Gå til innhold

Hjelp meg å redde en Swissvax Detail Brush...


Simen

Recommended Posts

311855.jpg

For en god stund siden brukte jeg en slik til påføring av Polytrol. Det angrer jeg bittert på nå, for da jeg anvendte Polytrol visste jeg ikke at det nesten er umulig å gjøre det man bruker skikkelig rent igjen. Samme som med MF, har brukt et par mikrofibere til Polytrol, og de lukta fortsatt Polytrol selv etter avfetting i Surfex og to maskinvask...

Det samme gjelder altså denne, den har aldri blitt bra igjen, er stiv i hårene og stinker fortsatt. Har bestilt meg en ny, men dette er en såpass fin og bra børste at jeg har lyst til å prøve å redde denne også - om det går.

Jeg har prøvd å vaske den for hånd med varmt vann, latt den stå kjempelenge i glovarmt vann og Zalo. Akkurat nå står den i en meget sterk blanding Surfex HD (1:2 cirka), og skal la den stå slik ikveld. Men har mine tvil på at dette hjelper noe særlig egentlig.

Andre tips? Hva med white sprit? Eller kan dette skade den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo oppgitt whitesprit som middel for å rengjøre redskaper etter å ha brukt polytrol. Vil anta at avfettinger ala prickbort og andre som er helt eller delvis basert på petrolium som er mer i samme sjanger vil være langt mer effektivt enn zalo og surfex. Whitesprit er jo ikke kjent for å være spesielt snilt, det trekker jo ut det som er av fett og annet, så jeg ville kanskje bare hatt det som siste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en malekost på Jernia, gjør akkurat samme nytten! ;)

Joda har kjøpt malerkost(er) til dette for lenge sia, de er bedre å bruke også - blir som å male. :D

Takk for kjappe svar folkens, skal prøve whitesprit etter et boblebad her nå. :) Og beklager dårlig research på forhånd, det var teit av meg.

Hvis WS gjør kosten dårligere og mindre skånsom mot lakk så bare nedgraderes den til felgbørste for å komme til inni rundt hjulbolter e.l. Får jo en ny iløpet av uka. Genialt at denne ikke riper i lakken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...