Skulebollen

Ett par tips til min nyinnkjøpte Bmw?

Lurer på ett par ting.. Har kjøpt en Bmw e46 som har vert dårlig stelt

-Tenkte eg skal polere opp bilen litt.. har Meguiars Step 1,2,3.. Bør eg bytte ut step 3? Og ka er holdbarhet på dette? Har sikkert hatt dei i 1-2 år

-Har stoffseter som er ekstremt skitne.. Ka bør eg bruke for og få reine desse?

-Dashbord er også veldig støvete, støvet er liksom inngrodd i dashen, ka bør eg bruke her?

-Har også alulister på dashbord og dørpanel.. Går det ann og polere oppat desse?

Takker for svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne linken har spørsmål og svar på det samme som du lurer på :)

MIN LINK

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Brukte Meguiar's Step 1-2-3 i våres, og aldri igjen! Neida, Paint Cleaner er bra den og Polish'en får jo opp glansen litt (uten å korrigere noe). Men voksen var tamme greier.

-Har du våtsuger eller tilgang på det? Isåfall kommer du langt med Chemical Guys Green Clean, en tekstilbørste (eksempel), og en våtsuger. Jeg bruker BilXtra sin. Start med skikkelig støvsuging først. Så sprayer du Green Clean inn i stoffet, la det virke 1-2 minutter og jobb det litt inn med tekstilbørsten.

-Her kan du også gå over med Green Clean. Spray på, la det virke, og tørk av med mikrofiber.

-Autosol kan funke til dette, mener jeg, men kan ikke si det med 100% sikkerhet. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre som har innspill?

Holdbarhet på megs 1,2,3? Skifte ut 3 til tech wax kanskje?

Ser ikkje korleis autosol skal funke på listene, er vel berre alulook?

Har ikkje våtstøvsuger, spraye CG green clean på seta og dashen, lar det stå på noke min og tørke av med en klut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DC 3 aka sealer er ok den, ikke den som holder lengst, men bra.. anbefalt 2 lag av denne med 12-24 timer i mellom lagene..

Green Clean kan du bare tørke etter ja, men def best med en våtsuger for å få ting opp igjen, en våtsuger koster ikke mange kronene fra feks Foam eller Karcher, de er også bra støvesugere..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve og sjå om det blir bra nok uten våtstøvsuger og heller vurdere og kjøpe det.)

Ka er dc3?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DC 3 er jo voksen som du prater om.

Sjekker du flaska, står det jo Deep Crystal.

Og det er jo step 3. So da blir det DC 3.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, men er der noke holdbarhetsdato på voks?

Bør eg claye først? Eller kan det lage merker eg ikkje klarer og fjerne uten maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rist flasken godt og sjekk om produktet oppfører seg som forventet. Sannsynligvis gjør det jobben, bare det ikke har tørket ut på flasken.

Jeg hadde droppet clay hvis du skal ta den tre trinns raketten til Meguiar's, og ikke korrigere med maskin.

Du kan få fjernet clay-marring for hånd med korrigerende polish, men det er unødvendig tidkrevende. Det vil også kreve mer detailer-kompetanse å få skjoldfritt, enn å bruke en billig DA-maskin og mild polish med slipemidler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa litt igår, og clay-merker gitt veldig lett bort for hånd. Skal sies at det var Ultimate Compound da. Jeg ville nok bytta ut DC 1 og 2, og heller brukt clay + UC. Får et mye bedre resultat, særlig med maskin. Men funker for hånd også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har eg DC 1 og 2 så går nok for det. Men da bruker eg step 1,2 og 3 da also.. Og kjøper meg ei flaske med green clean.

Men ka med dashborda og dørpanela?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ka med dashborda og dørpanela?

Green Clean

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på dei alulook listene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive