Gå til innhold

Rust Audi A6


Krisse

Recommended Posts

Er det samme på passat sitt forrige karosseri også, har stående en i garasjen som får behandling nå og når jeg vaske den med høytrykk igår trodde aldri at det skulle bli tom med sand og møkk nedi de listene..

Jeg tror vel uansett at det vil komme rust der om du tar de av og vasker også, er ikke mye møkk som skal til før det gnikker hull på lakken iom at listene var bevegelige som det sto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid foamcannon når jeg vasker, og blir stående hver gang å spyle i evigheter på slike lister for at det skal slutte å renne møkk. Men desverre så tror jeg ikke at selv om det slutter å renne møkk så er møkka vekk, er nok bare det lille HTen klarer å komme borti som renner bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik A6, og vasker bak listene ett par ganger i året siden jeg så første gang jeg vasket bilen at dette ville bli ett problem.

På A6 fjernes de ved å løsne en enkelt skrue på innsiden av dørene helt bak, for så å skyve hele listen bakover.

Husk å løfte de helt opp før en skrur til igjen, ellers kan listen gnage på kanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk sett en del audier nå med noen år på nakken som har rusta over hele..det er ikke bra.på a4 til bror så dat lista av døra bak..sat den da inn på audi som sa at døra var full av rust så ny dør måtte til..dette var en 2001 mod.naboen har riktignokk en 1998 mod a4 stv.der har lakken sprekt på tak og panser..rusta kryper under galvanaseringa..så det må jo være metallet som er dårlig..å ikke bilene.

Endret av dj john
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forhørte meg med Audi om bilen til fattern for noen måneder siden (2007 A6 stasjonsvogn) og de har tatt noen bilder av dørene og baken og sendt ned til Audi. Det er stor sjangs for at vi får dette på garantien selv om det ikke er er påbegynt noe rust enda.

Rundt ved baklyktene er det også et rustproblem ettersom avstanden mellom lykta og lakken er for liten, samt på dørlistene der den gummiforinga treffer nederst.

Det de gjør er å bytte sidelisten til den nye S-Line lista (fra 2009-) og til en forbedret dørlist/foring. Dessuten må dørene og dørkarmene lakkes på nytt og kanskje rumpa.

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Når det kommer til rust har alle de store problemer nå.

Veldig mange husker problemene til Mercedes 1999-2004 (spesielt ille i denne perioden), men er mange flere syndere der ute.

Var på besøk hos et av verkstedne til Mercasol (i Drammen) og jeg fikk se MYE grusome tilfeller av rust på nesten nye biler.

Et godt tips til alle er å ta seg en titt under bilen av og til, og ikke glem å følge opp antirustbehandlingen som ofte følger med på nye biler.

Vet at folk på dette forumet ikke har rust som førstepri, men hjelper ikke om lakken skinner når rusten formerer seg som en gal under hjulbuen. Har du tilgang til bukk, ta en titt minst en gang i året!

  • DCN Poeng 1

A/S Ferro-Bet
Jan Magne Andreassen


Tlf: +47 33770470
Mob: +47 92055467
Fax: +47 33770205

Send meg e-post

Hjemmeside / Homepage
http://www.ferro-bet.no
Vår Youtube side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bmw er de jo ikke enig med seg selv en gang..du burde sier en forhandler..å en annen sier at det må du ikke finne på..hmm..spyler bilen under en gang i uken på vintern..det for holde til bmw blir enig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har levert sin 2005 E klasse på rustgaranti nå. nye dører og sandblåsing av bagasjelokk. Jeg oppdaget små (utrolig små) bobler under polering/detailing av bilen i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle... Har du sett rust på en Volvo nyere enn 2000????

Trukke det....

Jeg har sett rust i hjulbuene på en '04 V70. Det kan virke som om plastinnleggene i hjulbuene er feilkonstruert. Bilen er godt vedlikeholdt og detailet, men sandkorn har samlet seg og gnisset mot lakken. Utrolig kjedelig på en såpass "ny" bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Petter ville frem til at det blir feil å si at volvo har problemer med rust på lik linje med andre store aktører, selvfølgelig finnes det enkelte eksemplarer som har rust, men å mene at det er et problem blir som sagt feil.

Har selv en 2001 mod. V70 med 240k på telleren, og her var det kun rust der steinsprang hadde tatt lakk, samme på min fars 2000 mod. + at jeg har familie som har skrudd på volvo så lenge jeg har levd ihvertfall, så jeg har ihvertfall konkludert med at det ikke er et PROBLEM på V70 :P

Jeg har sett rust i hjulbuene på en '04 V70. Det kan virke som om plastinnleggene i hjulbuene er feilkonstruert. Bilen er godt vedlikeholdt og detailet, men sandkorn har samlet seg og gnisset mot lakken. Utrolig kjedelig på en såpass "ny" bil.

Det kommer ofte av at verksted har tatt av disse ved service eller rep. og ikke satt de ordentlig på plass igjen, ihvertfall det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg (endelig) fått en hyggelig beskjed fra Møller:

De tar inn min 6 år gamle BRUKTIMPORTERTE A6 4F, og utbedrer rust/sinkslipp og lakkerer opp igjen bakluken, begge kanaler og alle 4 dører på reklamasjon.

:)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...