Gå til innhold

S&S Volvo 940 (019 Svart)


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

Fy søren, jeg er imponert! :) Blir virkelig blankt! :)

Hvor lange våtsliper du på vært område som du har teipet opp? Sånn ca..?

Takk. Sliper ikke så lenge. 3-4 ganger over samme sted (skjønner?) sliper jeg. Det tar mye av ripene, men ikke de dypeste.

Skal man slipe mere, så tror jeg det er greit å ha en PTG tilgjengelig.

Ser veldig bra ut så langt hvertfall, det må jeg si! Skal du kanskje gå over med Ultrafina SE tilslutt, for å kanskje gjøre den enda blankere (om det går)? :thumbs:

Takk.

Går over med UFSE til slutt ja. Også legger jeg voks. Skal vaske bilen før UFSE og voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Takk. Sliper ikke så lenge. 3-4 ganger over samme sted (skjønner?) sliper jeg. Det tar mye av ripene, men ikke de dypeste.

Skal man slipe mere, så tror jeg det er greit å ha en PTG tilgjengelig.

Okay, tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ser ut som det blir bra det her, bilen er jo akkurat innkjørt jo :D

Takk. Det er en god bil selv om den har gått litt.

Er ikke redd for høy km stand. Har kjørt over 50 000 med den selv nå uten et feilslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Du nærmer deg nå :)

Skal bli gøy å se denne ferdig.

Det var noe hinsides med appelsin på store deler av bilen og spess bakluka..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Du nærmer deg nå :)

Skal bli gøy å se denne ferdig.

Det var noe hinsides med appelsin på store deler av bilen og spess bakluka..

Takk.

Mye appelsin ja. Må nok bruke grovere pappir enn p2000 for å fjerne det tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Øyvind G

Har nå lagt inn siste update.

Fikk ikke tatt noen skikkelige ferdigbilder ute pga regnvær (voksen måtte herde)

Totalt har det gått med litt over 60 timer. Deilig å være ferdig nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne gitt mer cred, etter 23 timer på en V70 synes jeg jeg har en feel for den fargen.. og det er ikke bare kvalme jeg kjenner ^_^

Flott resultat!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk Gry.

Så på din S&S tidligeere idag.

Kjempe jobb du har gjort der og litt uflaks mot slutten der.

Veit ikke om lakken på den V70'en du tok er den samme som på bilen min. Synes ikke jeg kjente igjen prøblemene du støtte på iforhold til mine? Litt rart de skulle lage 2 forskjellige svarte lakktyper samtidig da?

Største problemet her var at lakken er litt sticky. Litt varm lakk, så tørker produktet, brenner seg fast og spruter rundt.

Hadde også litt problemer med siste steg. Produktet satt fast når jeg skulle buffe av, så her ble det brukt DA maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva fargen heter, så det er ikke sikkert den er lik mellom 940 og V70, nei.

Men i og med at jeg fikk gråslør på lakken med grov kombo, noe jeg ikke har opplevd på Toyotaene jeg har vært bortpå, kan det være i sticky-gata... Jeg klarte jo nesten ikke lage varme heller, kaldt i garasjen den første dagen, og pute som var altfor hard til at jeg orket å få press på den. Fikk bare litt svak lunk av og til. Klarte å brenne produktet en gang faktisk, nede på bakskjermen der jeg fikk lagt kroppen bak

Og så har vi alltids unnskyldningen at jeg bruker Scholl og du 3M ^_^

Skal ta en runde i dagslys og sjekke de skadene som jeg tok bilder av til før-bildene, det var masse småriper som var hvite som jeg ikke fikk bedre, som om grunninga hadde lettere for å komme fram. På Yarisen har slike riper blitt dempet sånn at jeg bare ser selve stripa fra rett vinkel. Klarer ikke forklare hva jeg mener skikkelig tror jeg. Når man våtsliper blir jo vannet hvitt, pga klarlakken, så kanskje det er noe av samme effekten som gjør småriper på yarisen hvite? Mens på V70en kunne det virke som det faktisk var grunninga som syntes selv om ripa ikke egentlig virket så dyp. Lakktykkelsen er omtrent lik på de to, rundt 140-150, men metallic på yarisen.

Og steinspruten på panseret er syyykt synlig! Snedig sortfarge, veldig fin dyp farge egentlig, den blir liksom så voldsomt blank.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vaska bilen idag siden det for engang skyld var sol og fint vær. Rakk ikke ta bilder før sola var nede da.

Får prøve igjen neste gang det er sol.

Her er noen av bildene:

IMG_6436_1024x683.jpg

IMG_6442_1024x728.jpg

IMG_6445_996x768.jpg

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ble greit blank gitt, cred utlevert!

Takk :)

Ble skikkelig fin, den bilen din. Nå gleder jeg meg veldig til jeg skal polere min 940 med samme farge. :D

Takk :)

Du får si ifra hvis du plundrer med noe, så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. Ikke kjør panelene varme hvertfall.

pene bilder dette Øyvind. får fine kontraster når løvet ligger på bakken og man har blank bil :D

Takk. :)

Høsten er en fin årstid å ta bilder på ja. Synd det regner så ofte for tida :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...