Krisse

Spørsmål angående voks

Vasket først bilen med HT og hanske, så la jeg Prickbort over hele bilen. Etter dette vasket jeg bilen på nytt med hanske. Så renset jeg lakken med CG Vertua bond, og har nå lagt ett lag Collinite 476. Har dog et dilemma..... Er det best å legge ett lag voks som står i garasje å herder i 30-35 timer, eller 2 lag, og det siste får herde i ca 15-20t ? Tenker på å få best holdbarhet ! :rofl1: Skjønner dere ikke hva jeg mener så prøver jeg på nytt ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite voksen krever ingen "herdetid" som sådan. Selv om en time eller 2 i god temperatur sikkert ikke er noen bakdel. Lag nr 2 er mest for å sikre at du har fått dekt alt da det stort sett løser opp det første laget igjen likevel. Gi det 20 min før lag nr 2 sa collinite til meg når jeg spurte. Og når man var ferdig med å vokse var det bare tut og kjør i all slags vær med en gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar =) Legger 2 lag jeg så er jeg sikker =) Er det nok med 1 lag rain-x eller er 2 å foretrekke ? La ett lag igår =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lag skal vel være nok tror jeg, men 2 kan vel neppe skade hvis du har anledning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble nødt å ta en bil ut under en time etter jeg la Collonite 845, og jeg har ikke merket noe galt enda. Beader stramt som bare det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive