Gå til innhold

Vg artikkel - Høstløv


Christoffer H

Recommended Posts

Fugleskit e ikkje alfa omega nei :wacko: Fjerner den ASAP!

Endret av Chris Tvedt

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Fugledritten visste jeg var farlig, og det er faktisk nok med bare noen timer! :o Men Løv? Er det så ille? Vg burde absolutt ansette noen som kunne litt om bil! Noen av artikklene er latterlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en litt agurknytt artikkel da. Med sitater som:"Hvis løvet blir liggende på bilen over lengre tid, kan det i noen tilfeller forårsake misfarging av lakken eller sette avtrykk på overflaten."

"Løv som blir liggende på lakken er ikke noe stort problem, men det er helt klart ikke noe fordel at det blir liggende."

Typisk artikkel som er laget for å fylle spalteplass og generere klikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske å blitt fortalt at spesielt en type tre er verre enn noe annet, men jeg kan pokker ikke huske hvilket.

Googlet litt, uten å finne noe annet enn at lønn i blomstring hvis nok er veldig klissete greier, og et søk på engelsk snakker også om at blader kan etterlate misfarging etter noe tid...de holder jo på vann og microorganismer å andre ulumskheter ;)

Sikkert ikke dumt å prøve å unngå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også linken midt i artikkelen

"Les også:Finest lakk med sløvfarget bil og børsteløs bilvask."

For øvrig er bjørk noe herk, trudde det rant sevje av dem mest om våren, men bilen min måtte stå natta over under noen prakteksemplarer av noen bjørk i forgårs og hele bilen var full av slike saft-flekker. I tillegg til bjørkefrø overalt, inni bilen, i lufteanlegget, under viskerne, i vaskemitten, i mikrofiberklutene... Et og annet løv er faktisk velkommen avveksling

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett etsemerker som følge av løv som har ligget på bilen, så det er mulig.

X2

Og på en bil jeg polerte her for to uker siden som ble stående ute her en uke før henting ble det liggende løv, og det farget av så det ble røde flekker på den sølvfargede lakken. Gikk dog bort under vask før levering, men hvis det hadde vært ubeskyttet lakk og ikke blitt vasket så tidlig kunne det satt seg rimelig bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett fingeravtrykk som har etset seg fast i lakken, som ikke gikk bort med verken håndvask eller clay. Se min siste S&S-tråd, der opplevde jeg det. :) Jeg tror egentlig det meste kan lage permanente merker i lakken, bare det får nok tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...