Autobua

Body Wrap, Glass Guard, Trim Coat 1 år etter.

25 innlegg i emnet

Wolf's Chemicals har kommet med en oppdateringsvideo av en BMW som ble behandlet med Body Wrap, Glass Guard og Trim Coat i August 2010.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser absolutt ikke gæli ut til å være et år etter. Med mindre bilen har stått i en garasje hele dette året da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende, men har denne bilen noen gang sett salt og i det hele tatt vinterdekk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser bra ut! Spesielt imponert over glass guarden. Gleder meg til å teste produktene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser absolutt ikke gæli ut til å være et år etter. Med mindre bilen har stått i en garasje hele dette året da :P

I følge beskrivelsen på filmen har bilen hvert i daglig bruk året rundt.

Imponerende, men har denne bilen noen gang sett salt og i det hele tatt vinterdekk?

Bilen skal ha hvert i bruk hele året, men hvordan det er med salting av veiene der bilen går vet jeg rett å slett ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa den Trim Coaten. Lett å legge på, er veldig tyntflytende og ikke seig slik som BlackWow er. Dekker bra med lite produkt, og gir ikke sånn veldig "glossy" utseende.

Hvis den varer over 1 år på nyrene (matt sorte) på BMWn så skal jeg være veldig fornøyd. Leste noen tester hvor jeg tror det var denne de brukte på dekker. Stemmer det at man kan bruke Trim Coaten på dekk? I såfall tror jeg dette er en vinner på vinterdekk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser bra ut! Spesielt imponert over glass guarden. Gleder meg til å teste produktene :)

Du blir nok fornøyd med Glass Guard.

Testa den Trim Coaten. Lett å legge på, er veldig tyntflytende og ikke seig slik som BlackWow er. Dekker bra med lite produkt, og gir ikke sånn veldig "glossy" utseende.

Hvis den varer over 1 år på nyrene (matt sorte) på BMWn så skal jeg være veldig fornøyd. Leste noen tester hvor jeg tror det var denne de brukte på dekker. Stemmer det at man kan bruke Trim Coaten på dekk? I såfall tror jeg dette er en vinner på vinterdekk...

Har samme erfaring som deg med Trim Coaten.

Trim Coat er egentlig ikke anbefalt å bruke på dekk.

Til dekk så er Black Out mye bedre egnet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

Her er bilde av nyrene, venstre er ubehandlet den høyre beader.

dsc_0999.jpg

Har nesten ikke ulakkerte plast detaljer på bilen bortsett fra i motor-rommet, slik ble det der...

dsc_0001.jpg

Mulig jeg ikke har lagt merke til det før... men har vel ikke sett mattplast beade før...

dsc_0994.jpg

Blir spennende å se hvor lenge det holder foran der, ganske værhardt sted ;) men så langt strålende fornøyd...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å teste glass guard på Astraen min igår siden jeg hadde en ubehandlet siderute og kunne da sammenligne den med Nanolex. La må ruta som anvist med en bommulspad og det ble fort en hvit hinne og lot det stå i ca 15 min. Gjorde det samme på halve frontruta. På sideruta gitt det greit å buffe bort, men utendørs så ser jeg fortsatt en grå film. På frontruta var det ett helvete å få av. Med litt fukt på kluten gikk det bedre, men måtte fortsatt gnikke hardt. Etter dette sto bilen tørt i ca 3 timer før jeg kjørte ut i regnet. Vannet oppførte seg da helt likt som når den var ubehandlet, altså ingen effekt. Har du noe tips til hva som kan ha gått feil her Remi?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

Her er bilde av nyrene, venstre er ubehandlet den høyre beader.

Har nesten ikke ulakkerte plast detaljer på bilen bortsett fra i motor-rommet, slik ble det der...

Mulig jeg ikke har lagt merke til det før... men har vel ikke sett mattplast beade før...

Blir spennende å se hvor lenge det holder foran der, ganske værhardt sted ;) men så langt strålende fornøyd...

Supert at du er fornøyd med produktet.

Kom gjerne med tilbakemelding om holdbarheten når du har fått testet den.

Jeg tenkte å teste glass guard på Astraen min igår siden jeg hadde en ubehandlet siderute og kunne da sammenligne den med Nanolex. La må ruta som anvist med en bommulspad og det ble fort en hvit hinne og lot det stå i ca 15 min. Gjorde det samme på halve frontruta. På sideruta gitt det greit å buffe bort, men utendørs så ser jeg fortsatt en grå film. På frontruta var det ett helvete å få av. Med litt fukt på kluten gikk det bedre, men måtte fortsatt gnikke hardt. Etter dette sto bilen tørt i ca 3 timer før jeg kjørte ut i regnet. Vannet oppførte seg da helt likt som når den var ubehandlet, altså ingen effekt. Har du noe tips til hva som kan ha gått feil her Remi?

At produktet er vanskelig å buffe vekk eller ikke beader/sheter bra kommer som regel av 2 ting.

Enten er ikke produktet ferdig å jobbe/herde eller at ruten ikke var helt ren ved påføring, dette er de 2 vanligste orsakene.

Andre ting kan selvsagt også spille inn, slik som temperatur, luftfuktighet og slitasje på ruten.

Her er en info video om Glass Guard.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, nå sier jo han på filmen at den inneholder rens slik at det ikke er nødvendig og rense først. Dessuten lag han den sitte på i kanskje 20 sek før han tørker den av. Det var ikke det jeg gjorde og som sto i arket du sendte med. Jeg vasket rutene med såpe og med SV Crystal, så de var rene. Men skal gå ned etterpå å vaske over rutene igjen og se om det hjelper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi tilbakemelding når du har vasket rutene så får jeg høre hvordan det gikk.

Andre ting som kan ha påvirkning er temperatur og luftfiktighet under påføring.

Man må også huske på at det var ganske varmt når produktet ble påført på denne filmen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og hadde problemer med å fjerne glassforseglingen min fra frontruta - jeg brukte Vertua Bond og DA og etter det dynka jeg den med applicator og IPA. Den satt sykt godt, så jeg brukte fuktig klut.

Jeg måtte ha veldig høy hastighet for at noe skulle skje, og den forsvant fort. Jeg hadde planer om å legge på et nytt lag i dag, men rakk det ikke. Hittil er det NanoLotus sin som jeg har hatt best erfaring med, men som nevnt, skal prøve på nytt med Wolf's sin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere lagt et lag med Glass Guard eller la dere på to?

Kan dere som har opplev vanskeligheter prøve å legge et lag til som vist i filmen og spraye vann på ruten for å buffet av enklere og komme med ny tilbakemelding om hvordan det har gått og om den fungerer bedre.

Har selv lagt 2 lag på familiebilen og der begynner vannet å dra av ruta ved ca. 50 Km/t.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg dro padden over flere ganger, så det burde være to lag. Men skal så klart teste igjen

Men kan det ha blitt noe tull med lables på flaskene? Jeg prøvde Deironizer på en hvit bil idag og den reagerte ikke i det hele tatt. Lot den stå hvertfall 10 min. La ironx på andre halvdel av bilen og den ble helt lilla, så tydelig at det var jernspon der. Flaska lukta mojito. APCen og såpa funket derimot helt flott.

Endret av AndreasLie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av DeIronizeren skal det være en mintaktig lukt.

Det ble åpnet nye flaske underveis når prøvene ble laget, skal teste litt med produkt fra de flaskene som ble åpnet sist å se om jeg også opplever det samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at det har blitt litt krøll med etiketter på flasker før, såpe og QD har "byttet flaske", men er nok ikke det som er tema her!

Men skal prøve å gjøre det samme som jeg så på videoen ovenfor

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at det har blitt litt krøll med etiketter på flasker før, såpe og QD har "byttet flaske", men er nok ikke det som er tema her!

Men skal prøve å gjøre det samme som jeg så på videoen ovenfor

Har du fått flasker med ombyttede etiketter fra meg?

Om det er White Satin såpen så er denne så og si gjennomsiktig og noe tykk , mens Quickie QD er hvit og tynn som vann.

Kom med tilbakemelding når du har prøvd å gjøre som i videoen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke som jeg vet :) har spart produktene til Body Wrap (som skal på bilen i kveld), men har lest om det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå lagt på Body Wrap og ruteforsegling, og jeg må virkelig si at litt vindusspray gjorde trikset for å fjerne forseglingen! Ekstremt mye enklere :fun:

Body Wrap var også lett, men la nok litt for tykt noen steder, så på de første panelene var den litt vanskeligere å fjerne, men det er min egen feil.. Legge på tyntflytende forsegling i en mørk garasje uten lys er ikke alltid like lett :thumbdown:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive