Gå til innhold

Alternativ plassering av Autopass bombrikke


THolandsli

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt meg ny bil med mye fancy sikkerhetsutstyr (2012 Volvo V70). Dette fører med seg en haug med sensorer i frontruta bak speilet noe som gjør det vanskelig å få til en diskret plassering av Autopassbrikken. Er det noen som har erfaring med alternative plasseringer av Autopassbrikken? Kan det gå bra å ha den bak grillen? Tåler boksen det litt røffere miljøet den vil bli utsatt for der?

Sånn ca sånn ser det ut i frontruta.Altså skal det monteres brikke må den monteres der hvor det er gjennomsiktlig glass, noe som frister lite.

XC60T6-citysafety.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Husker å ha lest noe om å lakkere denne (satans)brikka her på DCN, fant den ikke i farten. Fant en tråd hos VACN som du kan sjekke ut! Du kan jo gjøre som han, blir hvertfall mindre sjenerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lakket min med matt sort lakk og byttet teipen til en sort teip. Det gjør at brikka forsvinner i sin helhet fra ruta. Husk å legg maskeringsteip over strekkode og slikt sånn at du kan fjerne denne om/når du skal returnere brikka en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv lakkert bombrikka sort matt, og det gjør seg! :) Er bare å matte den litt ned og kjøre på med lakk. Jeg brukte vel matt sort motorlakk mener jeg. Fungerer kjempebra og koster ikke stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at den skal festes på frontruta er at signalene blir hindret av metall. Skal du finne et alternativt sted, er nok et eller annet sted i fronten det beste. Bak grillen for eksempel, hvis grillen er av plast. Kjøp en vanntett pose hos Clas Ohlson, Biltema eller lignende. Gjerne en svart en, slik at den ikke synes så godt. Putt brikken i posen og strips den fast bak grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er radar der er det nok ikke noe godt sted å plassere brikken. Jeg ville holdt den et godt stykke unna radaren.

Med strips og vanntett pose er det også viktig at ikke stripsene kan gnisse hull i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkér den, bytt ut teipen til en bedre(eller 3M's pro borrelås), da den som følger med slipper i solsteik, og fest den på baksiden av sladrespeilet. Da er den inne i bilen, og ute av ditt synsfelt.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en XC60, og vi plasserte den der det er henvist til i instruksjonsboken. Det er et spesielt felt som slike brikker skal festes for å ikke være i veien for City Safety osv :thumbup: Må jo ikke ha den der, men det er meningen ;)

Ser forresten at bildet du har referert til er en XC60 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...