• 0
Gremlin

Blåskjær på pianolakk

Spørsmål

Hei,

Har sett en del BMW`er med pianolakk på b-stolpe og rundt dørene som får et blått oljete utseende.

Hva er det som gjør dette? Får med det bort for hånd med s03? Hva kan man gjøre for å forhindre at det kommer tilbake?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

• 0

Jeg hadde tilsvarende på min BMW, og polerte bare en liten runde med sort pad og s17. Nå er det fint og blankt som bare det :)

- Olav

Hei,

Har sett en del BMW`er med pianolakk på b-stolpe og rundt dørene som får et blått oljete utseende.

Hva er det som gjør dette? Får med det bort for hånd med s03? Hva kan man gjøre for å forhindre at det kommer tilbake?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Er du sikker på at du ikke mener de elokserte listene som er på endel BMW'er?

De er nesten umulige å få pene igjen. Pianolakk er jo null stress.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kan poleres bort med medium rubbing for hand ja...

Er vel "vannmerker" så kan legge på en sealer eller voks etter polering så kommer det ikke så fort tilbake...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Sliter også med oljete utseende på de elokserte listene (edit: kalles vel high gloss shadowline eller noe sånt). Noen som har prøvd med Swirl-X eller Scratch-X på disse?

Endret av Oyoz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Som jeg nevnte over her så polerte jeg med S17 på sort pad fra scholl på min e60 shadowline. I forkant så det helt forferdelig ut. Det så ut som det var oljegris på en måte. I etterkant ser det meget bra ut :)

Sliter også med oljete utseende på de elokserte listene (edit: kalles vel high gloss shadowline eller noe sånt). Noen som har prøvd med Swirl-X eller Scratch-X på disse?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Som jeg nevnte over her så polerte jeg med S17 på sort pad fra scholl på min e60 shadowline. I forkant så det helt forferdelig ut. Det så ut som det var oljegris på en måte. I etterkant ser det meget bra ut :)

Ah. Trodde det gjaldt pianolakken, men den tar en jo lett med S30/40 på maskin :) Får prøve meg litt frem når jeg kommer hjem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive