Gå til innhold

Div spm ang oppussing av garasje


Maarten

Recommended Posts

Som jeg har vært inne på tidligere, så holder jeg på å pusse opp en garasje. I den forbindelse så lurer jeg på om dere kunne komme med forslag til hvordan jeg bør gå fram mtp valg av:

* Farge på vegger og tak?

* Hva bør gjøres med gulv, pr. i dag er det murgulv. Tenker da på om det er lurt å legge epoxy gulv e.l?

* Mengde lysamaturer, mest mulig?

Andre innspill er også velkommen!!

Garasjen er forresten 37 m2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Holder på med det samme selv om dagen, og jeg valgte hvite vegger da det gjør garasjen mye lysere.

Legger epoxygulv her da det er slitesterkt og billig, ikke sikker på farge enda, men blir nok lys grå tipper jeg, husk også riktig fall på gulvet mht vann, dritt om mdet ligger vanndammer inni garasjen om vinteren.

Har lysarmatur i taket og på veggene som funker bra mht polering ol så vil nok si at mest mulig lys er ideen... (4 i taket og 4 på veggene)

Annet jeg vurderer er vel en eller to ventilasjonsvifte/r med fuktmåler samt varmeovner eller en varmepumpe da jeg skal ha varme der i vinter. Ellers er det vel ofe greit med et skap etc som det kan være varme i om du skal lagre polish der ute.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på et mini-prosjekt i garasjen for tiden jeg å..

Tror jeg skal male vegger grå og vindus/dør karmer hvite. Eller omvendt :P

Problem no. 1 er vel at murgulvetgulvet (fra tidlig 90-tallet) har blitt så opphakket, eller gått skall av. Nokså store groper enkelte steder... Det jeg har tenkt som løsninger er

1) Prøve å bruke avrettermasse i de værste hullene og male over hele gulvet med epoxy til slutt.

2) Helle epoxy-avrettermasse på hele gulvet. Tror derimot at dette kan bli fryktelig dyrt, og er usikker på hvor glatt jeg får en såpass stor flate til å bli med avrettermasse.

Noen som har erfaringer med sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit farge er ett must mener jeg.. Liten kompressor med rør rundt i garasjen, masse stikk og istedet for en varmepumpe gjør en liten jøtul mye nytte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvite vegger, med litt dekor på den ene, for å brekke av litt. Vurderte frem å tilbake ang. gulvet, men endte opp med fliser (frostsikre, med 2 komponent frostsikker fliselim) da dette var billigere en epoxy (hvis du ikke har en grei rabattavtale) fliser og lim kom på ca 5000.- for 35m2. Ellers så har jeg satt inn en del kjøkkenskap fra ikea, disse kostet ca 6000.- Til oppvarming så har jeg en 6KW gassovn, som fungerer meget bra, i tillegg til en liten avfukter (clas ohlson) Den ser slik ut, men sykkelen er kastet ut i boden.

tn_Garasje%20001%20(2)_1.jpg

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
General Lee

Regner med jeg ikke kan bruke epoxy i min garasje, da jeg har 3 sluker, fall i alle retninger og generell dårlig finish.

Så noen som har tips om billig og brukbar murmaling inntil videre?

Og noen som veit hvem som er billigst på fliser til garasje? Hvor i landet gjør ingenting, sparer uansett når man skal ha til 100kvm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på et mini-prosjekt i garasjen for tiden jeg å..

Tror jeg skal male vegger grå og vindus/dør karmer hvite. Eller omvendt :P

Problem no. 1 er vel at murgulvetgulvet (fra tidlig 90-tallet) har blitt så opphakket, eller gått skall av. Nokså store groper enkelte steder... Det jeg har tenkt som løsninger er

1) Prøve å bruke avrettermasse i de værste hullene og male over hele gulvet med epoxy til slutt.

2) Helle epoxy-avrettermasse på hele gulvet. Tror derimot at dette kan bli fryktelig dyrt, og er usikker på hvor glatt jeg får en såpass stor flate til å bli med avrettermasse.

Noen som har erfaringer med sånt?

Fikk retta av stuegulvet før jeg la parkett. De brukte tannsparkel for å legge massen jevnt. Du trenger bare å finne en tannhøyde som passer for den tykkelsen du trenger på avrettingsmassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig garasje Tommy! BMW M inspirert å greier, mangler bare BMW emblemet lagt med fliser i gulvet. Har hørt noen rykter om noen i BMWCCN/rogaland har vurdert å få det gjort. :D

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gassovn stående, hele garasjen blir isolert i taket. Veggene er isolert fra før. Ledninger skal trekkes rundt med uttak rundt om i garasjen. Det skal settes opp lys armaturer, og naturligvis kjøleskapet og en liten ovn m/kokeplater er på plass. Tenker det kommer en sofa også, samt projektor m tilhørende anlegg. Slik at dette blir en kose garasje for "far" og kompisene hans :D

Vurderte en periode å legge kalibrert brasiliansk skifer, men slo fra meg den tanken da dette blir noe dyrt.. hehe.. Så jeg går for epoxy. Veggene er også malt hvite nå.

Kan jeg oppfordre alle til å komme med bilder av sin garasje? Kanskje dere har noen lure løsninger som jeg kan dra nytte av... Eller noen andre her på forumet kan dra nytte av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den tanken som slo meg også, kan vi ikke få til en tråd hvor vi myldrer litt på ideer som vi har for garasje? Enten som kommer, eller rett og slett hvordan det ser ut til vanlig i garasjen med de løsninger vi har valgt?

P.S som andre her inne på forumet så skriver jeg like mye som jeg prater, mao MYE!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om folket her har sett bilen til denne karen? Han er fra Vennesla, like utenfor Kristiansand. Den er DØNN strøken, og består av en Nissan Skyline motor som er reg i vognkortet. Men selve utførelsen av denne motoren, er vel like nøye som selve garasjen den står i. Denne mannen bruker MYE tid på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Legger inn noen bilder av min garasje jeg, har epoxy på gulv, med 2 sluker, men for lite lysarmaturer (blir flere til høsten)

er kjølebod den kassa i venstre hjørne der, må jakte litt også:)

Løftebukk 2søyler kommer inn der volvon står nå, også til høsten) satser også på litt isolasjon og en varmekanon:)

:

SS850833.jpg

SS850834.jpg

SS850836.jpg

SS850837.jpg

SS850841.jpg

SS850842.jpg

SS850845.jpg

Kansje du fikk noen ideer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...