Gå til innhold

Trenger hjelp til å fjerne hologrammer


TobiasW

Recommended Posts

Hei!

Som tittelen sier trenger jeg hjelp til å fjerne hologrammer på en helt ny VW Transporter i dyp sort perleeffekt. Kjørte over halve bilen Makita 9227CB med orange CCS pads og Scholl S40. Spredde produkt manuelt, så 1 runde på 900rpm, 2-3 runder på ca 1800rpm med medium press, så ned på 900rpm 2 pass uten press. Så ut til å gi en fin finish uten hologrammer, selv etter Final Inspection #34 til wipedown. Kjørte to paneler med DA maskin med sonax-pads og Meguiars Ultimate Compund for å se forskjellen, og det ble veldig likt resultat.

Da jeg hadde gått over hele bilen på rundt 4,95m inkl. tak, tok jeg den endelig ut for å vaske vekk polishrester med Surfex, VP Snow Foam og avspyling. Så utrolig blankt ut! Deretter kjører jeg inn for å titte litt i nærmere lys før LSP, og der så jeg hologrammer på noen av panelene. Både der jeg hadde kjørt S40 og UC på DA.

Har noen innspill til hva jeg kan gjøre for å fjerne disse enkelt? Får prøve meg frem med flere metoder og uten press/forskjellig hastighet, men hvis noen har noen tips tar jeg det gjerne imot :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme som deg. Masse hologrammer...

Hadde ikke tid til å fix det, derfor la jeg bare voks på, blei nesten holofritt ;)

Men er vel ikke helt sånn man skal gjøre det, men det funka der og da.

Endret av Anders_Aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er en problemløser på dette, alternativet kan være finere pad, f.eks svart Scholl eller svart Uber på roterende.

Skulle gjerne hatt andre pads, men det har jeg ikke tilgjengelig. Så imorgen må jeg nesten bruke det jeg har og håpe at jeg får det til. Har veldig lite S40 igjen også. Kommer mest sannsynlig til å bestille en 3M tilbudspakke på hele "Perfect-it" serien.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias: Jeg har også brukt UC med orange Sonax og gule Cyclo, og fått holos med DA'en. Bestilte hvite og grønne (+ orange også faktisk, så har jeg alle) Cyclo pads ista, i håp om å få det bort... Vet du forskjellen på orange Sonax og Cyclo? Samme 'cutt'? Bestilte de egentlig bare for å ha komplett Cyclo-oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias: Jeg har også brukt UC med orange Sonax og gule Cyclo, og fått holos med DA'en. Bestilte hvite og grønne (+ orange også faktisk, så har jeg alle) Cyclo pads ista, i håp om å få det bort... Vet du forskjellen på orange Sonax og Cyclo? Samme 'cutt'? Bestilte de egentlig bare for å ha komplett Cyclo-oppsett.

Jeg mener at orange Cyclo-pad har finere cut, og den oppfører seg mykere enn orange Sonax. Den blir fortere myk når du jobber med den så jeg liker den mye bedre.

S40 skal vel ikke kjøres på så fin pad (mener å ha lest at Scholl ikke anbefaler S40 og sort). S40 eller S30+ og orange tror jeg vil løse dette :)

http://www.schollcon...ish_matrix.html

Hvilken pad referer du til? :)

Endret av TobiasW

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...