Gå til innhold

Min første S&S: Daewoo Lanos '98


Simen

Recommended Posts

Hey!

Forord.

Dette er min første 'ordentlige' S&S. Det er vel den første jobben jeg har gjort som jeg faktisk er litt stolt over, da jeg virkelig så store forskjeller og gode resultater. Prøvde meg for første gang med maskinen min, og det ble suksess syntes jeg. Det er Biltema's tohodede, men den funker! Grunnen til at jeg brukte den på denne bilen, som første gangen, var at jeg trengte litt trening på en annens bil før jeg skal ta min egen med maskin senere. Jeg syntes det var litt vrient i starten, men det kom seg fort etterhvert som jeg kom igang. I denne tråden skal jeg prøve å beskrive litt mer om hva som ble gjort i detalj underveis, istedenfor å bare hive ut en haug med bilder og la de "snakke for seg", som jeg har hatt en tendens til å gjøre.

Bilen.

Det var bilen til dama som ble offeret denne gangen, da hun kom til å si at hun hadde satt pris på at jeg dulla litt med hennes bil også - ikke bare min egen. Jeg trodde egentlig ikke hun brydde seg om sin egen bil, da den ikke så ut + at hun kaller den "drittbil". Men til saken, dette er altså en Daewoo Lanos 1998. Her er noen bilder av bilen før jeg satte igang. Beklager at den er litt våt, det hadde regna da jeg knipsa disse bildene...

B3CBED39-orig.jpg

97D85C72-orig.jpg

9B2525CD-orig.jpg

Lakken holder ikke akkurat høy stand som dere ser, og den hadde ekstremt masse swirls. Ikke så rart kanskje, når brødrene hennes bare har sveipa kjapt over med en gammel 5-kroners svamp tre ganger i året. Dama har jo hatt 0 peil på bilvask og slikt, før hun ble sammen med meg da høhø...

Lakken hennes har/hadde også en god del RDS som jeg skulle prøve meg på, og desverre mye skader som hadde gått gjennom både klarlakk og basefargen. De får man selvfølgelig ikke bort med en DA-maskin og Meg's UC. Men målet var å få bort swirls, og fjerne diverse RDS som ikke var for dype. De var det nok av! Så her var det bare å brette opp ermene, finne frem godsakene, og sette igang...

Dag 1

(tidsbruk: 4-5 t.)

Avfetting, skum og mekanisk vask.

Utstyr som ble brukt til den generelle vasken...

  • Surfex HD (1:20)
  • Prickbort
  • Karcher HT
  • Skum Kanon Org.
  • CG Citrus Wash & Gloss
  • 2x CG-bøtte m/ gritguard
  • Grønn Chenille Mikrofiberhanske

    Bilen trengte en meget grundig vask, selvom det ikke ser sånn ut på bildene. Den var sist vasket i påsken, og imellomtiden bare HT-vasket et par ganger. Jeg begynte med å fordele Surfex HD over hele bilen med min lavtrykkskanne fra Clas Ohlson. Gikk med en hel liter! Deretter fikk bilen Prickbort på nedre paneler. IronX var ikke nødvendig noen plass på denne bilen faktisk. Etter Surfex HD og Prickbort hadde virka noen minutter slang jeg på litt barberskum i håp om å få løst opp ennå mere dritt...







    E338810F-orig.jpg

    723886D5-orig.jpg

    "Snakker om dritten så rennern"...:

    6C8A02E7-orig.jpg

    285F4537-orig.jpg


    Deretter ble naturligvis alt dette spylt av med høyttrykkspyler, brukte faktisk skumkanonen til det. Tok bare av 'tanken' og slangen til den, funker fett! Eneste grunnen til at jeg gjør det slik er fordi skumkanonen er så sykt vanskelig å få på igjen. Men back on track nå... Bilen var jo nå klar for håndvasken. Brukte som vanlig to bøtter, og en av vaskehanskene mine. Denne gangen Chenille-hansken min. Jeg gikk over bilen grundig fra tak til panser, fra vinduene og jobba meg nedover rundt bilen. Spylte av etter cirka 2-3 paneler om gangen, til tross for at bilen sto i skyggen under vask.


    473D968D-orig.jpg


    Felgrens og felgforsegling.

    Før bilen skulle tørkes så måtte felgene også få litt kjærlighet...
    • P21S Felgrens (1:1)
    • Sonax Felgbørste
    • P21S Svamp
    • TW Nanoforsegling

      Felgene ble naturligvis først spraya ned med P21S og jeg lot det virke i mange minutter.







      C0386AC8-orig.jpg

      D06713A3-orig.jpg

      Så var det bare å børste litt lett rundt kantene på felgene, også ble svampen brukt på flatene utenpå. Disse felgene er kantkjørte og generellt ganske stygge, men ble hvertfall gullende rene:

      21BFD21F-orig.jpg


      Og TW's Nanoforsegling ble lagt på som beskyttelse av to enkle grunner; den eneste jeg hadde den dagen, og jeg ville teste den ut for å se om den er noe tess i det hele tatt.




      NanoLotus.

      Etter jeg var ferdig med å vaske gikk jeg over bilen med MF-tørkehåndkle og kjørte den inn i garasjen. Så ble NanoLotus Glassforsegling lagt på alle ruter. Hadde jo testa 50/50 på frontruta, med Nanolex vs. NanoLotus (ref.), og siden jeg mener NanoLotus funka bedre så fikk resten av bilen det. Dama skal kun få det beste her! Beading på alle ruter er ikke feil:

      3DD7D7C9-orig.jpg

      41F7C727-orig.jpg



      Clay & lakkrens.

      Litt senere samme dag så ble det fint vær og sol, så da stelte jeg bilen midt i solsteika for å clay'e hele bilen.
      • TW Claybar (x2)
      • Rinseless Claylube
      • CG Fluffy Mikrofiber
      • En bolle varmt vann
      • Meguiar's Paint Cleaner
      • Meguiar's Gul Pad

        73C75BD0-orig.jpg




        Bilen ble gått over med to claybar'er, den ene fikk ligge i en bolle varmt vann imens jeg brukte den andre. Bytta stadig vekk, da jeg liker at den er så myk som mulig. Uansett hvor myk jeg fikk den, og selvom bilen sto i solsteika og jeg brukte lite til 0 press underveis + masse claylube, så produserte den masse claymerker...

        7CD2954B-orig.jpg

        Slik var lakken over hele bilen, hvertfall nesten hele... Men jeg visste jo at det kom til å forsvinne med maskinpoleringa senere, så jeg bekymra meg ikke akkurat for det. De plassene jeg syntes det er altfor kronglete å komme til med clay og/eller maskin, ble det brukt Meguiar's DC Paint Cleaner isteden. Bildet under produkt er et eksempel på et slikt område.

        B1521048-orig.jpg

        7A932DAE-orig.jpg

        ...det var alt jeg rakk den dagen. Så var det mat og en avslappende kveld med dama.




        Dag 2
        (tidsbruk: 5-6 t.)

        Maskinpolering.

        • Meguiar's Ultimate Compound
        • NanoLotus Mikrofiber
        • Sonax Orange Pads
        • Biltema's DA
        • Rinseless QD

        2EB3981E-orig.jpg

        Da var tiden endelig inne for maskinpolering av hele bilen. Det vil si, jeg gikk over med UC for hånd på trange og kjipe plasser - som f.eks. på frontfangeren. Slike steder fikk altså lakkrens i tillegg. Virka som en grei løsning.

        Jeg begynte med å maskere opp bilen, og brukte mye teip på dette. Maskerte opp litt vel mye tror jeg, men er vel bedre med litt for mye enn litt for lite synes jeg. På de første panelene teipa jeg også opp for litt 50/50. Sola dukka opp iblant, da måtte jeg kjappe meg og knipse så man fikk godt lys på bildene. Rakk et par gode bilder med sol:

        33AAF061-orig.jpg

        00CEB631-orig.jpg

        Det var et deilig syn å se når jeg dro av maskeringsteipen, og detailing blir ikke akkurat noe mindre morro av sånt! Gikk over visse områder to ganger også, da forsvant ca. alle vaskeriper. Denne bilen er godt misbrukt, så riper så jeg overalt. Hadde ikke tid (og utstyr egentlig, trengte gule cyclo-pads og de kom noen dager etter) til å gå over alle RDS'ene. Men jeg prøvde meg på noen, og jeg klarte å få bort ett par.

        Ripe før:

        E042EE2D-orig.jpg

        Ripe etter:

        23190906-orig.jpg

        Ripe før:

        629D9974-orig.jpg

        Ripe etter:

        5BF4B2DB-orig.jpg

        Prøvde meg på noen riper som jeg såvidt kunne kjenne med negelen også, men disse ble for dype. Det sies vel også at det er sånn, at riper man kan kjenne med negelen er vanskelige å fjerne med DA-maskin. Men tror ikke det er umulig forde! Ett par av dem klarte jeg å gjøre mye mindre synelige hvertfall. Det er jo bare å ta seg god tid, bruke mye press og full guffe, også kjøre flere pass. Biltema'n klarer absolutt å lage mye varme den også. Selvfølgelig ikke den kraftigste/beste maskina, på ingen måte, men er da mye bedre enn ingenting. Begynner å bli blankt og fint nå...

        FEF7B6C3-orig.jpg

        Kromme detaljer på bilen, nærmere bestem rundt grillen + to Daewoo-emblemer, ble polert med Autosol for hånd. Brukte bomull-pads, Meny's dyreste type (merke: Sano), og de funka knallbra til dette - anbefales! In action shots + ferdigbilde:

        DCBD3AE3-orig.jpg

        9ED8EB47-orig.jpg

        E34FA51F-orig.jpg

        Etter bilen var ferdig polert så hadde jeg ikke tid til mer, så da måtte jeg la bilen stå til neste dag.

        Dag 3

        (tidsbruk: 3-4 t.)

        Vask igjen.

        Syntes det hang igjen en del polish-rester på bilen etter maskinpoleringa, og jeg måtte kjøre en tur med denne bilen denne dagen, så var greit å vaske den før bilen skulle vokses. Jeg starta med å sprute på Surfex HD 1:10 på diverse områder det kunne vært polish-rester. Deretter ble bilen nedskumma og vasket for hånd igjen.

        B72CB5CB-orig.jpg

        0ECF18DD-orig.jpg

        Det begynte å regne like før jeg var ferdig. Da fullførte jeg bare håndvasken, kjørte bilen så nærme garasjen som mulig, og spylte av med HT og kjørte kjapt inn i garasjen. Tørk ble foretatt med en gang:

        44053A2E-orig-2.jpg

        Gikk med mange MF-kluter for å få den helt tørr. Brukte CG Miracle Dryer på det verste, også CG Fluffy MF til tørking av de andre vannrestene. Deretter ble alle dører åpna og tørket med NanoLotus MF for deretter stå sånn som på bildet ett par timer for å tørke i garasjen.

        Voks.

        [*]BB's Minnevoks: "Engel"

        [*]Meguiar's Gule påføringspads

        [*]Eurow Shaggy Fur Mikrofiberkluter

        A9E9599A-orig.jpg

        Hadde lagt voks på panseret fra før av, men så tenkte jeg at panseret kunne få et lag ekstra - why not, indeed? Først av alt må jeg si at jeg skjønner godt kritikken jeg fikk tidligere, angående hvor tykt jeg la på voksen. Nå har jeg lært meg å legge tynt, og i rette linjer over bilen. La såpass tynt at jeg trengte lommelykt for å se hvor jeg hadde lagt. Da regner jeg med at det er tynt nok? Hehe.

        AE7E9C27-orig.jpg

        78F15B35-orig.jpg

        "Engel" dufter furu, og det lukter meget godt! Etter en hel bil + et panser ekstra, er det fortsatt masse igjen av go'voksen...

        48C8105C-orig.jpg

        Når bilen var ferdig buffa, fikk bilen stå tørt i denne garasjen i 24 timer. Bare for å være 100% sikker på optimal herding. Var usikker på hvor lenge denne egentlig trengte, men det er bedre å være på den sikre siden.

        Dag 4

        (tidsbruk: 5-6 t.)

        Polytrol.

        8F9CBFD8-orig.jpg

        Da var det duket for polytrolisering også, og kunne virkelig gi Polytrol'en utfordringer denne gangen. Speilhusene var utrolig stygge. Tror de har vært svarte en gang i tia, men nå var de jo nesten hvite. Lysegrå ihvertfall. Jeg kjørte på med pensler og polytrolen. Noen plasser ble det nesten ikke synlig forskjell, men andre steder utgjorde plastfornyeren store forskjeller...

        Før...

        E34D7402-orig.jpg

        Etter...

        5B143075-orig.jpg

        50/50 luftinntak...

        FFFA9AD1-orig.jpg

        A9852BE4-orig.jpg

        Jeg tok også antenneholder, dørhåndtakene, spoileren og C-stolpene, men det ble såpass liten forskjell at man nesten ikke ser det på bildene så da dropper man dem. Men eieren ble meget fornøyd med å få speilhusene en god del mørkere. Tror originalfargen var mørkegrå, men er litt usikker. Uansett ble dette mye bedre enn nesten hvitt. :P Speilhusdekslene fikk to strøk polytrol hver, men forskjellen fra 1. til 2. strøk var veldig liten. Uansett greit å gjøre, så varer det kanskje lengre.

        Interiør.

        308A62D7-orig.jpg

        32E504C1-orig.jpg

        2D705C2A-orig.jpg

        Ovenfor er noen knips av interiøret slik det så ut før jeg begynte. Det siste som stod på min liste var interiør og alle lister/karmer rundt dørene + selve døra seff. Jeg fant frem det jeg trengte.

        [*]CG-bøtte med GritGuard

        [*]Chemical Guys Green Clean

        [*]Meguiar's NXT Glass Cleaner

        [*]BilXtra tørr- og våtstøvsuger

        [*]Chemical Guys Fabric Guard

        [*]TW Nanotech Tekstilrens

        [*]Scandic Shine Tekstilbørste

        [*]Diverse mikrofiber

        E66465E8-orig.jpg

        48F51D63-orig.jpg

        Jeg starta med å rydde ut alle ting, og kaste all søppel (se bilde ovenfor). Fjerna også puta og "setetrekkene", som egentlig bare var tepper sydd rundt setene. Deretter fant jeg frem go'støvsugeren min, og knipsa igjen noen bilder før jeg gikk en grundig runde med støvsugeren. Hadde egentlig også tenkt til å bruke våtsuger-funksjonen, men har ikke funnet filteret som må brukes til det desverre. Før støvsuging og Green Clean-håndvask:

        EC6BAED4-orig.jpg

        17727406-orig.jpg

        D8498B1A-orig-1.jpg

        2ABF438F-orig.jpg

        Etter-bildene kommer litt lengre ned ("Resultat."). Etter støvsuginga gikk jeg over hele interiør med Green Clean, varmt vann, og MF-kluter. Brukte rett og slett bare varmt vann og noen sprut med Green Clean nedi bøtta + spraying på panelere og kluten etter behov. Ble støvfritt og rent. Men igjen, mange skader på interiør, så det var begrensa hvor bra det kunne se ut uansett. Så var det glass-vasking som stod for tur, og jeg vaska alle rutene med Meguiar's Glass Cleaner kombinert med to nyvaska Nanolotus-kluter. En klut til å sveipe med glassrenseren, og en til å tørke alt bort igjen. Resultatet ble så rene og klare kluter at det nesten er som å ikke se igjennom noe som helst...

        19F1D988-orig-1.jpg

        Da jeg gikk over interiøet fant jeg også en stygg blå flekk som jeg prøvde å få bort med en nanosvamp. Fikk den ikke helt bort, men den ble mye mindre dominerende.

        Så sto mattene for tur, de ble vaska med Surfex HD og HT-spyler ute.

        Gikk også over alle dørkarmer, inni dørene, og overalt hvor jeg kom til...

        A0ACF5F3-orig.jpg

        37FF8E0F-orig.jpg

        Deretter rensa jeg settene på en litt alternativ måte, siden jeg ikke fikk anvendt våtsugeren. Skumbehandling fra TW, kombinert med tekstilbørste - deretter ble det tørka bort med MF, sto til tørk, og tilslutt støvsugd enda en gang før setene var klare for tekstilforsegling. Beskyttelsen ble lagt på sent igår kveld, og det var det siste som ble gjort.

        81B67F88-orig-1.jpg

        ECDA6EFF-orig.jpg

        D7239C42-orig.jpg

        3A521D21-orig.jpg

        30703CA0-orig.jpg

        Resultat.

        A2857692-orig.jpg

        32F5D80D-orig.jpg

        B1CA79E8-orig.jpg

        4A5E6F85-orig.jpg

        1F43384E-orig.jpg

        6760697F-orig.jpg

        417744FB-orig.jpg

        EA5A9683-orig.jpg

        FE39435F-orig.jpg

        F106FFB8-orig.jpg

        A1BCFA41-orig.jpg

        Dama skal kjøpe seg nye skilter også etterhvert, da blir den virkelig fin... Beklager litt dårlige interiør-bilder, men... :) Takk for meg! (Merk: Eksteriør-bildene ble tatt før jeg hadde behandla plastdetaljene med polytrol)

        Edit: Glemte å legge ved bilder av urørt interiør.

Endret av Simen
  • DCN Poeng 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et pent resultat der ja! Gleder meg til å gyve løs med maskinen her og! Lett og fin å kjøre med eller? Cred btw..:P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat, og meget bra writeup. Å for å komme Bernhard i forkjøpet, så bør du få litt ekstra "pleie" ;) av dama etter denne jobben her.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Enig med Knutfrid her. Nøye og detaljert SS dette :)

Dog ang riper som du kjenner med neglen så er det lite poeng i gå inn for å fjerne disse helt, i hovedsak så er det jo ikke ripen du fjerner, men klarlakken rundt ripen. Da står du igjen med så og si ikke noe lakk rundt der hvor ripene var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Meget bra s&s :) Må en legge voks med rette bevegelser? Du kan godt bruke finere aplikator til å legge voks med,Finere porer. Kred for kjempeinnsats,bra resultat,meget god beskrivelse/write up og gode 50/50 bilder.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama kjørte bilen sin for første gang på mange dager idag, fornøyd som bare det.

Tidligere ikveld dro jeg frem hageslangen, bilen og kamera for litt watershots... Enjoy!

46C82A9C-orig.jpg

2FB48ABC-orig.jpg

2CEC24E4-orig.jpg

1E607AA1-orig.jpg

AF94C172-orig.jpg

ADE31740-orig.jpg

Men det morsomste er egentlig videoene. Var et vakkert syn kombinert med nydelig solnedgang. :wub:

http://www.youtube.com/watch?v=kU8or2NxscU

Må virkelig si at du får til ett bra resultat med biltema maskinen!

Creds for den!!

Takk takk. Funka bra den ja. Må ha tålmodighet da men.

Et pent resultat der ja! Gleder meg til å gyve løs med maskinen her og! Lett og fin å kjøre med eller? Cred btw.. :P

Ikke kjempelett maskin vektmessig, men godt grep og har lært meg å like den. Takker! :)

Dette er nok en av de bedre første shinene jeg har sett. :)

Keep it up.

Tusen takk, hyggelig å høre. I will! ;)

Flott resultat, og meget bra writeup. Å for å komme Bernhard i forkjøpet, så bør du få litt ekstra "pleie" ;) av dama etter denne jobben her.

Takk for det, ganske så fornøyd selv. :) Hehe joa.

Damene blir så lette å ha med å gjøre når de plutselig får blank bil å ture rundt i :D

Jepp! Du snakker av erfaring veit jeg Tåni. :D

Enig med Knutfrid her. Nøye og detaljert SS dette :)

Dog ang riper som du kjenner med neglen så er det lite poeng i gå inn for å fjerne disse helt, i hovedsak så er det jo ikke ripen du fjerner, men klarlakken rundt ripen. Da står du igjen med så og si ikke noe lakk rundt der hvor ripene var..

Takk skal du ha du. Er perfeksjonist så må gjøre alt nøye vøtt.

Ja det skjønner jeg, men de blir mye mindre synlig etter et par pass med UC hvertfall da. :)

Veldig ryddig og detaljert SS med flott resultat!

"polytrolisering" var et nytt ord for meg. Likte det! ;)

Jo takk. Hehe det ordet var nytt for meg også, da jeg leste det et annet sted her på forumet! :D

Dette så da meget bra ut! Du har nok brukt en del tid på writeup'en også ser det ut for:)

Keep up the good work!

Thanks! Ja det stemmer, ville gi dere en stilfull og detaljert write-up. Har jo lært så mye på dette forumet, så det var på tide å gi litt tilbake. :)

Himmel og hav.....

Flott jobb :thumbup:

+cred :)

Haha takk for det. Morro med cred :)

:thumbs:

enough said

Thank you thank you. Har lært mye av deg, og med det må jeg si: Takk! :thumbs:

Meget bra s&s :) Må en legge voks med rette bevegelser? Du kan godt bruke finere aplikator til å legge voks med,Finere porer. Kred for kjempeinnsats,bra resultat,meget god beskrivelse/write up og gode 50/50 bilder.

Må ikke det nei, men har hørt mange anbefale det. Paul Dalton f.eks., og det er en jeg anser som ganske proff. Grunnen, som jeg har lest et sted her på forumet - husker ikke hvor, er vel det at "swirls"/små riper synes mindre i rette linjer. Greit å påføre slik da, om man skulle være uheldig og dra med seg noe som riper. :) Noen som har kommentarer på dette? Jeg velger å gjøre det slik hvertfall.

Bra skrevet og bra med bilder og blank bil... det er jo helt kinderegg!!!

Håper du har fått "cred" av dama...

Grønn knapp er trykket på!!!

Hihi takk. Men hva var overraskelsen? :lol:

En av de mest lærerike writeups jeg har lest! Dama burde bli fornøy!

Hun ble det. Godt å høre at noen kan lære av meg også. :)

Kjempebra Simen.

Her ser det ut som du har jobbet godt og lenge med både bil og writeup.

Flott resultat.

Velfortjent Cred.

Takk TeGe! Ble ganske lenge ja. Kanskje litt vel lenge, men når man koser seg så tar man seg god tid!

Edit igjen: La til et par ekstra videoer, for vannentusiastene. ;)

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletta spørsmålet fordi jeg fant det ut ved hjelp av søkemotoren. :D Men ja, skal gjøre det igjen, og bruke en av kostene mine. Har en som kommer til å egne seg bra til formålet. Får håpe det holder med 2 lag da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

En shine og writeup å være stolt av dette. Flott resultat som borger for mye godt stell og fred i heimen i lang tid fremover. Cred har du virkelig fortjent. :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En shine og writeup å være stolt av dette. Flott resultat som borger for mye godt stell og fred i heimen i lang tid fremover. Cred har du virkelig fortjent. :)

Takk for det. Borger nok for det ja! :D

Utrolig bra dette Simen. Veldig bra skrevet og utført SS. Tenker nok at damen var fornøyt :wub:

Creds i massevis herfra !!!!

Takktakk Rasmus! Hun ble veldig fornøyd ja, og hun liker nanolotus-forseglingen veldig godt. Hun likte den såpass at den finnes også på hennes iPhone og i dusjen hennes. Koselig å dusje der nå høhø. Beading :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...