Gå til innhold
Scuirus

Har kjøpt maskin, pads og polermiddel det neste

Recommended Posts

Scuirus    0
Scuirus

Har akkurat bestilt XC3401 til meg selv og PE 14-2-150 til en kompis.

Har ikke tatt i noe annet en en Best Toolsmaskin i forbindelse med båtpussen, så jeg er helt amatør, men har lest en del her på forumet. Nå trenger jeg assistanse til å velge bakplater til PE maskina, samt pads og polermiddel til begge.

Tror jeg vil satse på enten Scholl eller 3M polermidler, etter det jeg har forstått velger en 3M pads til 3M polermiddel, men kan velge andre pads til Scholl.

Er produktene fra begge produsentene like egnet for en DA?

Ser at ScandicShine fremhever pads fra CG for DA, er dette det beste valget for DA?

Hvilke grovheter av pads og polermidler må vi ha tilgang til? Vi kommer sikkert til å bruke maskinene og tilbehøret litt om hverandre. Har biler som varierer i fra kraftig oksidert og ripete lakk til nesten nye biler med tilnærmet strøken lakk.

Trenger en flere pads av samme type for å ta en bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Lurt at dere kjøpte en type hver, byttelåne maskiner når det trengs. :thumbup:

Til den roterende, kjøp en bakplate med skum.-Mye enklere å kjøre.

Eks 3M og Scholl har slike skumbakplater, begge har M14 diameter som vel er ganske standard på dagens roterende maskiner.

3M har dette systemet med farge på korken på middelet følger farge på pad'en (selv om det fint går an å variere om man ønsker cut som er imellom "standard").

Dette med pad'er er ofte smaksak, både Scholl og 3M pad'er er veldig bra. -Og du kan fint bruke eks 3M pad på Scholl produktert og omvendt.

CG har mye fine produkter, de pad'ene passer sikkert suverent til DA. (har ikke prøvd selv)

Ser du på 3M, så er blå gul og grønn de 3 flaskene du trenger for å dekke alle behov. Tilhørende farger i pad, + ev ullpad så har du for alt. Gul og blå er de jeg bruker mest, og ull+gul hvis jeg skal ta litt dype ting.

Jeg vil si at har du 2 pad av hver type så er du godt dekket for en bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

3M sin blå pad var i allefall ikke glad i DA-maskin. Borrelåsen løsner etterhvert. En kompis av meg som ødela min, muligens pga for mye trykk på maskin? Jeg har et oppsetning pads fra cut til finish fra Sonus og Uber i tillegg.

Med hard lakk biter ikke gul pad fra 3M spesielt godt. Jeg må bruke grønn for å få bukt med riper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Etter det eg veit, so slites grove pads fortere enn fine pads.

Er uansett greit å ha minst 2 av kvar pads. (ialleall i ca 150mm størrelse) Da kan du bytte uten å vaske paden midt i poleringen. Og det kan jo hende at 1 pad blir øydelagt.

Eg har både flex roterende og DA maskin. Dei er ikkje brukt so mykje, men har iallefall fungert med disse produktene og pads:

Scholl S03, S17(+) og S30

Uber pads (gul, oransje og grønn) Kan være greit med pads i både ca 100mm og ca 150mm størrelse. (må da ha bakplater som passer til)

Har og testa svart scholl pad på S17+ og roterende. Denne kombinasjonen likte eg. Scholl pads er vist ikkje so begeistra for DA maskin. Eg har ikkje testa dette, so eg veit ikkje om den informasjonen stemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Jeg syntes gul Über og 03 gold var en god kombinasjon på min DA.

Og orange Über til 30+. 03 gold og 30+ er fra Scholl

Fikk vekk mye grums fra lakken! ;)

Endret av Christoffer H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scuirus    0
Scuirus

Takker for svar. Jeg har 2 BMW'er så jeg trenger nok noe som håndterer hard lakk.

Hvor store pad'er skal jeg kjøpe til Flex DA? Leste i en tråd her at det anbefaltes å bruke store pader selv om bakplate er medium.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Takker for svar. Jeg har 2 BMW'er så jeg trenger nok noe som håndterer hard lakk.

Hvor store pad'er skal jeg kjøpe til Flex DA? Leste i en tråd her at det anbefaltes å bruke store pader selv om bakplate er medium.

Ville kjøpt noen av hver størrelse :) Kan evt kjøre på med ull-pad, hvis lakken er veldig hard! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Ville kjøpt noen av hver størrelse :) Kan evt kjøre på med ull-pad, hvis lakken er veldig hard! :)

Har du kjørt ullpute med DA maskin før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Har du kjørt ullpute med DA maskin før?

Nei, har ikke det! Har akkurat spurt om det i loggen min :P Men om det er noen som har gjort det, håper jeg på et svar! :D

Bilpleiegærningen mente at det ikke gikk så bra, men han hadde ikke testet! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Bare tull og kjøre ull på DA maskin, pga. at det er litt lengde på ulla blir dette svært lite effektivt med oscillerende bevegelse, fungerer best med roterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Bare tull og kjøre ull på DA maskin, pga. at det er litt lengde på ulla blir dette svært lite effektivt med oscillerende bevegelse, fungerer best med roterende.

Okay, takk for svar på dette! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Christian    26
Tom Christian

Skal du rubbe/korrigere med DA maskin er det S3 GOLD sammen med hvit spider.

Fungerer som faen, testet på 2-3 biler idag faktisk, når jeg var ute til kunder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Fungerer som faen, testet på 2-3 biler idag faktisk, når jeg var ute til kunder.

Funker det bedre enn gul uber? hvilken DA maskin brukte du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Christian    26
Tom Christian

Mye bedre ;)

Krauss DA

Endret av Tom Christian/Scandicshine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Samme maskin som jeg har da! ;) Noe dere har på lager på Scandicshine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Christian    26
Tom Christian

Ja det har vi! :)

Meget rar pad, den bli mykere ved bruk, så den cutter masse i starten når den er kald, så blir det mildere å mildere når den blir varm. Skal se om jeg kan kjøre en kjapp test å legge ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Ja det har vi! :)

Meget rar pad, den bli mykere ved bruk, så den cutter masse i starten når den er kald, så blir det mildere å mildere når den blir varm. Skal se om jeg kan kjøre en kjapp test å legge ut.

Legg gjerne ut test :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scuirus    0
Scuirus

Finner ikke denne paden i large på sidene deres. Kan du poste link?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig