Popp

Øke kvaliteten på "bilpleie" i norske magasiner

63 innlegg i emnet

NAF gjør det som vanlig HELT feil!

Grov kjøkkensvamp, coca cola, egg, zalo og OMO Ulta Power har INGENTING på lakken å gjøre etter hva jeg vet...

IMAG0540.jpeg

IMAG0541.jpeg

Endret av Popp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NAF gjør det som vanlig HELT feil!

Grov kjøkkensvamp, coca cola, egg, zalo og OMO Ulta Power har INGENTING på lakken å gjøre etter hva jeg vet...

X2

Holdt på å le meg ihjel når jeg leste det der.. Hvordan kan de forsvare å anbefale de 'tipsene' der? :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er nødt til å få sagt fra til NAF på en eller annen måte. Her påvirker jo NAF uvitende medlemmer med noen forferdelige tips. Hårreisende :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er nødt til å få sagt fra til NAF på en eller annen måte. Her påvirker jo NAF uvitende medlemmer med noen forferdelige tips. Hårreisende :(

Jeg tror dessverre NAFs tips treffer målgruppa perfekt. En del bileiere har stor glede av å kunne bruke all verdens kjerringråd fra kjøkkenskapet, på Corollaen sin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror dessverre NAFs tips treffer målgruppa perfekt. En del bileiere har stor glede av å kunne bruke all verdens kjerringråd fra kjøkkenskapet, på Corollaen sin ;)

Skal vel ikke se bort ifra at det er en del msk som kommer til å inkludere det å knekke egg og dynke bilen i cola- og oppvaskmiddelmix i den ukentlige vasken...:o Og det er trist..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får trøste deg med at mange av dem kommer til oss etterpå for å "rette opp" :P

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får trøste deg med at mange av dem kommer til oss etterpå for å "rette opp" :P

Du tror vel ikke at han som mener Zalo er på grensa til for dyrt å vaske bilen med vil legge 5 lapper på bordet for at en eller annen som sier at alle andre er dårlige til å vaske men ikke jeg skal ta bilen hans?

Polakkene på hjørnet tar 300kr for utvendig OG innvendig vask, og han har sikkert en kollega som har vært der og han var veldig fornøyd... :D

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tror vel ikke at han som mener Zalo er på grensa til for dyrt å vaske bilen med vil legge 5 lapper på bordet for at en eller annen som sier at alle andre er dårlige til å vaske men ikke jeg skal ta bilen hans?

Polakkene på hjørnet tar 300kr for utvendig OG innvendig vask, og han har sikkert en kollega som har vært der og han var veldig fornøyd... :D

300 for inn og utvendig vask?!

Jeg har da fått mishandlet bilen både innvendig og utvendig for 180 kroner :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte så blir bilene solgt videre igjen og de er akkurat de du nevner som eide bilen før som gir ny eier en god grunn til å komme til oss :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere har et poeng. Det er money in the bank for folk her inne at Hvermannsen får sånne håpløse tips. Godt det finnes noe positivt i alt :)

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror uansett det er på tide noen skriver en mail til bladet Motors redaktør og setter han på plass på en saklig måte, sikkert vært en ide for disse gutta å gjort det skikkelig en gang slik som Gatebil Magazine gjorde det når de trykka guiden til B&B..

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror uansett det er på tide noen skriver en mail til bladet Motors redaktør og setter han på plass på en saklig måte, sikkert vært en ide for disse gutta å gjort det skikkelig en gang slik som Gatebil Magazine gjorde det når de trykka guiden til B&B..

Jeg skal skrive til NAF i kveld og gjøre det helt klart at samtlige av bilpleieartiklene de har publisert bare er vrøvl og at om de ikke klarer å finne noen som faktisk vet hva de snakker om, så bør de rett og slett la være å skrive noe. Kanskje trekke inn noe om at det finnes mer enn adekvate produkter for hvermannsen tilgjengelig over disk som gjør en vesentlig bedre jobb enn egg og cola.

Jeg vurderer etterhvert å melde meg ut av NAF siden de kommer med så mye svada og generelt bare står og maser istedenfor å faktisk få gjort noe på bilistenes vegne. Jeg føler ikke at jeg får noe igjen for pengene jeg gir dem.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser frem til svaret fra

Jeg skal skrive til NAF i kveld og gjøre det helt klart at samtlige av bilpleieartiklene de har publisert bare er vrøvl og at om de ikke klarer å finne noen som faktisk vet hva de snakker om, så bør de rett og slett la være å skrive noe. Kanskje trekke inn noe om at det finnes mer enn adekvate produkter for hvermannsen tilgjengelig over disk som gjør en vesentlig bedre jobb enn egg og cola.

Jeg vurderer etterhvert å melde meg ut av NAF siden de kommer med så mye svada og generelt bare står og maser istedenfor å faktisk få gjort noe på bilistenes vegne. Jeg føler ikke at jeg får noe igjen for pengene jeg gir dem.

Ser frem til svaret du får fra NAF, og håper du deler det med oss.

Er enig i det du skriver at du som medlem føler du ikke får noe igjen når de skriver svada som det der. Hadde jeg vært medlem selv hadde jeg følt akkurat det samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste er vel at NAF regnes som en autoritet og "sannhet", og alle tar alt som kommer derfra for god fisk.

Sier NAF at du skal ikke høre på industrien men heller smøre knuste egg på fuglemøkka og så tørke av med svint så er det garantert en horde folk som gjør det.

Og om det ikke blir helt bra så ta kjøkkenkosten og snurr over med litt zalo, så blir bilen som ny.

Når de feilinformerer folket slikt så er det veldig vanskelig å få snudd på det, og kommer de i et senere blad med "dette er nå den riktige veien", kan du ta deg f... på at noen kommer til å hevde de har blitt korrupt og bestukket for å skrive dette, fordi det som ble sagt først er billigere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... synes nå NAF er bare enda en greie for å melke mer penger ut av billister jeg da.

Ser at NAF nå har 500.000 medlemer, si da at alle medlemene betaler minste års "premie" medlemskap uten veihjelp. 490,-...

Da sitter NAF på en årlig omsettning på 245 000 000 kroner. Hva klarer de å produsere med disse midlene? Jo middelmådige biltester, dårlige medlemstilbud (finner ofte produktene billigere i butikk), et tynt magasin, og helt på tryne vasketips. Glemte jo nesten den berømte NAF veiboka da... men hvem i allverden bruker kart i papir form i disse dager. GPSen er jo nesten standard utstyr i selv bilmerker som blir produsert i u-land...

Eksempel på et kjempe tilbud i naf butikken.

http://butikk.naf.no/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=897947480&pf_id=NO-534200&dept_id=

Et kjapt søk på internett:

http://www.kelkoo.no...5-live-19686757

Så hva har NAF klart å gjennomføre med sin enorme medlemsmasse siden 1924?

tja kan jo titte selv...

http://no.wikipedia....utomobilforbund

Så jeg ville spart pengene medlemskapet koster for å spare disse til støtdempere og andre ting som går i stykker på bilen pga dårlige veier osv. Det hjelper tydligvis ikke med et kjempeforbund med nesten alle bileiere som medlemer for å gi trykk på at veiene må utbedres.

Edit: nesten 1 000 000 000 var omsetningen til NAF i 2010 http://www.180.no/regnskap/11917654172581.htm

Hilsen en xNAF medlem :P

Endret av Thomas_K
litt diverse
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yey, fikk svar fra NAF:

"Hei!

Vi takker for din tilbakemelding.

Mvh

NAF"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For et skuffende svar....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yey, fikk svar fra NAF:

"Hei!

Vi takker for din tilbakemelding.

Mvh

NAF"

For et useriøst svar :o Lurer folk til å ødelegge bilene sine, og når man blir konfrontert med det er ''Vi takker for din tilbakemelding'' svaret..... Har de ikke peiling så trenger de ikke å uttale seg! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det var det jeg poengterte også... blir å ta en telefon til dem i morgen og høre hva de har å si angående refusjon av innbetalt kontigent, for jeg gidder ikke være medlem der lenger.

NAF burde egentlig hete "Vi over 60 i bil", for det er jo faenmeg bare inntørkede gubber som sitter der, virker det som. Og å faktisk klare å publisere en artikkel om KJERRINGRÅD når det gjelder bilpleie er jo bare tragisk.

Jeg er rystet.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive