Gå til innhold

DG 101 etterfulgt av Jetseal. Krøll?


Bjørgvin

Recommended Posts

Skal være behjelpelig med å legge vinterbeskyttelse på en nyere ford focus.

Bilen er svart, så mistenker vel at det er den beryktede "panther black"

Med dette i bakhodet så er jeg ikke lysten på å røre denne bilen med maskin. Dette er ikke noe betalt jobb, og ønske er egentlig bare beskyttelse.

Med dette til grunn er jeg lysten på å bruke litt av de produktene jeg allerede har som kan brukes for hånd. Og det blir da Duragloss 101 som rens, og jetseal som lsp toppet med en voks.

Men denne 101 har jo noe beskyttelse i seg, Jeg vil bruke den som en ren lakkrens, så jeg lurer på hvordan denne reagerer hvis jeg topper den med jetseal før den har herdet.. Er den "bløt" slik at jetseal ikke får optimale forhold?

Kunne et produkt som verua bond erstattet dg 101 om den ikke passer seg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

DG 101 kan du legge under Jetseal den, ikke vært noe problem her i allefall... DG 101 er en form for en AIO, men har mindre beskyttelse en feks DG 111 som er ren sealer..

Bruk 2 lag med jetseal

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

DG 101 kan du legge under Jetseal den, ikke vært noe problem her i allefall... DG 101 er en form for en AIO, men har mindre beskyttelse en feks DG 111 som er ren sealer..

Bruk 2 lag med jetseal

Hvor får jeg kjøpt DG 101? Bor i bergen

Endret av trudi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=147

SS har den i allefall, mulig flere nettbutikker her har den.. Over disk finner du den nok ikke i Norge

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panther black er da ikke stress med maskin, holder på med en nå og blir swirl og tilnærmet rds fri med s17 sort scholl. Og ikke minst HOLO fri :) er den letteste sorte jeg har tatt på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.scandicsh...products_id=147

SS har den i allefall, mulig flere nettbutikker her har den.. Over disk finner du den nok ikke i Norge

Takker for svar.

las

Har kjøpt en sølvgrå passat metallic galvanisert 2002 modell, har startet med behandling av lakk, ser at det er noen riper. Denne bil er aldri vasket i maskin, men det er brukt svamp og ikke med ny motens mikrofiber håndkle til å tørke med. Bruker maguiers sine produkter. Vasker selv bilene for hånd. Bilen er blitt vokset med meguiars quiq wax og jeg har brukt quick detailer.

Videre har jeg tenkt å ta en lakkrens, polering og lakkbeskyttelse. Noen anbefalinger dere kan komme med.

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om lakken er hard eller myk. Kan selvfølgelig spørre vw sine verksteder.

Har nå bestilt DG 101, kan jeg bruke roterende poleringsmaskin ved påføring av dg 101 og hvilke pad er til å anbefale. Må ikke komme nye striper, eller skjolder.

Endret av trudi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Leser at DG 101 skal herde i 3-4 timer, hva skjer hvis man fjerner beskyttelsen med Mf håndkle, etter 30 min.

Blir effekten dårligere.

Har en sølvgrå passat 2002 modell, metallic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med herding menes som regel tiden fra du tørker av restene til sealeren er ferdig herdet og klar for å bli utsatt for vann osv. Tiden fra du legger den på lakken til du tørker den av er tørketid eller "hazing". Det beste er å la den herde i 12-24 timer. Hvor lang tid den trenger å ligge på lakken før du buffer av er jeg ikke sikker på, men det ligger som regel i mellom 5 og 20 min. Luftfuktighet og temperatur spiller også mye inn.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med herding menes som regel tiden fra du tørker av restene til sealeren er ferdig herdet og klar for å bli utsatt for vann osv. Tiden fra du legger den på lakken til du tørker den av er tørketid eller "hazing". Det beste er å la den herde i 12-24 timer. Hvor lang tid den trenger å ligge på lakken før du buffer av er jeg ikke sikker på, men det ligger som regel i mellom 5 og 20 min. Luftfuktighet og temperatur spiller også mye inn.

Takk for svar.

Hadde det vært lurt å bruke meguiars sin scratch 2.0, før jeg legger på DG 101, har en del swirls og noen riiper.

Hvilke puter, pads er til å anbefale, ikke lyst å få flere riper,swirls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en roterende poleringsmaskin, merke metabo.

Da må du bruke poleringsprodukter som er beregna på roterende. So da utgår scratch-x 2.0 (viss det var den du meinte)

Eg bruker scholl produkter og uber pads. Dette fungerer bra for meg. S17+ med grønn uber har fungert bra som 1-steg hjå meg. (men dette er selfølgeligt avhengigt av lakken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bruke poleringsprodukter som er beregna på roterende. So da utgår scratch-x 2.0 (viss det var den du meinte)

Eg bruker scholl produkter og uber pads. Dette fungerer bra for meg. S17+ med grønn uber har fungert bra som 1-steg hjå meg. (men dette er selfølgeligt avhengigt av lakken)

Takker for svar.

Jeg har en sølvgrå passat 2002 model, er endel riper og swirls på denne. Ikke vasket i maskin. Startet behandling av bil idag,

Spylt med høy trykk spyler merke karcher 120 bar.

Vasket med Meguiars sin ultimate wash wax

Vasket med Meguiars mikrofiber hanske og tørket med Water magnet.

Polerte for hånd med Meguiars scratch 2.0, for hånd gule pads, ikke imponert.

Avsluttet med Quick Detailer fra Meguiars.

Fremdeles mye arbeid som gjenstår.

Har bestilt Dg 101 for lakkbeskyttelse.

Er denne bare til å vaske på , og tørke av for hånd?

Lurer også på om Lakken på min Passat er hard eller Myk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Jeg har en sølvgrå passat 2002 model, er endel riper og swirls på denne. Ikke vasket i maskin. Startet behandling av bil idag,

Spylt med høy trykk spyler merke karcher 120 bar.

Vasket med Meguiars sin ultimate wash wax

Vasket med Meguiars mikrofiber hanske og tørket med Water magnet.

Polerte for hånd med Meguiars scratch 2.0, for hånd gule pads, ikke imponert.

Avsluttet med Quick Detailer fra Meguiars.

Fremdeles mye arbeid som gjenstår.

Har bestilt Dg 101 for lakkbeskyttelse.

Er denne bare til å vaske på , og tørke av for hånd?

Lurer også på om Lakken på min Passat er hard eller Myk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt ha du mener med "vaskes på" men DG 101 er en sealer som bare skal spres på lakken og deretter tørkes av for hånd, akkurat som det aller meste annet av voks og sealere. Lakken på passat pleier å være ganske hard etter min erfaring. Du kan ikke regne med å fjerne noe særlig defekter for hånd uansett. Da skal det til maskinbruk :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scratch-x skal jobbes skikkeligt med på eit lite område. (30x30cm) Tørkes av med 1 gang når det er lite at av produktet.

Polering av same område gjentas 3-4 ganger. Klarer du heile panseret, blir eg imponert!

Dette tar kanskje bittelitt av riper.

Med maskin blir det andre saker!

DG101 er eit AIO produkt. (All In One)

Har både rens og beskyttelse i seg. Produktet skjuler ingenting. (er ein del håndprodukter som skjuler defektene litt)

Beskyttelsen varer ikkje so lenge. So det er vanligt å bruke DG101 først og DG111 etterpå

Du bruker pad og jobber med produkter over heile bilen. (sia det er rens, skal du jobbe litt me produktet)

Tas av når det er tørt.

Vent nokre timer og legg på DG111. Den trenges ikkje å jobbes med. Ta på heile bilen og tørk av når den er tørr.

Som vanligt skal du bruke lite av produktene. (legges på tyyynt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scratch-x skal jobbes skikkeligt med på eit lite område. (30x30cm) Tørkes av med 1 gang når det er lite at av produktet.

Polering av same område gjentas 3-4 ganger. Klarer du heile panseret, blir eg imponert!

Dette tar kanskje bittelitt av riper.

Med maskin blir det andre saker!

DG101 er eit AIO produkt. (All In One)

Har både rens og beskyttelse i seg. Produktet skjuler ingenting. (er ein del håndprodukter som skjuler defektene litt)

Beskyttelsen varer ikkje so lenge. So det er vanligt å bruke DG101 først og DG111 etterpå

Du bruker pad og jobber med produkter over heile bilen. (sia det er rens, skal du jobbe litt me produktet)

Tas av når det er tørt.

Vent nokre timer og legg på DG111. Den trenges ikkje å jobbes med. Ta på heile bilen og tørk av når den er tørr.

Som vanligt skal du bruke lite av produktene. (legges på tyyynt!)

Takker for svar :)

Kommer sikkert med en masse dumme spørsmål. Hvilke type pads skal jeg bruke? bør jeg stå i en garasje når jeg sprayer på med DG 101, har ikke brukt dette før. Går ut ifra at jeg kan spraye DG 101 på vinduer og gummilister, siden du skriver at jeg skal

behandle hele bilen, noe som skal beskyttes?

Hvor lenge varer beskyttelsen ?. Bilen står i et utsatt område, ved sjø "salt", det foregår bygningsarbeidet, "da fører det med seg mye sand og dritt".

Skal legge ut bilder, av passat.

Er "detailfreak", så når jeg først starter på noe skal det være 100%.

Nå begynner det å bli ganske kaldt, det vel er ikke noe gunstig med polering ute "fuktighet ", ser at jeg trenger flere ganger med maskin, enkelte steder. Har ingen garasje :(..

Dere må bare komme med forslag til innkjøp av produkter. og annet , setter stor pris på dette.:)

Der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DG101 er flytande og brukes sammen med foam applicator. som disse http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_50&products_id=78

I pakken følger det med ein pad. Du tar litt produkt på paden og jobber dette på lakken. Ikkje på lister. Du kan ta på rutene og lyktene viss du vil det.

DG101 varer ikkje so lenge. Er jo DG111 som er beregna på å vare lenge og er laga for å brukes etter DG101

Uten garasje og med (altfor) låg temperatur, klarer du nok ikkje å få optimal herdetid og dermed varigheit på produktene du skal bruke. so du får ta det att til våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...