Gå til innhold

s17+ og orange über


-Thomas-

Recommended Posts

Pleier dere å bruke denne komboen? Står jo på paden at den er til medium polish, men jeg klarer ikke å bruke den. Blir som regel til at den kladder noe voldsomt og legger igjen merker som er vanskelig å fjerne med MF.

Så hva slags pad bruker dere til s17+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort scholl er perfekt for 1-stegs jobber.

Bruker sjeldent orange til noe annet en S30+, men har ikke hatt det problemet med orange og S17+

Mulig du er borte i en noe "sticky" lakk.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å bruke S17+ og gul 3m pad, det funket det selv om det ble litt mindre cut. Trodde kanskje at orange var litt for hard for S30+ og at grøn über kanskje var bedre, men det kan kanskje variere fra lakk til lakk.

Prøvde forøvrig blå Scholl sammen med S17+ også, bare deiging der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S17har lett som du sier, en egenskap til å kladde seg. Hovedgrunnen til det er at det er mye produkt i padden. Prøv å rengjør den med padbørste, padvasker, eller ta den av og vask i springen og tørk på maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Husk at S17 er rubbing, med forholdsvis mye cut. Er vannskelig å få den perfekte detailerjobben med 1-steg å mener jeg da.

Men kan brukes sammen med sort pad fra scholl, eller mykere padder fra f.eks uber eller hex. På 1-step er den best egnet for DA maskin, da for å unngå holos.

Alternativet for de som vil ha grei cut å go finish er A15, dette er et 1-step produkt med beskyttelse i.

Er rett å slett bare å prøve seg frem.

Men for den PERFEKTE glans så sier jeg alltid gå over med S30 eller S40! :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte den heller ikke som noen 1 stegs da jeg avsluttet med s30+ på grønn uber og det ble holofritt. :)

Var egentlig padvalg til s17 jeg lurte på da det bare kladda seg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg fikk masse klabbing på orange Scholl med S17+ da jeg tok min mors Fiat 500C, men padden var full av produkt etter 3/4 bil.

Hadde da gått over med QD underveis for å fukte padden da den fra tid til annen hoppet litt og var vanskelig å styre og veldig tørr, men effekten var bare at det klabbet seg mer og mer. Til slutt bare byttet jeg pad, og da gikk det greit igjen :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
Ja, er nokk at det er mye i padden:)

Da jeg holdt på, så la jeg først et kryss med produkt for å prime padden, og deretter la jeg på 2-3 erter med produkt ved behov. I etterkant innser jeg at jeg kanskje la på mer produkt for ofte - hvor lenge/mye kan man kjøre med en "refill" av erter på padden? Jeg syntes jeg brukte veldig mye produkt, men var redd for å kjøre det tørt...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Jeg tror ikke det er mulig å kjøre S17 helt tørt, så det skal ikke være noe fare.

Blir som oftest mere problem om du bruker for mye produkt, jeg kjører ofte en par paneler så bruker jeg padbørste og en ørliten vannspray på padden. Så en par erter med produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Var ca det jeg gjorde... jaja, får se hvordan det går neste gang. Blir Saab til helgen, og den er ganske sliten i lakken, så spørs om S17+ kommer med i betraktningen i det hele tatt. Blir vel S3 Gold og så S40, muligens en kjapp runde S17+ mellom der hvis steget S3Gold->S40 blir for stort.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

SAAB har oftest litt jævlig lakk, men jeg ville gått på med S3 gold så S30 etter, da blir ikke hoppet mellom så stort som hvis du går over til S40. Syns selv S30 er jævlig god å jobbe med, særlig på DA maskin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du ikke hvilken Saab det er snakk om, men har den miljølakk av nyere type blir s3gold på gul Scholl overkill så det holder.

Holos av en annen verden og grå, matte felter var det jeg endte opp med når jeg testet. Samme med Volvo's 019 av 2010årgang. Tilogmed s17+ var drøyt grov på denne, så s30+ ble redningen for å rydde opp.

Jeg syns s30+ er bedre å rydde opp med da s40 ofte blir for fin til å ta solide holos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er en Saab 9-3, 2003-modell, blå metallic. Siste utgave av gamle generasjonen.

Men burde jeg hastekjøpe noe S30+ før helgen, altså?

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker omtrent ikke s40 lenger, fordi jeg syns s30+ er mye bedre pga den litt økte korrigeringsevnen.

Så jeg ville nok hatt s30+ tilgjengelig. Ikke sikkert at du trenger det, men da slipper du iaffal å sitte med skjegget i postkassen om s40 viser seg å være for fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...