Gå til innhold

De kalde gradene..


Hassel

Recommended Posts

Hvordan vasker dere bilen deres om vinteren.. Som alle vet er det opp/ned mot hel 20-25 blå og da fryser vann!! Spesielt utekrana...........

Har jo da såklart heller ikke en varm garasje :( Hvordan gjør dere det?

Vis en vasker så er det kanskje greit å ta ett og ett panel. Feks, tak først. Vaske, skylle tørk osv. Deretter jobbe seg nedover, eller funker det veldig dårlig?

Noen tips her? Sikkert flere nybegynnere som lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Vasker ikke når det er så kaldt jeg.Bor du på en plass det er så kaldt, så er det vel ikke salta heller, og da er ikke vask så veldig viktig.Jeg vasker i en selv vaskehall når det er varmere enn 10-12 minus.Kjører så i en lang tunnell for å tørke bilen helt.Tørker deretter rent i dører.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker i sjølvask. Har iallefall vært -13. Er viktigt å tørke bilen skikkeligt etterpå. Det gjelder alle dører/dørkarmer og bakluka. Hugs og drivstoffpåfyllingen. Ha teip på dørlåsene ved vask og smør opp disse med olje. Seal Feed er fin på listene i dørene og bakluke.

Har ikkje hatt problem med at det fryser etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg vasket ute i vinter, på det kaldeste var det -13 og det gikk fint det, dog litt kaldt på fingrene til tider, men begynte etterhvert å bruke oppvaskhansker og da var jeg kvitt det problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På østlandet har jeg opplevd salting helt ned til 15 blå... :eek: Var speilblank is da.... Veldig smart av den norske stat :P

Har ikke så mange lange tuneller å tørke bilen i da :/ men må vel være den muligheten som jeg påpekte over her som er fin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren pleier jeg å reise til vaskehallen (selvvask), reiser ditt på kvelden... Holder meg unna når det er plussgrader for da er det kø der. Bedre å reise ditt når det er kaldt, da er det få folk som er å vasker bil så da får man tid til å tørke den sikkelig før man rygger bilen ut på veien som da ikke er fult så sølete som når det er pluss grader. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter bilen i garagen, varmer opp, legger på avfetting og såpe inne slik at det får virke, rygger ut å spyler kjapt. Har funka ned til - 25 det. Men har jo muligheten til å kjøre inn i varmen igjen å få tørka skikkelig.. Men nå har jeg kjøpt meg varmtvannsvasker, så da blir det enklere å spyle ute i kulda! :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...