Dr_S

Prisøkning på Swissvax?

32 innlegg i emnet

Leser på Detailing World at det er få dager til alle SV produkter går opp endel i pris. Er dette noe som vil påvirke oss her hjemme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg en titt på www.swissvax.no så ser du fort det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det har påvirket oss litt allerede ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp..ca en hundrings xtra for sv shild :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør ikke noe, med den kvaliteten og servicen Swissvax yter, så er det verd det. Inflasjon er jo over alt, å dette var ikke rare greiene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Tommy, det utgjør ikke rare greiene. Til mitt eget bruk så holder vel Shield boksen jeg kjøpte i fjor sommer minst til 2014, og en hundrelapp ekstra for en boks utgjør vel kanskje 2-3kr ekstra i voks pr runde med voks på bilen?

For de som er storforbrukere (som bruker så mye voks at man må supplere jevnlig), så klarer vel de å ta en liten 50-lapp ekstra når man setter en pris på utført arbeid, så er differansen spist opp og vel så det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Dag hos Swissvax er det en litt løpsk sveitsisk Franck i det siste som kan for prisøkningene. Valutautviklingen har vell vært lite gunstig det siste året, men enda værre de siste ukene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært opp til oss skulle vi helst ha holdt samme priser i lang tid enda, men vi har holdt prisen fast fra tidlig i 2007. Da var en sveitsisk franc (som vi handler i) ca 4,5 kr, i det siste har den vært opp mot 7,5 kr!! I dette tidsrommet har Swissvax satt opp prisene til oss fire ganger, uten at vi har lagt på videre på våre priser - og vi lå i utgangspunktet på det nivået vi skulle. Poenget var at vi var i en oppbygningsfase og jeg ønsket ikke prisheving da, selv vi strengt tatt burde ha lagt på litt opp gjennom.

Setter uansett pris på at dere forstår situasjonen og det er heldigvis ikke all verden i den store sammenhengen. Vi skal kvittere med å holde samme høye servicegrad og stå på så godt vi kan :)

Mvh Dag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner det Dag, må få deg innkjøpsavtaler i norske kroner - verdens mest stabile valuta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :) Dessverre er den sveitsiske francen den eneste som er enda mer stabil en krona.. (de har jo Matterhorn fylt med gull, sterkt bundet opp mot sin egen valuta - og gullprisen har jo skutt til himmelen..)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
og gullprisen har jo skutt til himmelen..)

Det er vel egentlig bare fordi dollaren har gått i grøfta..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye derfor og mye fordi papirmarkedet har betydelig usikkerhet om dagen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på tide prisene ble satt opp :) hver gang jeg har vasket vinduer eller lagt 8 gram voks på en bil har jeg tenkt: Dette er jo neste gratis :) crystal ruterensen varer forresten ca 40 biler innvendig og utvendig ;) Blir minst 3 kroner pr. bil det.En liten dusj på hver flate er jo nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som har vurdert å vurdere Sheild synes ingenting om at den har gått over 3-sifret beløp.

Men samtidig er det kanskje like greit da man som student ikke akkurat har ræva full av penger..hehe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du stadig ikke er lenger i prosessen enn å vurdere å vurdere så kan det jo hende du har aklimatisert deg innen du faktisk begynner å vurdere å kjøpe den... :P

Seriøst så skulle jeg som sagt helst sett det ugjort, men når det er sagt så er man stadig ikke oppe på mer enn 30-40 kr pr voksing :)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns egentlig det var på tide :P Omtrent alt annet stiger jo i pris årlig, så det er jo ikke så rart :)

EDIT: Og som Dag sier så er sveitsiske franc i likhet med den norske krona to av de mest stabile valutaene i verden. To av svært få land som blir sett på som såkalte "trygge havner". At gullprisen har steget såpass som den har, har forøvrig ingenting med dollarkursen å gjøre, men som Dag (hva den mannen kan) sier så har det med usikkerheten i aksjemarkedet å gjøre. Gullet falt forøvrig nesten 200 dollar/unse akkurat, pga høyere forventning til aksjemarkedet :) Forøvrig et utrolig spennende tema :)

Endret av Sandmo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som har vurdert å vurdere Sheild synes ingenting om at den har gått over 3-sifret beløp.

Men samtidig er det kanskje like greit da man som student ikke akkurat har ræva full av penger..hehe..

Men som vip medlem, så har du jo rabatt, så da er du nede i 3 sifret beløp igjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som vip medlem, så har du jo rabatt, så da er du nede i 3 sifret beløp igjen ;)

Faktisk et godt poeng, men så kommer porto da..

Og ikke minst at jeg har ~700 kr til overs hver måned etter stipend/lån - utgifter.. Godt man har storstipend i august :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisøkning!!?? Sett heller ned prisene deres :fun:

519.- for 470ml .- car bath, 400.- for 3,8L !! CG CWG. Hæ!

Hvor stor er forskjellen her på produkt-kvalitet her a??

Plastic Wash 250 ml 289.- Scholl Spam 125.- for 500ml. (Eller Purple da til 199.- for 500ml.)

Knall produkter alle sammen, men stor er ikke forskjellen etter min mening.

Endret av AlienDetailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du undervurderer verdien av en merkevare. Hvorfor er en Audi dyrere enn en Volkswagen? Hvorfor er en Volkswagen dyrere enn en Skoda? En Audi A6 er ikke en halv million kroner bedre enn en Skoda Superb. Det handler om hvordan man posisjonerer seg i markedet og hvordan man ønsker å fremstå. Alt handler om branding og posisjonering. Swissvax posisjonerer seg som et luksusmerke.

Endret av Sandmo
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive