Gå til innhold

Hva gjør jeg feil? (Foamgun)


MikaelØ

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Normalt det ja, alltid avfetting under om det skal korrigeres bla..

Mengde møkk som renner av bestemmes også av hvor møkkete bilen er..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

DCN sover aldri ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting og alt annet snacks du skal ha på, f.eks felgrens, så skummer du over det igjen og lar hele suppa stå og godgjøre seg :)

x2

Er jo avfettinga som egentlig gjør jobben, men jeg skummer også ned med CG CW&G over for å la det vare lengre. :)

Btw, nå ble sikkert csjoh stolt her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Min favoritt blanding i kanon er VP PH Neutral Snow Foam + VP Orange Pre Wash + CG CW&G/CG MS II :D Skum justeres da fint med skruen etter behov.

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt blanding i kanon er VP PH Neutral Snow Foam + VP Orange Pre Wash + CG CW&G/CG MS II :D Skum justeres da fint med skruen etter behov.

Legger du det over avfetting, eller har du kraftig nok blanding til at det gjør jobben på egen hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

x2

Er jo avfettinga som egentlig gjør jobben, men jeg skummer også ned med CG CW&G over for å la det vare lengre. :)

Btw, nå ble sikkert csjoh stolt her. :D

Skjønte ingenting når jeg så bildene der, jeg :)

Men hvertfall, hjulene der er sauset grundig inn med IronX og Surfex HD, og det var _lenge_ siden de hadde fått smake det... skrev vel litt om det i bilpleieloggen, mener jeg.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Prøvde foam gun på en Nilfisk for første gang i dag.

Men det ble jo ikke noe skum :/ Skummer i beholderen , men blir ikke sånn på bilen

Prøvde både 3m såpe og biltemasåpe, men med samme resultat og lite/ingenting skum, kan ikke si bilen ble veldig mye renere heller...

Tips?

Endret av carFun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Skal ikke si noe sikkert, men mest sannsynlig vil andre såper som er beregnet til foamcannon fungere bedre.

Jeg bruker denne, men det finnes også flere andre. F.eks Bilthamber Autofoam, CG Maxi Suds 2, men også Jif sin Bilshampoo som andre på forumet har vært godt fornøyd med.

Ha noen cm såpe og resten vann, også justerer du skruen til du får passe tyktflytende skum.

Enten må du ha veldig sterk blanding av såpa, og dermed måtte sløse mye av det, eller så har du også en viss blanding med avfetting (Surfex) under, før du legger en passe blanding med skum over.

Egentlig er det ikke så nødvendig å bruke skum, men jeg bruker det først og fremst for å få avfetting til å vare lenger, slik at den ikke tørker inn.

Det er flere diskusjoner om dette med å bruke Surfex kontra Skum-kanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Takk.

Hmm,så ikke noe stilleskrue i farten, kanskje jeg har hatt for svak såpeblanding også.

Er det den lille Nilfisk skummeren du har? Isåfall så kan du fylle hele greia med såpe og likevel ikke få noe barberskum( hvis det er det du er ute etter) og det vil forsatt kun rekke såvidt rundt bilen. Mao den er ikke allverdens. Er det den store( hvis den forsatt selges) så skal skuren være veldig lett å se på toppen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...