Gå til innhold

TEST: 3M Sitrus Rens


Simen

Recommended Posts

3M Scotch-Weld Cleaner Spray

4B85A74D-orig.jpg

God kveld folkens!

Dette er en kjapp test på 3M's sitrusrens, som jeg hadde hørt mye lovende om på forhånd. Kjøpte produktet hos BS Bildeler til en fin pris. Da den ankom tok jeg for meg et problemområde i bilen til damas bror. Han hadde en del limrester etter et par koppholdere i midtkonsollen. Slik så det ut før start:

A28EAE6B-orig.jpg

Spraya på området og lot det virke:

9EEC9268-orig.jpg

Etter cirka 2 minutters virketid skrubba jeg bort det jeg kunne med en mikrofiberklut. Det virka som at sitrusrensen hadde fått løsna opp i mye her. Etter en kjapp skrubbing ble det slik:

27942902-orig.jpg

Konklusjon: Dette var faktsk imponerende, selvom det ble igjen litt. Det som ble igjen hadde ekstra lim på seg, som var hardt som stein, så det kunne jo selvfølgelig ikke fjernes med sitrus, det måtte skrapes bort. Alle de andre limrestene ble lett fjernet, og dette var kjipe greier å få vekk uten sitrusrensen! Etter prossessen ble det festet nye koppholdere med 3M's Dual Grip. Knallbra produkt det også:

4CB45365-orig.jpg

Testa sprayen på et par andre ting som hadde limrester også. Funker bra denne, må jeg si! Kan trygt anbefale denne videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at den ikke tok alt....jeg har brukt den for å fjerne sånn kraftig lim Rød Ungdom bruker når de henger opp plakater...sitrusen var det eneste som fjernet alt :)

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Tar den ikke alt første runde er det bare å ta runde 2 og 3 og 4 osv.. denne har fjernet alt jeg har hatt problemer med å fjerne her... på kvaerester på bilen var den super effektiv..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg fjernet jo en haug av dekaler på bilen med 3M sitrus rens.

Man må gjerne kjøre på en 3-4 runder og la produktet virke i opp til 10 minutter, men sitrusrensen fjerner 99% av alle limrester. Har aldri funnet noe som fungerer i nærheten av like godt som sitrusrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar den ikke alt første runde er det bare å ta runde 2 og 3 og 4 osv.. denne har fjernet alt jeg har hatt problemer med å fjerne her... på kvaerester på bilen var den super effektiv..

Kvaerester! Dæng!!! Jeg skrubbet nesten i stykker en bil på jobben da jeg skulle være snill med den og fjerne noen kvaeklumper med ren surfex, falt meg ikke inn å tenke på det som lim og bruke noe sterkere.. Takk for tips!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...