Gå til innhold
Scuirus

Har kjøpt maskin, pads og polermiddel det neste

Recommended Posts

Scuirus    0
Scuirus

Har akkurat bestilt XC3401 til meg selv og PE 14-2-150 til en kompis.

Har ikke tatt i noe annet en en Best Toolsmaskin i forbindelse med båtpussen, så jeg er helt amatør, men har lest en del her på forumet. Nå trenger jeg assistanse til å velge bakplater til PE maskina, samt pads og polermiddel til begge.

Tror jeg vil satse på enten Scholl eller 3M polermidler, etter det jeg har forstått velger en 3M pads til 3M polermiddel, men kan velge andre pads til Scholl.

Er produktene fra begge produsentene like egnet for en DA?

Ser at ScandicShine fremhever pads fra CG for DA, er dette det beste valget for DA?

Hvilke grovheter av pads og polermidler må vi ha tilgang til? Vi kommer sikkert til å bruke maskinene og tilbehøret litt om hverandre. Har biler som varierer i fra kraftig oksidert og ripete lakk til nesten nye biler med tilnærmet strøken lakk.

Trenger en flere pads av samme type for å ta en bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Lurt at dere kjøpte en type hver, byttelåne maskiner når det trengs. :thumbup:

Til den roterende, kjøp en bakplate med skum.-Mye enklere å kjøre.

Eks 3M og Scholl har slike skumbakplater, begge har M14 diameter som vel er ganske standard på dagens roterende maskiner.

3M har dette systemet med farge på korken på middelet følger farge på pad'en (selv om det fint går an å variere om man ønsker cut som er imellom "standard").

Dette med pad'er er ofte smaksak, både Scholl og 3M pad'er er veldig bra. -Og du kan fint bruke eks 3M pad på Scholl produktert og omvendt.

CG har mye fine produkter, de pad'ene passer sikkert suverent til DA. (har ikke prøvd selv)

Ser du på 3M, så er blå gul og grønn de 3 flaskene du trenger for å dekke alle behov. Tilhørende farger i pad, + ev ullpad så har du for alt. Gul og blå er de jeg bruker mest, og ull+gul hvis jeg skal ta litt dype ting.