Gå til innhold

Min Golf mk1


Christoffer H

Recommended Posts

Christoffer H

Da er det på tide å lage en tråd om gullklumpen min! ;)

I sommer gikk jeg til innkjøp av min drømmebil ;) Altså en Golf 1.

Den så sånn ut da jeg kjøpte den:

IMAG0300.jpg

Så i sommer har jeg gjort en god del på bilen:

- FK coilovers

- Nye frontlykter (baklyktene er bestilt)

- Rota RB felger (8x15 med 185/45-15 dekk)

- Nye bremser rundt om

- Nye hjullager

- C-leppe

Og maaaange timer med pleie til lakken ;) Og etter dette ble resultetet sånn:

(Sorry for dårlige mobilbilder)

Først noen bilder før felgene var montert ;)

IMAG0352.jpg

IMAG0353.jpg

IMAG0354.jpg

Så kom dagen for montering av felger ;) *lykke*

IMAG0435.jpg

IMAG0436.jpg

IMAG0439.jpg

IMAG0442.jpg

Sånn ser den ut pr. dags dato. Som dere ser er det en del skavanker i lakken og i metallet. Men det skal jeg snart gjøre noe med. Har bestilt hel-lakkering til bilen! :) Så skal snart begynne med ribbing av bilen, så skal oppdatere denne posten fremover, så dere får se hvordan det går med ribbingen av bilen! :)

Håper dere liker det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Christoffer H

Hehe, takk! :)

Det blir omlakkert ved juletider, jeg begynner neste helg med å demontere den :) SKal holde dere oppdatert hele perioden!

Første jeg skal gjøre er å bytte frontplate og begge fremskjermene :) Fordi begge skjermene har noen små bulker + at det er litt rust på frontplate. Planen er jo å få denne rustfri og DØNN strøken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand
Hehe, takk!

Det blir omlakkert ved juletider, jeg begynner neste helg med å demontere den SKal holde dere oppdatert hele perioden!

Første jeg skal gjøre er å bytte frontplate og begge fremskjermene Fordi begge skjermene har noen små bulker + at det er litt rust på frontplate. Planen er jo å få denne rustfri og DØNN strøken

Fin bil!

Når du skal lakkere, så legg noe extra penger Keramisk klarlakk! Du kommer ikke til å angre:D

Gleder meg til følge med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Christoffer H

Da har jeg startet ribbingen av golfen :) Slenger ut noen bilder av hvor langt jeg har kommet :D

IMG_0584.jpg

IMG_0586.jpg

IMG_0587.jpg

IMG_0589.jpg

IMG_0590.jpg

IMG_0591.jpg

IMG_0592.jpg

IMG_0593.jpg

Helsikkes jobb for å få av skjermene!! 0,5 til 1 cm med tectyl og understellsmasse av noe slag!!

IMG_0594.jpg

IMG_0598.jpg

Etter skjermene var av, så sandblåste jeg litt for å sjekke hvor dårlig enkelte partier var :)

IMG_0606.jpg

IMG_0608.jpg

IMG_0623.jpg

IMG_0624.jpg

IMG_0626.jpg

Som dere ser er det litt rust på frontplaten, men den skal byttes uansett ;) Så fortsatte ribbingen...

IMG_0618.jpg

IMG_0619.jpg

IMG_0628.jpg

IMG_0629.jpg

IMG_0630.jpg

IMG_0631.jpg

IMG_0632.jpg

I går tok jeg ut ALLE rutene, men tok desverre ikke noen bilder av dette.. Men må si at den er overraskende bra i karroseriet, minimalt med rust!! :o:D Så om en ukes tid blir det kjørt til lakkerer :thumbup:

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeet bil :fun: , pass godt på denne... :thumbup:

fikk abstinenser her nå. I 86 kjøpte jeg en 84 grønn met golf gti 1,8l, siste års mk1 og jubileumsmodell, ga 85t den gang, for en fet ungdomsbil det var den gang..... kremt kremt :wacko: , dro den i fjellveggen året etter så den ble tot.kondemnert.... :o

Lykke til med oppussingen, hva slags motor er det i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Tusen takk! :D Javel ja, visste ikke at det ble laget enere i 84 også :) Lærte jeg noe nytt i dag også :P Forferdelig kjipt at den fjellveggen sto akkurat der da!! =/ Sitter bare en 1,5l med 75 hk i den nå, men tro meg, den går aldeles ikke dårlig :D

Planen er å bygge en 16v med doble gassere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, på den tiden så var 112hk og 1,8l motor på 825kg relativt bøst, men bilen har jo aerodynamikk som en skipskontainer hehe, så det rundet aldri 200km/t.

Planen min var den gang å kjøpe 16v topp etc til den, lurer på om det skulle kunne gi 136hk hvis jeg ikke tar feil.

Husker jeg var såå fornøyd for org så var det 13" felger på golf, men GTI hadde 14" alu felger... hehe det var tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

He he, på den tiden så var 112hk og 1,8l motor på 825kg relativt bøst, men bilen har jo aerodynamikk som en skipskontainer hehe, så det rundet aldri 200km/t.

Planen min var den gang å kjøpe 16v topp etc til den, lurer på om det skulle kunne gi 136hk hvis jeg ikke tar feil.

Husker jeg var såå fornøyd for org så var det 13" felger på golf, men GTI hadde 14" alu felger... hehe det var tider.

Ja, er ca 130-140 i en orginal 16v :) Kan også bruke en 2 liters passatblokk og en 16v topp, da blir det litt mer krutt ;)

Hehe, skulle ønske jeg levde på den tiden selv ass! :P Vært en 18-19 år og cruisa rundt i en Ur-gti :D

Kult prosjekt dette. Blir det samme farge på bilen?

Ja, Tommy det blir samme farge :) Er bare 83 modellene som kom med denne fargen, så den ser du ikke hver dag.. :) Var på BugRun i sommer, og jeg så ikke en golf med den fargen :) Men det hadde vært litt tøft med Lofoten grün også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, var ikke mye cruising på denne karen nei, det alle mine kompiser husker best fra meg i våre beste år var at jeg dro GTI ut på turtallsperra 6800 opm ut fra alle kryss... :unsure: ikke rart det gikk galt.

En liten kuriositet: i 85-86 var Golf GTI en forholdsvis billig bil å forsikre, selv med kasko, 2 år etter var premien 4 doblet og statestikken sa at 51% av alle GTI var innblandet i ulykker som trigget kaskoutbetaling. Oh well.. the wild 80..... :ph34r:

Uansett, skal bli morro å se sluttresultatet på denne klassikeren :thumbup:(men erfaring tilsier at et slikt prosjekt allllldri tar slutt... hehe )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...