Gå til innhold

Ull mitt vs Mikrofiber mitt


Hans Olav

Recommended Posts

Begynner å bli litt lei av at alle ull mittene går i oppløsning og har tenkt til å teste mikrofiber mitt.

Men er de like skånsomme mot lakken. Tenker på om de har samme evne til at sand setter seg innerst i hansken som ullmitten gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri MF mitt igjen etter alle de swirlsene de har laget hos meg i allefall. Spes meguiars sin. Hvorfor ikke prøve en zymol svamp hvis du bryr deg om lakken? :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Selv bruker jeg kun MF mitt nå og har ikke opplevd swirls i min lakk. Men ikke Megs mitten, den har jeg fått swirls med. Dette er det JEG har opplevd.

Endret av Christoffer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vore frekk og brukt ein lmgtfy.com link, men velger å være snill og bare poste info om Zymol swamp her. ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt tilsvarende de som Simen linker til og syns de er bedre enn meguiars mitt og mothers ullmitt. Riper relativt lite.

Men, etter å ha lest en grundig test utført av Mighty gikk jeg over til Zymol svamp. Kan vel bare si at det er det beste vaskeredskapet jeg har prøvd. Anbefales herfra.

Testen til Mighty kan leses her link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Microfiber mitten til megs syntes jeg er alt for flat å bruke.. bruker mothers ull mitt og swissvax waschpudel her. Zymol svampen benyttes også og den er fin den, men foretrekker de to andre selv.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel bare si at det er det beste vaskeredskapet jeg har prøvd. Anbefales herfra.

Testen til Mighty kan leses her link

Det er bra det i allefall er EN som har fått nytte av det! :) Men er nok mange newbies og andre her som aldri har hørt om dem da svamp ikke akkurat nevnes i positive ordlag i nybegynner-guider osv :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt tilsvarende de som Simen linker til og syns de er bedre enn meguiars mitt og mothers ullmitt. Riper relativt lite.

Men, etter å ha lest en grundig test utført av Mighty gikk jeg over til Zymol svamp. Kan vel bare si at det er det beste vaskeredskapet jeg har prøvd. Anbefales herfra.

Testen til Mighty kan leses her link

Den skal leses nuh! :)

Men, den virkelige store fordelen med mitt er vel at man har hanska inni hånden som fører til mindre sjanse for å miste den i bakken. Har man flere zymol-svamper er det vel ikke noe problem, bare å hente en ny, men jeg liker også følelsen av å bruke en 'hanske' - spesiellt Mother's mitt som har tommel også. Jeg liker det best slik, men skal være åpen for alt selvfølgelig... *lese test*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også en mitt var desidert mest behagelig å jobbe med. Desverre så fungerer svamp materialet ganske dårlig som hanske. Og i mitt tilfelle så går lakken foran hånd-komfort når jeg vasker, hehe. Nå derimot synes jeg det er helt greit. Er nok en vanesak.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har megs microfiber mitten selv, hvor mye den riper er jeg ikke sikker på da jeg ikke brukte den lenge. Den drar med seg relativt lite vann i forhold til en ull-mitt og føles ikke like glatt og skånsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...