Autobua

Wolf´s The Mask

36 innlegg i emnet

The Mask fra Wolf´s Chemicals er en gjenomsiktig film som påføres med spray.

Denne tørker til en hard gjenomsiktig hinne og hjelper til med å beskytte lakken mot insekter og riper, den har også noe motstandskraft mot steinsprang.

På føres gjernest før lange bilturer, verkstedbesøk eller før et treff.

Når The Mask er full av insekt og har gjort jobben sin vaskes den enkelt av med vann og du kan føre på et nytt lag om ønskelig.

Prisene ble offentliggjort i dag og det ble samtidig åpnet for bestilling.

Produktet er ikke på lager pr. i dag, men kommer etterhvert.

Prisene vil bli:

The Mask 500ML sprayflaske: 115,-

The Mask 1 Liter: 195,-

Nylig påført:

post-1022-0-12577000-1315238063_thumb.jp

post-1022-0-53139900-1315238079_thumb.jp

post-1022-0-94788000-1315238094_thumb.jp

post-1022-0-41660700-1315238103_thumb.jp

Etter tørking:

post-1022-0-86915400-1315238112_thumb.jp

post-1022-0-92340400-1315238123_thumb.jp

post-1022-0-15222700-1315238136_thumb.jp

post-1022-0-21378200-1315238144_thumb.jp

post-1022-0-57953200-1315238151_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil denne bli vasket vekk i regn?

Snasent produkt btw.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regn og 80km/t var det som slo meg også. Ser ut som den blir hvit aktig når du spyler den av. Blir det kanskje skolder når dette tørker igjen?

Bortsett fra det var jo ideen bra og ikke ille pris heller.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne vil mer eller mindre bli vasket bort i regn ja.

Kommer selvfølgelig an på hvor mye det regner.

Dette produktet er ment som en midlertidig beskyttelse og er ikke tenkt å vare i evigheter.

Det er heller ikke så mye insekter ute når det regner.

Siden dette produktet først ble tilgjengelig for bestilling i dag og det kun er noen få, som har testet kan jeg ikke komme med så veldig mye bra svar basert på egen erfaring ennå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar den,men skal du på tur her i norge er du garantert regn ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble veldig oppstemt her et øyeblikk og var klar for bestilling helt til jeg så at den nok vil bli vasket vekk i regn... Kjipt å bo i Bergen. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig Norge ikke er det landet som var i tankene når dette produktet ble utviklet, men vi har da noen finværsdager i løpet av et år.

Og insekter har vi allefall nok av, i vertfall har jeg hatt mange på bilene mine gjennom tidene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe,sant nok.Lykke til med salget i allefall!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe,sant nok.Lykke til med salget i allefall!!!

Takk for det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble også litt "kåde" på "the mask" i førstningen, leste først om den på detailingworld, en dyktig kjemiker burde vel kanskje klare å rekonstruere/lage en versjon 2 av den slik at den ikke løses opp av vann, før vannet tilsettes en enkel nøkkeltilsetning. Kunne være gull værdt under lange kjøreturer i saltslaps og strøsand her til lands.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært gull å ha ved snøfall slik at ikke snøen som sklir av bilen tar med seg støvet som har lagt seg mellom lakk og snø lager riper. Tenker jeg skal bestille meg en slik en for å teste hvordan den kan fungere på vinteren...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vert diskutert i minst 1 tråd på Detailingworld dette dilemmaet med regn.

Dette skulle sees nærmere på og de skulle jobbe mere mot andre klimaforhold, dette er fort et par måneder siden.

Regner med de har fått forbedret den noe siden den gang og de vil nok forsette å jobbe med å få den mere motstandsdyktig mot regn.

Men som jeg skrev i en tidligere post så har vi jo ikke bare regnvær i Norge.

Hadde jo vært gull å ha ved snøfall slik at ikke snøen som sklir av bilen tar med seg støvet som har lagt seg mellom lakk og snø lager riper. Tenker jeg skal bestille meg en slik en for å teste hvordan den kan fungere på vinteren...

Det høres bra ut.

Tenker nok jeg skal teste dette med snø selv også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker jo som ett genialt produkt, ser virkelig bruksområdet til denne ang verkstedbesøk!

Hvor "hard" blir denne guffen etter den har tørket? Litt gummi aktig, eller bare en klissete smørje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker jo som ett genialt produkt, ser virkelig bruksområdet til denne ang verkstedbesøk!

Hvor "hard" blir denne guffen etter den har tørket? Litt gummi aktig, eller bare en klissete smørje?

Den skal så vidt jeg har forstått bli knall hard.

Legger ved et par bilder av The Mask som har tørket å blitt skrapet av overflaten.

post-1022-0-86861000-1315250596_thumb.jp

post-1022-0-97568800-1315250615_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal så vidt jeg har forstått bli knall hard.

Legger ved et par bilder av The Mask som har tørket å blitt skrapet av overflaten.

Da er jo denne helt genial når man skal ha bilen på service etc og er redd for skitne og klønete mekanikere uten forståelse for att noen faktisk tar vare på lakken sin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jo denne helt genial når man skal ha bilen på service etc og er redd for skitne og klønete mekanikere uten forståelse for att noen faktisk tar vare på lakken sin :)

Hei hei!!! Ikke alle over en kniv har nå...

Dette må prøves en gang..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser tøft ut dette :) Synes wolf's folka er fæle til å bruke turbodyse på lakken men..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei!!! Ikke alle over en kniv har nå...

Dette må prøves en gang..

Hehe, ikke ta det ille opp Petter. Jeg vet det er noen firma som har skjerpet rutinene på dette punktet. Men om jeg sier att 90% av mekaniker verksteder rundt om slurver fælt på dette området tror jeg ikke jeg bommer stort. Det er gjennomgående alt for dårlig forståelse for slikt og dårlig informasjon og opplæring av verksted-mester på dette punktet.

Har vært innom auto4 (Mitsubishi forhandler/verksted i steinkjer) 2 ganger. Første gang jeg var innom sto det en kar med Chemical Guys t-skjorte bak delesalg disken. Og sist jeg var der hadde jeg på meg Detailersclub skjorte og en av de ansatte kommenterte den og hadde tydeligvis bruker her inne og god forståelse for att noen er livredde for at lakken skal se ut som ett helvette etter verkstedbesøk.

Der hadde de tatt en god del grep og skjerpet rutinene når det gjelder å passe på lakk og andre ting når biler er inne på service etc. Men det bør ikke være slik at man må ha enkeltindivider med særinteresse for bilpleie i firmaet som trenger å peke på og ta tak i ting før slikt blir forbedret, dette bør være allmenkunnskap hos alle verksted og en del av opplæringen. Det er kanskje litt mye å forlange, men slik burde det vært.

Jeg drar ikke alle under en kam, men generellt er de fleste verksted for dårlige på dette :)

Endret av Bilpleie gærning
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom et verksted i går, der brukte mekaniker dekket til bilen han mekket på som stige...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom et verksted i går, der brukte mekaniker dekket til bilen han mekket på som stige...

Har mange slike skrekk-opplevelser selv. Feks når jeg fikk dradd ut en skrue av dekket mitt. Han var så uforsiktig med felgen og mutrene att jeg følte virkelig jeg hadde grunn til å si i fra. Og om de er så slarkete når jeg står rett ved å ser på så tørr jeg ikke tenke på hvordan de behander ting når jeg IKKE ser på :(

De originale BBS felgene på EVO'n er ikke akkurat billige og heller ikke enkle å få tak i. Så å vise en viss forsiktighet hadde ikke skadet :excl:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive