Gå til innhold

Innspill på handleliste - valg av alternativer


Øystein

Recommended Posts

Skal handle inn litt produkter, og trenger litt innspill.

Bilen er linket i profilen, sort A3, nylig shinet og polert opp.

Jeg har allerede: bøtter, mitt, mf, felgbørste, felgrens (bl.a. bilberry).

Jeg skal derfor handle inn:

Bilsåpe:

a. CG Citrus Wash & Gloss

b. CG Gloss Enhanching

Clay:

a. CG Aggresiv (hva bør jeg her ha som lube? brukes QD til dette)

b. Clay-pakka til Swissvax

Lakkrens (om det trengs med det første, jfr nypolert.)

CG Glossworkz glaze, alternativt...?

Metal shine fra CG for rails og lignende

Felgvoks

a. SV Autobahn

b. CG Wheel Guard

Voks

a. CG Pete's 53

b. SV Onyx

Interiør: CG Green Clean.

Jeg vil gjerne ha innspill på alternativene jeg har satt opp, evt andre forslag. Helst begrunnelse, så jeg skjønner hvorfor det ene anbefales fremfor det andre.

Setter stor pris på om noen gidder bruke et par minutter på en slik tilbakemelding.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt handlet inn litt P21S felgrens, da jeg ikke er så fornøyd med Bilberry.

CG CWG ville jeg valgt som såpe, eventuelt Glossworkz. Om du ikke har LSP på lakken idag, bør du kjøre en kjapp runde med f.eks Cleaner Fluid for at voksen skal sitte godt og lenge. Eventuelt legge jetseal først, og voks etter der igjen.

Autobahn på felger er et must. Og jeg ville definitivt gått for Swissvax på voksfronten på hovedvoks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som ligger på idag ser du via linken i signaturen, der ØrjanA har en S&S

Er nok kjørt med fluid, deretter jetseal og swissvax'ed :thumbup:

Og så har jeg også Sonax Extreme felgrens, som ble brukt under shiningen og gav god effekt, sammen med prickbort.

Endret av Øystein

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den Sonaxen er så veldig ulik P21S. Ublandet vil de nok tære en del på voksen som ligger på felgene. Ved voksede felger kan du nok bruke bilberryen i passe blandingsforhold og når det minker på beskyttelsen og felgene er veldig skitne, kan denne brukes ren (evt. sonax eller P21S).

Ang. Pete's syns jeg den har ganske beskjeden holdbarhet så her hadde jeg valgt Onyx (uten at jeg har prøvd Onyx)

Ser heller ingen grunn til å bruke aggresiv clay på nypolert bil som kommer til å bli godt vedlikeholdt ;)

Av CG såper liker jeg veldig godt Maxi Suds II. Syns CW&G litt sterk og det er lett å blande litt for sterkt slik at det tærer unødvendig mye på beslyttelsen. Gloss Enhanching/Glossworkz har jeg ikke prøvd.

Håper dette hjalp/forvirret litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CWG er jo sterk fordi den kan vannes ut så utrolig mye. :) Er det ikke snakk om 1:30 osv som enda tar en del?

Mener jeg søkte her på forumet ang. blandingsforhold til CW&G. Noen skrev en slump og andre skev stort sett forskjellige blandingsforhold. Såpa gjør for all del bra rent og er veldig kostnadsbesparende. Men, siden den er så konsentrert er det lite som skal til før den blandes for sterkt og tærer unødvendig mye på beskyttelsen. Om en finner ut av riktig blandingsforhold eller er glad i å vokse ofte, er den sikkert et veldig bra valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg søkte her på forumet ang. blandingsforhold til CW&G. Noen skrev en slump og andre skev stort sett forskjellige blandingsforhold. Såpa gjør for all del bra rent og er veldig kostnadsbesparende. Men, siden den er så konsentrert er det lite som skal til før den blandes for sterkt og tærer unødvendig mye på beskyttelsen. Om en finner ut av riktig blandingsforhold eller er glad i å vokse ofte, er den sikkert et veldig bra valg :)

Ok :) Hvordan er Glossworkz mot voks da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg søkte her på forumet ang. blandingsforhold til CW&G. Noen skrev en slump og andre skev stort sett forskjellige blandingsforhold. Såpa gjør for all del bra rent og er veldig kostnadsbesparende. Men, siden den er så konsentrert er det lite som skal til før den blandes for sterkt og tærer unødvendig mye på beskyttelsen. Om en finner ut av riktig blandingsforhold eller er glad i å vokse ofte, er den sikkert et veldig bra valg :)

Beklager en liten avsporing her, men du snakker bare om bøttevask nå? For jeg pleier å ha i 35 ml. i en bøtte på 15 liter, etter boka, men burde jeg kanskje minke til 30 ml. for å være sikker på at den ikke tar LSP? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager en liten avsporing her, men du snakker bare om bøttevask nå? For jeg pleier å ha i 35 ml. i en bøtte på 15 liter, etter boka, men burde jeg kanskje minke til 30 ml. for å være sikker på at den ikke tar LSP? :)

Snakker om bøttevask ja. Pleier å bruke en form for prewash i kanonen. Om jeg ønsker tykkere skum, blander jeg med en mildere såpe som f.eks Maxi Suds eller Duragloss 901.

Hvor mye CW&G du skal ha i 15 liters bøtta di kan jeg ikke svare på da jeg aldri fant ut hva "rett" blandingsforhold for denne såpa var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint om tilbakemeldingene går på det jeg spør om ;)

og ikke så mye blandingsforhold på produkter ifht bøttevask o.l.

(med mindre det påvirker om jeg bør velge produkt a eller B)

Jeg vil gjerne ha innspill på alternativene jeg har satt opp, evt andre forslag. Helst begrunnelse, så jeg skjønner hvorfor det ene anbefales fremfor det andre.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort litt revet med på div. poster og innspill ja, OT eller ei. Men beklager det TS :) Kan anbefale deg den såpen hvertfall, vasker godt og skummer bra. ;)

Tror også Autobahn er et godt valg, nettopp fått en sånn boks selv og ser frem til å prøve den. Ellers så lurer jeg på om du har glemt avfetting? Veldig greit å ha. Surfex HD f.eks.<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Tja... nå har jeg blåst en haug tusenlapper på dette her, og sitter igjen med dobbelt og trippelt opp av veldig mye :)

Har flere forskjellige såper, avfettinger, felgrenser, motorvaskprodukter, vokser, glazes, interiørvaskemidler, etc. "Jeg visste ikke bedre" er jo den umiddelbare unnskyldningen, og selv om man faktisk trenger flere forskjellige avfettinger er det begrenset hvor mye såpe eller motorvask man faktisk har behov for :)

Jeg kunne nok solgt halvparten av alt jeg har og fremdeles hatt for mye, men det kommer jo helt an på hvor mye man vil gjøre ut av dette. Hvis poenget bare er å shine egen bil i ny og ne bør man nok utvise litt måtehold, men jeg så for meg at jeg kunne gjøre venner og familie litt tjenester ved å shine bilene deres også, og så rant tusenlappene...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hyggelig å shine for bekjente ja. Har tatt dama sin nå, og skal antakelig ta bilen til foreldra hennes + et par brødre (se opp for S&S ;)) - men jeg får jo igjen for produktene jeg bruker, og kanskje litt ekstra. Det er en selvfølgelig for meg hvertfall, da jeg ikke er særlig rik om dagen. :D

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...