Gå til innhold

Valg av pads og polermaskin


Krisse

Recommended Posts

Hei, tenker jeg skal få kjøpt meg en polermaskin og pads. Maskinen vil nok bare bli brukt på egen bil + noen få andre kanskje. Jeg gidder derfor ikke å bruke flere tusen på dette, også fordi jeg har sett gode resultat med biltemamaskin og UC. Legger noen linker under her, så hadde vært fint med noen tilbakemeldinger :thumbup: Funker denne maskinen, er padsene noe tess, og passer de til denne maskinen ;) Vil nok bli brukt med UC på 99-mod Golf, noen som vet hvordan denne lakken er??

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=162541980 (Pads)

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=165285100 (Maskin)

Takk for svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, maskinen er så og si lik Biltema maskinen. Og padsene er gode. Kan kjøpe orange cyclo pads f. eks om du ønsker mer cut.

Du kan få kjøpe den maskinen og pads av meg. Med en halv flaske ultimate compound hvis du vil:-)

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, maskinen er så og si lik Biltema maskinen. Og padsene er gode. Kan kjøpe orange cyclo pads f. eks om du ønsker mer cut.

Du kan få kjøpe den maskinen og pads av meg. Med en halv flaske ultimate compound hvis du vil:-)

Så man kan først kjøre med UC og orange pad, så hvit pad etterpå for å eliminere holos ? =) ;) Tror jeg kjøper nytt, er så liten kostnad :thumbs: Tar UC mer en Swirl-x? Den var jeg ikke imponert over.....

Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimate compound kjørt med riktig pute cutter bra... Sammenlignet med M105, begge på burgunder pute, da stilte de omtrent likt, men UC etterlot en mye penere lakk etter kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin kombo det der ja, og på de 3 bilene jeg har korrigert med orange sonax-pads og UC så har jeg fått korrigert alt av swirls og mye RDS. Det beste av alt er at den etterlater seg en blank og fin lakk uten holos (men med gule Cyclo-pads har jeg fått holos, da de padsene har litt mer cutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snart hjelpe til med å gi en bil litt løft.

Hadde tenkt til å benytte CG Black Light til poleringen, og for hånd.

Vil det fungere greit å bruke dette settet fra Clas Ohlson til denne jobben?

Planen er å legge Collinite 915 på toppen etterpå.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Man får vel et jevnere lag dersom man påfører med maskin enn om man gjør det for hånd. Jeg så en video der CG BL ble påført med DA på glaze-pad, og det ble spredd tynt og jevnt over hele flaten. I tillegg går det raskere og man får mindre vondt i armen og skulderen :)

Ellers er jo ikke Black Light poleringsmiddel, men en glaze... den inneholder fillere, ikke slipemidler, så hvis det er riper på bilen vil den bare fylle disse og skjule skavankene.

Black Light inneholder faktisk fine slipemidler og blir ansett som et AIO-produkt.

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd de! Egner seg ikke til polering. Sonax-padsene, derimot, da (DA :D) snakker vi! Klikk på S&S'ene i signaturen min så ser du hva de kan gjøre. Brukte Sonax på begge. :) Koster bare 59,- på CO...

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at de skumpadsa som følger med biltema maskinen er ekstremt myk og ville kanskje duge til å påføre flytende LSP, de tynne "mikrofiberpadsa" duger ikke til noe som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Du har prøvd de ? ;)

De fra Biltema altså ^_^

Ja, jeg har prøvd dem.

Skumgummien er dårlig og er ikke egnet til annet enn å påføre flytende voks eller glaze med, men min erfaring er at det blir mindre klin av å gjøre det for hånd. Prøver du å polere med dem fliser de seg opp og revner hvis du legger litt press på og kommer over kanter, f.eks. mellom dør og skjerm.

Bomullspadene er fine som koppunderlag :) De har ca 0 effekt på lakken og er ikke noe bra å bruke.

Bruk heller pengene på Sonaxpads fra Clasern, de funker.

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tenker jeg skal få kjøpt meg en polermaskin og pads. Maskinen vil nok bare bli brukt på egen bil + noen få andre kanskje. Jeg gidder derfor ikke å bruke flere tusen på dette, også fordi jeg har sett gode resultat med biltemamaskin og UC. Legger noen linker under her, så hadde vært fint med noen tilbakemeldinger :thumbup: Funker denne maskinen, er padsene noe tess, og passer de til denne maskinen ;) Vil nok bli brukt med UC på 99-mod Golf, noen som vet hvordan denne lakken er??

http://www.clasohlso...px?id=162541980 (Pads)

http://www.clasohlso...px?id=165285100 (Maskin)

Takk for svar :thumbs:

ta ein titt på dittta og du,,,er krittfri stepp og step to system fin til bruktbiler...

http://www.norskprol.no/sider/tekst.asp?side=21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...