Gå til innhold

Hvordan renser jeg pad'n mine best ?


Hassel

Recommended Posts

Polerte 240 for ikke så lenge siden, kjørte på med 3steg 3m. Da forskjellige pad'r som de felste her inne vet! Den grønne støver også noe insane!!! Hvordan får jeg renset padn best for alt polerstøv etter dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første bør paden renses underveis i jobben (etter hvert panel) med pad spur, børster eller pad washer. Etter endt jobb knar jeg dem godt i vasken med zalo og vann. Da blir de helt rene.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier spraye mine pads i Surfex HD og la de ligge en times tid før jeg knar de godt under rennende vann etterpå. Funker fjell det :thumbup: Borrelåsen sitter like bra enda på alle mine Scholl pads.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første bør paden renses underveis i jobben (etter hvert panel) med pad spur, børster eller pad washer. Etter endt jobb knar jeg dem godt i vasken med zalo og vann. Da blir de helt rene.

Når du sier 'etter hvert panel', mener du da bare for å unngå støv ved bruk av f.eks. en tannbørste? For om du mener å vaske med zalo og vann så syntes jeg det var litt vel ofte, for meg har det ikke vært nødvendig så ofte, er effektiv korrigering fordé :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne inntørkede polish rester som tetter porene i paden og forårsaker mer hologrammer og dårligere cut. F.eks med en stiv børste eller pad spur.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg bruker Padwasher om det er mye polering, eller så bruker jeg Surfex,grime reaper,apc etc.. Fungerer bra å gni inn padden, for så å skylle. Har også hatt problemer med at limet på scholl pads løsner, men da brukte jeg salo. Salo fungerer jo kanskje best, men er vel ikke venlig mot lim:) Har forøvrig limt med kontaktlim, fungerte fint.. En annen ting er at paddene blir fortere ødelagt ved lite rens og "hard" bruk. Renser padden som Migthty sier ofte, har sett noen som aldrig renser padden og druser på. De bruker også et sett cyclopads på en bil(1steg!).lol? Merker også stor forskjel på cut om pad er ren el full av polish og klumper etc..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Vaskes i vaskemaskinen sammen med litt snappyclean på 30 grader!! :thumbup:

Det bruker vi på vår bilpleieavdeling, maskinen går hver dag nesten.

For å være ærlig så skal jeg si at Uber pads ser ut som er de som holder best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kjører samme opplegg som Tommen, bløtlegger riktignok pads sammen med snappy og litt lunkent vann på forhånd. Og mine blir gullene rene og jeg slipper å sitte og gni padsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Kjører samme opplegg som Tommen, bløtlegger riktignok pads sammen med snappy og litt lunkent vann på forhånd. Og mine blir gullene rene og jeg slipper å sitte og gni padsene...

Du er så søt <3

Men tror faktisk dette er "snillere" en å bruke den pad vakse bøtta, tror du ikke det B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bruker å ha alle padsene i en bøtte med zalovann.Legger de oppå hverandre og pumper på de noen ganger og bytter vann og gjør det om igjen 3-4 ganger.Da blir de ganske rene.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...