daniel

Snøfreser - hjelp til valg av maskin

Veilaget skal ha fres og jeg skal anbefale.... her er sitat fra en aktuell leverandør, kan noen noe som helst om snøfresere, og i såfall, kan dere hjelpe til ?

Hei

Ang.belter /hjul så er det lettest å snu de med hjul.Belter anbefaler vi mest til fjells eller i bratte bakker.

Modeller som kan være aktuelle:

Honda HS760W dette er en kraftig fres med hydrostatisk drift(mindre vedlikehold av driften) til de som bestiller før 01.10 har vi en pris til Dere til kr.22790.- Inkl.mva.Se ang Honda snøfres på www.berema .no

Alt.2:

Husqvarna ST268EP er kraftig fres med friksjonshjul som variabel hastighet.Fordel med denne er frikobling av et hjul under svinging,lettere å snu.

Pris ved bestilling før 01.10 er kr.18200.-Inkl.mva

Alt.3:

Husqvarna ST271EP er den største fresen til Husqvarna.pris ved best.før 01.10 er kr.20890.-Inkl.mva

Se mer ang Husqvarna Snøfres på www.husqvarna.com/no

Maskinen vil bli klargjort til bruk og fritt levert.

Vi har eget service verksted som vil utføre service evt. reparasjoner: Husqvara og Honda er trygge leverandører og kan levere deler når dette tregs.

ooh steike, der var mitt innlegg nr 1000

Endret av daniel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er personlig fan av snøfresere med belter.

Kjøper du en honda eller Toro, så tror jeg du har en kjempe maskin uansett.

Om jeg formoder og huske, så har vell toro garanti for at man ikke "kjører full" fresen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Honda 622TS (Elektrisk start og belter) som jeg kjøpte for et par år siden. Har hverken fjell eller bratte bakker... Fungerer kanon! Naboen har en annen fres med hjul og han har måttet kjøpe kjetting til sin. (De kostet visst skjorta...).

Har aldri opplevt at Hondaen ikke har startet eller kjørt full fresen. Har frest i sørpe og dyp snø mange ganger.

Leste mye opp og i mente på nettet før jeg kjøpte snøfres- og havnet på Hondaen pga kjent driftssikkerhet.

Værste jeg kan tenke meg er å kjøpe en kinamodell for så å ende opp med snøskuffe...

Kan selvfølgelig skje noe med Honda, Toro osv- men de er åkkesom kjent for sin driftssikkerhet og holdbarhet.

Skifte plugg og olje en gang i året + justering av belter så er den klar for ny sesong :-)

Ulempe er at Honda koster ubehagelig mye mer enn hva en først hadde tenkt å bruke på en snøfreser...

Lykke til med valget :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare glem fresere fra Jonsered og Husquarna, satt sammen på samme fabrikk og ofte underdimmensjonerte motorer i forhold til fresebredde. Canadiana fra FK-butikken er helt ok til småjobber men bryteboltene går i stykker i ett kjør. Stiga blir også frarådet de fleste steder. Sats på Yanmar, Honda eller Toro. Valgte sistnevnte i fjord etter svært mye søking på nettet og samtaler med de som mente de har peiling. Er utrolig fornøyd med den og de har en beskyttet patent som gjør at den ikke tetter seg selv ved våt og kram snø, fikk testet dette mye i fjor og det fungerte utmerket. Om du trenger belter eller hjul er opp til deg, ville anbefalt hjul siden den blir lettere å håndtere. Toro har utstyrt sine større modeller med separat brems på drivhjulene så styringen blir enda enklere.

http://www.hako.no/swe_nor/gressklippere/Snoslungor/Toro_Power_Max_8.28_OXE.php

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive