Gå til innhold

Matt svarte felger


Mister Two

Recommended Posts

Lurer på å kjøpe matt svarte felger på min nyinnkjøpte Avensis til neste sommer. Noen som har tips angående vedlikehold av matt svarte felger, eventuelt erfaring med matt svarte felger?

Siden de er matte, så er ikke polering og voks noe alternativ. Er vanlig felgrens eneste alternativ? Eventuelt med eller uten syre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har ganske så matte sorte felger på E61, når jeg kjøpte de så var jeg innom dekkpusheren dagen før han skulle montere de, og vasket de, vokset de med swissvax opaque 2 lag. Jeg ble litt skuffet over opaque når jeg brukte den for det så ut som den trakk rett inn, men etter første regnvær så fikk jeg godfølelsen tilbake hehe. Ps: Opaque lukter så og si best av alt jeg har, på linje med nattys blue.

De vaskes kun med bilberry og daytona børste, samt orange prewash/magifoam i foamgun og høytrykkspyling.

IMAG0265.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: He he, så sant så sant, bildet er tatt et par dager etter dekka kom på bilen, idet den kom ut av sotevindubutikken, har fått noen runder med surfexHD samt Chemical Guys New Look Trim Gel etter det, er så fin nå atte.

Ontopic: Har forstått det slik at det går fint å bruke autobahn eller ordinær voks på slike felger også, hvis en passer på å ikke gnikke så det blir blankt pga "gnikkefriksjonen"

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har sort matte felger på EVO her og brukt Swissvax Autobahn på de, har også brukt sealer uten at det har vært noe problem..

Kan være en forskjell på lakk også, viskerarmene mine er også sort matt lakk, og de så ikke ut etter Autobahn voks.. Der brukte jeg Swissvax Opaque isteden som er laget til matt lakk..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte svar! :thumbup:

Dekkfornyer er et must hver gang jeg vasker bil, så det er ikke noe stress ^_^

Tenkte å kjøpe Autobahn til MR2´n min med hvite felger, så det passer isåfall bra sånn sett. Er OZ Superturismo GT jeg har peilet meg inn mot, og det er sikkert samme lakk som på dine felger truhaa.

Når dere legger voks i to lag, må det første laget herde en stund før man legger på det andre? Isåfall hvor lenge skal det herde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Moderatorer
Christer

Har sort matte felger på EVO her og brukt Swissvax Autobahn på de, har også brukt sealer uten at det har vært noe problem..

Kan være en forskjell på lakk også, viskerarmene mine er også sort matt lakk, og de så ikke ut etter Autobahn voks.. Der brukte jeg Swissvax Opaque isteden som er laget til matt lakk..

Røsker litt i denne tråden her, siden jeg får nye, matt svarte vinterfelger på fredag.

Jeg vil naturlig nok ta best mulig vare på investeringen og har følgende produkter til rådighet:

Swissvax Autobahn

MG Tech Wax 2.0

MG #16

Scholl NoGloss (spray sealant for matte finishes)

CG Pete's 53'

I tillegg har jeg tre Collinite-vokser på vei fra Bilnerden helt plutselig; 476s, 845 og 915.

Hva av dette vil være best egnet? 2 lag Autobahn?

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verd å bruke Autobahn, bare for lukten. :wub: Påføres med fingrene. Men om det er nødvendig med to lag vet jeg ikke, har pleid å ta ett lag jeg. Du burde vel helst ha Cleaner Fluid for å gi Autobahn bedre heft dah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Snakket med felgsjappen i dag og lurte på om jeg kunne komme innom i morgen og legge på Autobahn før dekkene skal på på fredag. Det var ikke noe problem, så da får felgene et døgn i oppvarmet lokale mens voksen herder. Felgene er jo flettnye, så voksen burde få bra nok heft. Jeg kommer uansett til å ta dem av i løpet av vinteren, vaske dem innvendig og utvendig og legge på nye lag med voks, så det går seg til. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...