hmsilset

Wurth P10:Trenger jeg finere produkt til slutt?

Hei,Svogeren min fikk en kilosflaske med nye P10 av en Wurth ansatt da han hadde fortalt at jeg hadde dette som hobby.Han sa at denne kunne brukes som en stegs polish og at den var veldig bra. Men leser mange her har skrivd at den er som Scholl S03gold, og da bør jeg vel gå over med scholl S30 eller 40 etterpå? Særlig om voksen skal få bra feste? Skal vaske og maskinpolere en mørk Volvo i morgen i 4-5 timer, og tror at det blir lett å unngå hologrammer uansett produkt..Tipper det er en medium hard lakk som er enkel å korrigere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noe og si på heften til en voks om hvor fint man avslutter? Får vell like godt feste, selv om det skulle være litt hologrammer eller om glansen ikke er helt optimal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noe og si på heften til en voks om hvor fint man avslutter? Får vell like godt feste, selv om det skulle være litt hologrammer eller om glansen ikke er helt optimal.

Ja, det har noe å si.Hvist ikke har jeg kastet bort mye tid hver gang jeg har kjørt S17 og S03 uten hologrammer :) S40 og CFP f.eks skal gi bra heft!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beveger vi oss over til lakkeringens verden vil en mattere lakk ha betraktelig bedre heft enn en blank lakk.

Det vil da si at s03 vil gi bedre heft enn s30 s40

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P10 er omtrent det samme som S03. m.a.o den første S03 som kom.Du kommer langt med S30 etter den ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beveger vi oss over til lakkeringens verden vil en mattere lakk ha betraktelig bedre heft enn en blank lakk.

Det vil da si at s03 vil gi bedre heft enn s30 s40

Sant det :) Men tror jeg velger blankt.

P10 er omtrent det samme som S03. m.a.o den første S03 som kom.Du kommer langt med S30 etter den ;)

Da peiser jeg på med S30 over hele bilen etter at jeg har fått prøvd P10 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det har noe å si.Hvist ikke har jeg kastet bort mye tid hver gang jeg har kjørt S17 og S03 uten hologrammer :) S40 og CFP f.eks skal gi bra heft!

Jeg trodde de fleste gjorde det for å forbedre glansen. Men det der har det jo vært diskutert før, mtp om CFP/S40 gir bedre heft, så folk blir vel aldri enig der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde de fleste gjorde det for å forbedre glansen. Men det der har det jo vært diskutert før, mtp om CFP/S40 gir bedre heft, så folk blir vel aldri enig der.

Er sikkert de som gir best heft av de fineste poleringsmidlene folk flest her bruker :)

Takk for svar alle sammen.Da prøver jeg en 2 stegs i morgen da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gjør det om det er kjørespor og annet grums etter grov polish.Klarer du og kjøre ned en frov polish uten "groms" så er det bare og legge voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gjør det om det er kjørespor og annet grums etter grov polish.Klarer du og kjøre ned en frov polish uten "groms" så er det bare og legge voks.

hmmm, jeg trodde at å bare kjøre grov polish var fyfy :) P10 tilsvarer 1500 papir, og S40 5000 papir.Skulle trodd det har en del å si for glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett feks. megs #105 kjøres perfekt ned og var 100% klar for lsp.Har også klart det selv med grønn 3M,men det kommer mye ann på lakken du jobber med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P10 er som s03 fra 2008.

Har brukt den tidligere i år, og da var jeg tilbake med akkurat samme problemene mtp tørrkjøring, hopping og hylende pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett feks. megs #105 kjøres perfekt ned og var 100% klar for lsp.Har også klart det selv med grønn 3M,men det kommer mye ann på lakken du jobber med.

Kjekt å vite! Mange poleringsprodukter/rubbing brytes vel ned ved bruk også, og da er det vel mulig å avslutte fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert de som gir best heft av de fineste poleringsmidlene folk flest her bruker :)

Takk for svar alle sammen.Da prøver jeg en 2 stegs i morgen da.

2 stegs på 4-5 timer? Da må du jo ha en rakett tredd godt opp i rassa da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P10 er som s03 fra 2008.

Har brukt den tidligere i år, og da var jeg tilbake med akkurat samme problemene mtp tørrkjøring, hopping og hylende pad.

Dette var en ny utgave fikk jeg høre..Er oljete og ser akkurat ut som Scholl S30.Lukter det samme også og har samme farge.Kjentes ikke noe grov ut mellom fingrene.

2 stegs på 4-5 timer? Da må du jo ha en rakett tredd godt opp i rassa da...

Vi er 2 stk, lite riper og lett lakk da,hehe. Isåfall har jeg hatt en rakett i 2ern på halvparten av s&s mine :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert noen som synes det er godt også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert noen som synes det er godt også :)

Hans von hælvette blir vel mitt artistnavn,hehe. Legger ut bilder i morgen kveld, med eller uten rakett. Kan godt hende det tar lengre tid da, selv om begge steg utføres på en gang,hehe. men jeg syntes den så lett ut, og fant ingen dype riper utenom på plastfanger bake i dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive