Gå til innhold

Hvite Compomotive felger


Mister Two

Recommended Posts

Heisann

Har en Toyota MR2 med hvite Compomotive felger. De har stått på bilen i 10 år nå, så begynner å bli litt småsliten. De har vært ganske krevende på vedlikeholdsfronten, og krever gode vaske rutiner, noe jeg absolutt mener jeg har siden jeg oppsøker slike forum som dette ;)

Vet ikke om det er flere her inne som har slike felger eller hvite felger generelt?

Jeg sliter ofte med veldig hardtsittende bremsestøv på dem. Bruker Ferodo bremseklosser på den og merket at de støver noe mer enn orginale Toyota. Hender seg flere ganger i året at jeg polerer dem med Autoglym Super Resin Polish og noen ganger Autoglym sin lakkfornyer for å få av alt. Avslutter med Autoglym Extra Gloss protection. Dette funker en stund, men det kommer jo såklart mer bremsestøv etterhvert. Er det noen som kanskje vet noe som funker bedre/like bra og er litt enklere å holde på med som er litt mindre tidkrevende? Jeg har prøvd felgrens, men felgene blir bare matte og samme prosedyre som over må til for å få dem blank igjen.

Bildet er tatt ved Coma sjøen i Italia for å vise felger etter mye hard bremsing etter mange fjellpass ;)

post-2059-0-46985900-1314351654_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god vask med claying og polering, etterfulgt at et par lag Swissvax Autobahn tror jeg vil funke. Den voksen er ganske så holdbar, utfra det lille jeg har erfaring med den. :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få renset felgene sikkelig, enten for hånd eller med maskin eller drill for så å vokse felgene med Swissvax autobahn som er en felg voks som tåler ganske mye varme :) Denne holder hele sessongen om man ikke bruker for sterk felgrens, og gjør felgene mye enklere å rengjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har prøvd felgrens, men felgene blir bare matte og samme prosedyre som over må til for å få dem blank igjen.

Bildet er tatt ved Coma sjøen i Italia for å vise felger etter mye hard bremsing etter mange fjellpass ;)

Hva slags felgrens bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Benytt p21s power gel som felgrens, sitter det mer så trenger du IronX også, den tar det P21s ikke tar..

Legg så på Autobahn voks feks (eller anne sealer/voks) og bruk P21s power gel i blanding 1:1 el 1:2 ved "daglig" vask..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg må prøve Autobahn ihvertfall :)

Skal gi P21 en sjanse også. Ikke lenge til sommerhjulene skal av og lagringshjulene på, så da kan jeg gi mye av baksiden en shine også.

Skal jeg bare polere med Autoglym Super Resin polish før jeg bruker Autobahn, eller anbelfales det en annen polish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Har brukt Meguiars de siste gangene jeg har vasket felger.

Da er det ikke rart beskyttelsen er borte og felgene blir matte.

Megs sin har syrer i seg og stripper det som er av beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke rart beskyttelsen er borte og felgene blir matte.

Megs sin har syrer i seg og stripper det som er av beskyttelse.

Så med andre ord bruke en felgrens uten syre?

Når er det felgvask med syre er å anbefale? Kun når det er ekstremt inngrodd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugs at felgrens med syre ikkje skal være på felgen lenge. Er vel iallefall ikkje meir enn 1 minutt på meguairs sin.

Du kan selfølgeligt bruke felgrens med syre so ofte du vil, men må da polere opp felgene og ha på beskyttelse etterpå.

Felgrens med syre er ikkje særligt skånsom mot hakk i felgen og liker å trenge inn bak klarlakken og å lage trøbbel der.

So eg vil anbefalle deg ein god felgrens som kan ligge på lakken leeenge og godgjera seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Jeg har også hvite felger på en av mine biler. De fikk to lag autobahn i mai som fortsatt holder.

Bruker billberry med en skvett diablo gel. Samt ez-børste. Blir alltid reine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp, ser fram til neste sesong med hvite felger hele sommeren ;)

Ja, var veldig nøye med å vaske av relativt fort, men som det står i en av postene litt lengre opp, så tror jeg ikke det er klarlakk på mine felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Compomitive har generell dårlig finish og litt ru overflate på sine felger. De er heller ikke skikkelig blanke, men mer sånn kritt overflate.

Disse er jo beregnet for motorsport. Hadde like MO felger selv, de satte jeg i dreibenken og dreide av hele topplaget og fikk dem pulverlakkert på nytt, da ble dem mye lettere å holde rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg Surfex HD som avfetting på felg, og har vokset felgene med Migliore Wheel Wax.

For prisen er den veldig holdbar synes jeg. Den er ganske hard så man klarer ikke bruke for mye,

og med litt tid til å herde og to lag så holder den felgene blanke og lette rengjøre en goooood stund =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Compomitive har generell dårlig finish og litt ru overflate på sine felger. De er heller ikke skikkelig blanke, men mer sånn kritt overflate.

Disse er jo beregnet for motorsport. Hadde like MO felger selv, de satte jeg i dreibenken og dreide av hele topplaget og fikk dem pulverlakkert på nytt, da ble dem mye lettere å holde rene.

Ja enig. De begynner å få ett og annet hakket i lakken etter noen dekkbytter, så ny pulverlakk hadde nok vært et alternativ. Felgene er nok som du sier beregnet til å fungere bra i rallyløypa og ikke nødvendigvis se flott ut. Derimot kan du kaste dem opp på alle "kurbs" på banekjøring uten å tenke på kast i felg, for de er bunnsolide i konstruksjon ^_^

Selv bruker jeg Surfex HD som avfetting på felg, og har vokset felgene med Migliore Wheel Wax.

For prisen er den veldig holdbar synes jeg. Den er ganske hard så man klarer ikke bruke for mye,

og med litt tid til å herde og to lag så holder den felgene blanke og lette rengjøre en goooood stund =)

Hvor kjøpte du den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...