser seg i posisjonen på ett vis, etter en stund, og må knekkes tilbake. :ph34r: Legger i rette linjer jeg da men. Hvem sier du må påføre i sirkulære bevegelser? Men har prøvd å kjøpe applikatorpads med finere porer. Jeg kjøpte sorte Swissvax puter som er beregna til vokspåføring, så får se om det hjelper. :)

Kanskje du også skal prøve noen andre pads?

Jeg merket også at jeg ble sliten i armen, og tok meg selv i å være veldig anspent mens jeg la på voks. Kom frem til at det jo ikke er noe som haster, dette skal være kosedelen av jobben, så det var bare å slappe av og legge på i roligere bevegelser. Man skal jo bare legge voksen PÅ lakken, den skal ikke knas nedi... :) Og vips var det ikke vondt lenger.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også "vokshånd". Hånda låser seg i posisjonen på ett vis, etter en stund, og må knekkes tilbake. :ph34r: Legger i rette linjer jeg da men. Hvem sier du må påføre i sirkulære bevegelser? Men har prøvd å kjøpe applikatorpads med finere porer. Jeg kjøpte sorte Swissvax puter som er beregna til vokspåføring, så får se om det hjelper. :)

Kanskje du også skal prøve noen andre pads?

Bruker allerede pads fra SV. Har ikke tall på hvor mange timer jeg har brukt disse, så "feilen" ligger nok i håndleddet. Har testet mange forskjellige pads, og noe av det værste er standard gule fra Turtle eller Meguiars.

Selvsagt kan jeg fortsette med påføring for hånd, men har veldig lyst til å teste en DA maskin. Hvis DAS'en er ok, kunne jeg tenkt meg å bruke den til bl.a. vokspåføring, JS og enkle jobber med CFP eller CG nr.1.

Tror muligens 3401 blir litt overkill, da Metabo'en gjør en finfin jobb på de tyngste prosjektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Lette drag med padsen hjelper på fingrene, spenner en seg så får en ondt.. eller kjøp en gripper til småpads, den forenkler voks legging betraktelig..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gule fra Meguiar's er ikke gode å legge voks med nei, stemmer det...

truhaa: Men på hard/fast voks føler jeg at jeg må ta i litt, når jeg har lite produkt på pad'en for å få lagt det tynt. Er vel lettere å legge om man tar mere produkt på padden, men da bruker man vel mer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukte med vann?? Da blir vel litt vann/fuktighet blanda med voksen, og det er vel ikke bra? Hvordan gjør du dette? Sorry om dette blir OT, men føler det er litt relevant for TS også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite og en del andre anbefaler å bruke en funktig pad. Det har ingen påvirkning da det er så lite at det fordunster med det samme du legger på voksen likevel. Det gjør bare at det blir mye lettere å spre. Det er fysisk umulig å "blande" vann med voks.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...