Gå til innhold

MG Step1-step2-Cleaner fluid-SV Blau-Weiss Voks??


BChris

Recommended Posts

Har en 2010 BMW E60 som er svært pen i lakken. Hadde tenkt å avfette, vaske, claye og så CF og Buau-Weiss. Men etter å ha lest denne tråden har jeg blitt usikker på clayingen. Har ingen planer om korrigering i høst. Kanskje jeg kjøper en DA maskin til våren.

Går nok fint siden det er en BMW. Hvis ikke er det bare å bytte ut CF med Ultimate Compound, evt. ta den i tillegg.

Jeg hadde ihvertfall latt være å risikere å gå over en hel bil for hånd med Ultimate Compound. Kjøp Prickbort og IronX og påfør på tørr bil. Bruk dem gjerne i flere omganger, eventuelt etter vask, sammen med en mf. Men for all del, på hard lakk og med en mild clay så blir det sikkert ikke merker. Er jo bare å teste på et lite synlig område. Husk uansett at det ikke er for kaldt når du clayer, og varm gjerne clayen foran en lyskaster eller i varmt vann før du clayer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er Space Grey, er det forskjell på hardheten avhengig av farge, eller er det samme klarlakk på alle?

Har Prickbort og Grime Reaper, hvordan ser jeg om jeg har noe som må tas med IronX? Bilen har knapt vært vinterkjørt, stod i butikken i fra i fjor høst til jeg kjøpte den i sommer.

Jeg bestilte Scandicshine mild clay, men den som kom var blå uten noe merking, så jeg vet ikke hva jeg har. Har i tillegg et Turtle claysett. Noen som vet hva den blå clayen er og hvordan denne i såfall er sammenlignet med Turtle sin? Har kjøpt SV Quck detailer som smøremiddel til clay

Blir sikkert ikke lett å finne en varm dag hvor jeg har anledning til claying i høst, så det spørs om det er like greit å vente med dette til våren.

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...