AcciDabbi

Spørsmål til dem som har prøvd Scholl S0

Jeg har brukt S0 enkelte ganger på grove riper.. Men det jeg irriterer meg over er at enkelte ganger føler jeg at S0 lager NYE grove sirkel-riper i lakken som det er en kamp å få bort med for eks S03+.

Hva kommer dette av?

Kan det komme av at jeg kansje kjører for høy hastighet? Hva hastighet bruker dere på S0?

Har prøvd med både den "ull-paden" som Scholl har som skal være til S0 (den heeelt tynne) og også med MG sine mini SoftBuff pads.. Jeg har fått S0 til å lage nye riper med begge disse comboene..

Håper noen kan hjelpe meg litt her siden dette ellers er et glimrende produkt :thumbup:

La til et bilde fra en bil med ganske grove riper på hjulbue som jeg brukte S0 + S03+ på..

Sleit litt med noen ganger å få bort ripene etter S0 men som dere ser på 50/50 bilde så var resultatet ganske greit i forhold til utgangspunkt.. :)

2805pxg.jpg

2566wlj.jpg

Endret av AcciDabbi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at S0 lager nye riper er ganske enkel. Den er ekstremt grov. Har du da f.eks litt myk lakk så vil den åpenbart lage sinnsykt med ugang :) Har du vurdert våtsliping istedet hvis ripene er for dype for S03?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, men det virker som om den kansje bare lager TRE eller FIRE nye riper.. :lol: Noen skikkelig grove.. Resten blir bare matt.. :P

Så kan det være jeg har en flaske som di har mista litt strøsand oppi? :rolleyes:

Skjønner meg ikke helt på den der.. Må kansje over til våtsliping som du sier.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S0 omtales som "flytende sandpapir" og har iflg Scholls plansjer en korning tilsvarende P1000-sandpapir. Våtsliping skjer med finere papir enn dette, så da blir vel kanskje S0 i slemmeste laget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S0 og ull lager fort mye stygge riper/kjørespor, så den ble for det meste brukt med spotpad av skum på små områder.

Og ja...det er som flytende sandpapir.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S0 skal egentlig ikke kjøres på maskin...dette står på flasken også:)

Har egene type matte-pads som man skal bruke for hånd, skal få lakt ut disse til uka.

Somsakt så er det flytende sandpapir, kjempefin å ta apelsin lakk med.

S0 er alt for grov til å brukes på maskin, kan faktisk slipe gjennom lakken ganske fort hvis den er tynn.

mvh

Tom Myhr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S0 skal egentlig ikke kjøres på maskin...dette står på flasken også :)

Har egene type matte-pads som man skal bruke for hånd, skal få lakt ut disse til uka.

Somsakt så er det flytende sandpapir, kjempefin å ta apelsin lakk med.

S0 er alt for grov til å brukes på maskin, kan faktisk slipe gjennom lakken ganske fort hvis den er tynn.

mvh

Tom Myhr

Hvordan er den å bruke på lave hastigheter med DA-maskin da?

Med ekstrem forsiktighet selvfølgelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive